## Binky's friends deel 2. ## ** 01-10-2006 t/m 01-10-2008 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2006, 00:01:44

« vorige - volgende »

imv

Hoi Caroline,
Van harte gefeliciteerd met alle eitjes! Super hoor!
Jij gaat een leuke decembermaand tegemoet..  :P

groetjes,
Irene

Monky

Gaat lekker....  :D :D :D

Ik had een vraagje voor jou...

Dara vindt het kroelen heerlijk... maar als ik stop is ze toch heel nieuwsgierig naar de andere valkjes en gaat ze op de voliere zitten... Hoe hou jij Cartier bij je? Door alleen maar te kroelen? Of heb je ook iets van speeltjes of trosgierst om haar bij je te houden?

Groetjes,
Monky

*Petra*

Wouw, alweer 5 eitjes!!
Het gaat super hard en wat spannend zeg!!

Gr. Petra  :D


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

♥Debby♥

Zo he, dat gaat ineens hard zeg!!   ik hoop dat ze allemaal bevrucht zijn.. leuk zeg.. straks ineens heel veel donsjes!


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

carco

Leuk hè die pittbullvalkjes: bij Derrick ging ik ook met handschoenen het blok in :-\
Goed dat je al kan zien dat er in ieder geval 1 bevrucht is!

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Caroline



Dank je wel allemaal voor je lieve reacties, ook ik hoop dat ik over enkele weekjes zonder al teveel probleempjes een paar lieve jonkies rond heb hobbelen hoor.  :D

En Monique, ik hoef daar eigenlijk niks voor te doen  ::) .... Cartier blijft gewoon bij me zitten, of ik nu kroel of niet, zij banjert makkelijk een half uur lang over bij heen, ondertussen even knabbelend aan mijn oorbellen, rits, armband of ketting. De valkjes zitten dan op ongeveer 3 meter afstand gewoon te roepen en fluiten maar ook nu Cartier bij hun in de grote kooi zit sinds afgelopen zaterdag blijft zij gewoon bij mij. Heel af en toe maakt zij een klein vliegrondje en land dan weer op mij, is de grote kooi toevalling dichter in de buurt maakt zij daarop een landing maar als ik haar daar dan weer oppik blijft ze weer gewoon bij me zitten.  :D

De valkjes krijgen dagelijks 's morgens een warme douche met de plantenspray, vroeger deed ik dit in groepjes van 5-6 in een lege kooi op het aanrecht maar nu met 16 valkjes is dat bijna geen doen meer (ik blijf op een neer lopen  ::) ) dus sinds enkele weken blijven ze gewoon in de kooi en krijgen ze daar hun douche. Ik zie wel of mijn kooien er tegen kunnen en niet al te veel gaan roesten.  :-\

De vrijgezelle dames vinden er eigenlijk geen reet aan, ze blijven wel zitten maar dat is het, in de andere kooi, Kouros, Unique, Fleur, Pablo en Coco daarentegen gaan helemaal uit hun dak.  ;D ;D

Kijken jullie mee??

(PS. foto's volgens ook nog.  ;) )

De volgens keer gebruik ik weer Youtube voor het uploaden, ik vind toch de kwaliteit van Photobucket erg slecht.  >:( :-\

De herrie op de achtergrond is overigens Jasper die aan het spelen is.  :o En .... af en toe wiebel ik wel een beetje maar het valt ook niet mee, filmpen en douchen tegelijk.  :-[









Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Monky

Bedankt voor je reactie  :) Misschien moet ik het gewoon maar even afwachten en zoveel mogelijk kroelen. Misschien is ze dan niet meer bij me weg te slaan  ;D

Fijn dat het zo goed gaat bij je  :D Met alle eitjes en zo. Geniet er maar lekker van  :) De filmpjes ga ik thuis bekijken, want hier duurt het een eeuwigheid om ze up te loaden  ::)

Groetjes,
Monky

*Yvon

Hoi hoi

Zooooo,de eitjes vliegen haast om je oren.  ;D
Alweer 5 !!  :o
En zo te zien broeden ze goed.
Soms kom je handen tekort.  ;)
Mooie foto's en ook de filmpjes waren helemaal niet slecht.  :D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Rob S


Anja

Hoi Caroline,

Gefeliciteerd met de 5 eitjes.

En de filmpjes........heerlijk om te zien. Mooi die badderende valkjes.

Groetjes Anja

*Petra*

Hoi Caroline,

Wat mooi, je douchende valkjes !!
Heerlijk als ze er zo van genieten !!

Groetjes Petra  :D


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Dierenfreackske

Hey Carolien , amai zeg , 5 eitjes al !! Gefeliciteerd hoor !!!
Hopelijk komt de rest ook allemaal goed met de kleine ukkies als ze er zijn  !!! En zijn ze allemaal bevrucht he !!!
Grtjs Ann



Caroline



Twee koppels, totaal 6 eitjes.

Eros & Chica, 3 eitjes, al 2 bevrucht.



Ei 1 = 12 november = Bevrucht
Ei 2 = 14 november = Bevrucht
Ei 3 = 15 november = ??




Vanmorgen heb ik de eitjes geschouwd, zowel eitje 1 als 2 van Eros & Chica is bevrucht.  :D :D
Zou leuk zijn als ik dit keer mijn eerste albinootje in het nest heb.  ;)




Amor & Diégah, 3 eitjes.



Eitje 1 = 13 november gelegd = ??
Eitje 2 = 15 november gelegd = ??
Eitje 3 = 16 november gelegd = ??




Ik snap er niks van, vorige keer legde deze beide koppels keurig netjes om de dag een eitje. Deze ronde legde eerste gisteren Chica het derde eitje een dag te vroeg en vandaag legde Diégah het derde eitje een dag te vroeg.  ??? Vreemd!!!!

Ik kon aan het eerste eitje nog niet goed zien of het bevrucht is of niet.



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

♥Debby♥

Wauw.. 6 stuks alweer!!!

ze hebben haast dan.. ben benieuwd hoeveel eitjes er nog bijkomen!


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Monky

 :D :D :D :D :D :D

Wanneer verwacht je ongeveer de eerste jongen ook al weer  ??? Wel weer spannend allemaal... :D

Ik vraag me toch af hoe die eieren zich ontwikkelen... Als er 2 zo dicht achter elkaar komen. Groeien die dingen in de vogel zo snel dan? Of zijn ze al praktisch ontwikkeld en leggen ze met tussenpozen... Is ook wat als je ziet dat sommige vogels wel 5 of 6 eieren leggen  :o Maar als dat niet zo is, dan is zo'n ei wel super snel gegroeid in 1 dag...

Grappig  :)

Groetjes,
Monky