## Binky's friends deel 2. ## ** 01-10-2006 t/m 01-10-2008 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2006, 00:01:44

« vorige - volgende »

Marije

Gefeliciteerd met Kouros! De oudste beelden uit de oudheid noem je ook kourosbeelden, heb er een week geleden een heleboel gezien in Griekenland!
Ik ben nog steeds helemaal weg van Ducky, zo'n mooi meisje! Zijn ze allemaal al gereserveerd?
Groetjes!

Caroline

Hoi hoi!!

Even een paar antwoorden geven hier.  ;)

Als eerste even dit, in mijn andere dagboekje op een ander forum hadden ze voor mij  de betekenis opgezocht van de naam Kouros.

Het is een Griekse naam die betekent in het Grieks jonge man.

Ze hebben ook even in Wikkepedia gekeken en deze uitleg gevonden : "Het Oud Griekse woord kouros betekende jongeman, en werd gebruikt door Homerus om te verwijzen naar jonge soldaten. Vanaf de 5e eeuw v. Chr. verwees het woord specifiek naar een adolescent, een baardloze jongen, maar geen kind meer."

En inderdaad Gerda en Til, je spreekt het letterlijk uit als Koe ros.  ;)

En Bonnie, prachtig die stamboom van de honden alleen .... ik ben niet zo heel erg handig met dat zulk dingen te maken op de pc.  ::) :-[

Even je andere vraag, Kouros is de enige die helemaal foutloos is.  :D Zowel Ducky als Doerak hebben beide 1 "foute veer" in de staart en beide hebben ook enkele grijze veertjes in de flanken, niet heel veel, Ducky rechts 4, links 2, Doerak rechts 8 en links 1 (of andersom  ;) ) en het zijn nu nog pennetjes dus ik weet niet in hoeverre die straks ook echt zichtbaar zijn, goed kans dat daarover de vleugels gaan vallen. Blijft nog even afwachten.  ;)

Hier zie je goed de veertje aan de rechterzijkant bij Doerak dit is dus de ergste van alle 4 de zijkanten  ;D , Ducky heeft het een stuk minder.

Ik moet me dan ook hele erg inhouden om niet ook Doerak hier te houden.  :o ::) Zou wel mooi zijn om met 2 eigen kweken 2 nieuwe koppels samen te stellen maar ik ben een beetje hardop aan het dagdromen.  ;D ;D

En Marije, ze zijn inderdaad allemaal al meerdere keren gereserveerd, er staan namelijk al meerdere mensen op de wachtlijst voor één van deze jongen en zelfs als voor zo'n jong uit een volgend nest van Amor & Diégah. Vooral voor Ducky heb ik al meerdere reacties.  :D

Groetjes!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rob S

Hey Caroline ;D!

Groot gelijk dat je Kouros houdt, wat een schitterend valkje is dat. Echt supermooi getekend ;D

Groetjes

Anke

Je moet wel heel goed kijken hoor voor dat foute veertje :o
Ik vind het sowieso heel knap dat jullie bij die ukjes al zo snel kunnen zien wat het wordt.... Ik merk dat ik nog heel veel moet leren over mutaties enzo...
Niet dat ik wil gaan fokken hoor. Maar ik merk wel dat ik nu vaak denk, wat zouden jaco en mijntje voor onzichtbare dingen (voor mij) in zich hebben :) :)
Fijn dat al je kleintjes zijn gereserveerd, dan weet je dat ze een goed huisje zullen krijgen :)

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

•=Bonnie=•

Citaat van: Caroline op  6 mei 2007, 12:36:27
Bonnie, prachtig die stamboom van de honden alleen .... ik ben niet zo heel erg handig met dat zulk dingen te maken op de pc.  ::) :-[

Ja, dan wordt het lastiger, je hebt wel programaatjes waarmee je dat heel simpel kunt doen, maar ik werk niet op een pc (mac gebruiker) dus ik zou zo snel geen fijn en simpel programma weten :(

Ga jij eigenlijk nog een ronde doen met A&D ?

Caroline

Hoi Bonnie,

Amor & Diégah mogen dit jaar nog een tweede ronde hoor, alleen pas na mijn bevalling.  ;) Afhankelijk of we nog naar Schotland gaan dit jaar, krijgen ze of begin oktober of eind oktiber een broedblok.  :D

Verder iedereen bedankt voor de enthousiaste reacties.  :D :D

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

ManjaV

Hey Caroline,

Hihi...ga je Doerak zelf houden? Wat belet je! Het is idd prachtig om twee eigen gekweekte koppeltjes te hebben. :D

Ik vind je valkjes echt heel mooi.

Groetjes,
Manja

PS Mooie betekenis van de naam Kouros, ik vind het sowieso een hele stoere naam.

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Monky

Hi Caroline,

Wat worden je witte jongen toch weer mooi. Echt prachtig. Je hebt een mooie naam uitgekozen voor je nieuwste aanwinst  ;D

Wel leuk zo'n hele stamboom van je jongen. Jammer dat die van Zowie niet compleet is.

Ik ga even een paar foto's uit je dagboekje gappen als je het niet erg vindt.  ;D ;D ;D

Groetjes,
Monky

Rianne

Originele naam, die ben ik nog niet tegengekomen! :D Past ook perfect bij het valkje :)
Leuke foto's Caroline! :D

Wilma1

Hoi Caroline,
Wat leuk, al die foto's, wie wie is en waar vandaan komt....de namen zijn idd erg leuk......je moet toch steeds weer iets nieuws verzinnen voor al die baby's EN jullie eigen baby  :D
:D ;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Caroline

Citaat van: Caroline op 29 april 2007, 11:30:10

Ik vind het altijd leuk om een gok te doen zo snel mogelijk de mutaties van de jongen te zien en volgens mij zijn ze:  ;)

Jong 1 = Bonte witmasker man split voor {X1:  cinnamon} {X2: gepareld}.

Jong 2 = Bont geparelde cinnamon witmasker pop.

Jong 3 = Bonte (gepareld) cinnamon witmasker pop.

Ik zie nu namelijk dat de grijze pennen bij jong 1 duidelijk donker zijn dan bij jong 2 + 3, ook zie ik bij jong 2 + 3 een rood lensje op het ook wat vaak wijst op cinnamon en bij jong 2 meen ik duidelijk pareltjes te zien komen.  :D Jong 3 is nog te jong om pareltjes te zien doorkomen vandaar daar de pareltjes even tussen haakjes.

Nogmaals dit is niet definitief natuurlijk maar dit meen ik nu te kunnen zien.  :D :D

Dit schreef ik 9 dagen geleden, 29 april.

Inmiddels weet ik van alledrie de mutaties en de geslachten.

En ik had het goed gezien hoor,

Kouros = Bonte witmasker MAN split voor {X1:  cinnamon} {X2: gepareld}.

Ducky = Bont geparelde cinnamon witmasker POP.

Doerak = Bonte cinnamon witmasker POP.

Wel leuk, weer 3 verschillende mutaties in het nest, net als de vorige nesten.  :D Ik heb nu in het totaal 11 jonkies gehad en 9 verschillende mutaties.  :o

Verder weing nieuws hier, de 3 jongen van Amor & Diégah doen het goed. China en Zowie krijsen heel wat af. Mama Coco gaat ze langzaam steeds een beetje minder eten geven. Ze laat ze echt zelfstandig eten maar laat ze niet verhongeren, resultaat .... 2 bedelende jongen en een negerende moeder, met andere woorden .... echt feest in de huiskamer.  :-\ ;) Ik zet als ze zo krijsen ze op de voerbak met grasparkietenzaadjes en dit helpt wel eventjes, dan gaan ze daaraan knabbelen. Morgen zet ik Coco in de andere kooi.
Verder wordt het tijd dat ze naar hun nieuwe adresjes gaan, ze kunnen namelijk niet echt meer op schoot, dan vliegen ze naar mama terug. Zoals al vaker gezegd, wil ik niet dat de jonkies hier vliegen, dit maakt ze afstandelijker. Met het andere nest ging ik dan op de toilet zitten met de jongen, een kleinere ruimte dus ze moesten wel bij me blijven zitten en ze hoorde hun ouders niet zo goed. Alleen .... het zit nu met mijn steeds dikker wordende buik niet zo lekker meer op de plee.  :-\ :-[ ::) Nou denk ik niet dat ze zo snel minder tam worden, over ruim een week mogen ze weg.  ;) Ik kan ze met de volle hand pakken, ik kan ze op laten stappen en ik kan ze kroelen, dus .... ben er nog tevreden over.  ;) Maar beide ouders, Pablo & Coco zijn ook kroelers, Coco zelfs mijn allergrootste.  :-* Samen met Unique, alleen nu die met een blok apart zit bijt hij me tot bloedens toe, samen met zijn meisje Fleur.  >:( Ik moet echt uitkijken met eten geven.

De 3 witmaskertje zijn nog veel aanhankelijker, die gaan er echt helemaal voor liggen en als Kouros mijn stem hoort gaat hij zijn nekje strekken en wilt ie naar me toe.  :-* Ducky gaat altijd bedelen als ze me hoort, heel apart, ze heeft nog nooit geen eten van me gehad.  ???
Wel leuk dat ze zo aanhankelijk zijn, Amor is namelijk heel erg afstandelijk en Diégah is heel eigen gereid, die wil alleen maar kroelen als het haar uitkomt.  :-\

Unique & Fleur wipwappen de hele dag een paar keer. Ik noem dat hier altijd kroelen, i.v.m. de kids. Komt Sanne gisteren terug uit de gang, ze was onderweg naar de toilet, MAM, ik kan niet gaan plassen .... Unique & Fleur zitten te WIPPEN!!!! Pfffh, probeer je ze ook netjes op te voeden.  ;) ;D

Maar goed, ik verwacht één deze dagen het eerste eitje. Keurig op tijd dus, ze mochten een tweede nest als ze voor half mei de eitjes legde. Hopelijk gaat het deze ronde verder wel goed.

Ik ga wat doen, oh ja, ...... duimen  jullie vanmiddag, Sanne is volgende week dinsdag jarig en ze wil graag gaatjes in haar oren,  :-\ dit gaan we vanmiddag laten doen.  :-X

Groetjes!!!

PS. morgen weer foto's.  ;)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Grappig dat je het zo vroeg al gezien had. :) Een verrassingsnestje, omdat er zomaar witmaskers tevoorschijn kwamen en alle 3 ook nog net ietsje anders van mutatie. :)
Gaatjes prikken? Het lijkt even eng maar dat is Sanne zo vergeten als ze weet wat voor leuke oorbellen ze kan dragen. :)

Ik heb 4 jaar geleden nog een gaatje bij laten prikken boven in m'n oor, toen kreeg ik er een knopje in. Het bleef ontsteken en zo en toen kreeg ik een gouden ringetje. Het was meteen over dus houd dat wel in de gaten. Oh, en dat flesje met dat bijtende spul, brrr! :-X

•=Bonnie=•

*Yvon

Hoi hoi

Ik voelde het aan dat je gelijk had met de voorspelling.  ;D
Het zijn ook prachtige valkjes om te zien.  :-*
Kouros vind ik ook een leuke stoere naam,moest het wel even een paar X zeggen,even om aan te wennen.  ;)
Heb ik ook met de naam die ik voor ons nieuwe valkje bedacht heb.  8)
Gelukkig gaat het met alle valkjes goed.
En Sanne vanmiddag gaatjes laten prikken ?  :D
Spannend !! Ze weet ervan ?
Succes vanmiddag.  ;) ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

caro

Hoi Caroline,

Ik vind Kouros een schitterende naam, en een schitterende valkje ;) ;D.
De valkjes zijn stuk voor stuk om te  :-*. Super.

Hoe is het met Sanne d'r oortjes ???.

Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "

http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/