## Binky's friends deel 2. ## ** 01-10-2006 t/m 01-10-2008 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2006, 00:01:44

« vorige - volgende »

margreet

hallo Caroline,

Ook werkt bij ons draadloos niet goed, geen goed bereik!!!
Dus alles maar gewoon aangesloten
Wat groeien ze lekker, mooie jonkies.

groetjes Margreet

Riny

Hoy Caroline
Veel geluk met je nieuwe laptop.
Computers zijn geweldige dingen , maar ze moeten het wel goed  doen.
Fijn dat alles zo goed gaat met de jonkie's bij jou.
En de 17ebrandt hier voor jou een kaarsje!
Heel erg veel reageren op het forum, staat op een laag pitje.
Het is hier zo vruchtbaar, dat ik van hot naar her ren.
Groetjes Riny

ManjaV

Hoi Caroline,

Je kleintjes groeien weer als kool. Leuk om de foto's te kunnen bewonderen! :D

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

•=Bonnie=•

Caroline

Pablo & Coco, derde ronde, 2 gele donsjes.

Het gaat goed met de stekelvarkentjes. Ze wegen nu 64 gram, China en 67 gram, Cadeautje die wel een dag jonger is maar steeds zwaarder heeft gewogen.
China is een cinnamon en ik denk man, ik zie namelijk nog geen pareltjes van 14 dagen oud .

Cadeautje is een bonte cinnamon, mijn eerste, en ik zie ook bij Cadeautje nog geen pareltjes, dus dit zal waarschijnlijk het vriendje worden van Lulac van Monique (Monky). Cadeautje is 13 dagen oud.

Amor & Diégah, eerste ronde, 4 eitjes, 3 BEVRUCHT!!

De 3 bevruchte eitjes van Amor & Diégah ontwikkelen zich goed, ik zie duidelijk leven in alledrie. Ik heb nog niks horen piepen maar het eerste eitje ziet er uit als dat het niet lang meer zal duren.

Eitje 1 = 27 maart gelegd = 14 april uitgeteld.
Eitje 2 = 29 maart gelegd = niet bevrucht, was beschadigd.
Eitje 3 = 31 maart gelegd = 18 april uitgeteld.
Eitje 4 = 2 april gelegd = 20 april uitgeteld.

Morgen is dus in principe eitje 1 uitgeteld, ik ga hier wel uit van 18 dagen broeden, dit omdat bij Pablo & Coco zo snel de eitjes uitkomen, tuurlijk kunnen ze uitkomen tussen de 18-21 dagen.

Spannend dus, ik hou jullie op de hoogte.

Unique & Fleur, eerste ronde, 3 eitjes, 3 BEVRUCHT!!.

Unique & Fleur hebben het de eerste ronde bij 3 eitjes gehouden met tussen eitje 2 en eitje 3 zelfs 5 dagen maar ...... ze zijn wel alle 3 bevrucht. Super leuk dus. Precies wat ik in de gedacht had voor mijn bevalling, zowel Amor & Diégah als Unique & Fleur al een keer een nestje. Ieder 3 bevruchte eitjes en straks hopelijk 3 gezonde donsjes, is natuurlijk een mooi aantal voor deze allevier nog jonge en nieuwe ouders. En ik heb natuurlijk altijd Pablo & Coco, 2 superouders als back-up, die hebben nu zelf maar 2 jongen en hebben het vorige nest naast hun 5 eigen jongen ook een pleegjong gedeeltelijk groot gebracht.

Met de andere valkjes gaat het goed, het gaat super met het koppeltje Eros & Chica samen met de 4 vrijgezelle dames in de eerste grote kooi, geen ruzies of onenigheid, gewoon geweldig.

Buiten is het de laatste weken helaas  minder goed gegaan met de vogels. Mijn rode kardinaal en mijn blauw vleugelnachtegaal zijn beide overleden. Ik heb aan beide niks aparts gezien maar beide waren ook niet geringd en al zeker 8 jaar hier. Ik weet ook niet hoe oud ze al waren toen ik ze  kocht. Met de kanarie die ook bij hun in het hok zat gaat het goed alleen wat eenzaam. Het is tuurlijk jammer, 2 vogels minder maar de band met deze vogels is niet te vergelijken met de band die ik heb met mijn tamme valkjes die binnen zitten.

De konijntjes en cavia vinden het wel zo gezellig dat het weer wat beter is, nu zitten wij weer regelmatig in de tuin waar zij ook los inlopen. Alhoewel, nu nog loslopen, we gaan namelijk een ren maken voor ze van 8-9 vierkante meter, ze hebben de afgelopen winter namelijk al mijn coniferen die ik in potten had staan kapot gevreten, tussen de 20 en de 25 stuks. Ze zaten in een ren die maar 60 cm hoog was en daar klommen ze gewoon uit. De rotzakken en in de kooi laten zitten was geen optie voor ons, dit vinden we gewoon weg zielig.

Ik wil nu weer opnieuw gaan sparen om al mijn potten vol te krijgen met coniferen, dit zal in etappes moeten aangezien ze niet echt goedkoop zijn. Vandaar dat ze nu een ren krijgen waaruit ze echt niet uit kunnen.

Met de vijvervissen is ook alles goed gegaan deze winter, zo op het oog  ben ik er geen verloren van de winter, nu was het ook niet een echte strenge winter. Ik moet nog wel de vijver een keer helemaal leeghalen en schoon maken, maar dan moet de watertemperatuur eerst wat warmer zijn, ik kan nu nog niet echt met mijn handen langer dan een minuutje in het water zitten dan trekt de pijn tot in de botten.

Ook met de honden is alles goed, Indy, de Nova Scotia Duck Tolling Retriever, is in januari 6 geworden, Summer, de andere "Toller", is in maart 7 geworden Sjors en Cissy (Kippy voor vrienden), de Jack Russell's, zijn alweer 8 ½ en worden beide dit jaar nog 9 jaar. Doordat we altijd er actief met ze zijn (geweest) zijn ze in een topconditie en worden we regelmatig aangesproken door andere hondenbezitters die denken dat ze jonge hondjes hebben. Vooral Ed, die gaat wekelijks enkele malen met ze hardlopen, vroeger(toen hij meer tijd had) zelfs dagelijks een km of 6.

Sanne en Thomas hebben deze week vakantie gehad, was wel lekker weer voor ze en ze hebben zich ook wel vermaakt. Verder gaat het goed met ze, Sanne gaat met sprongen vooruit op school, ze zit in groep 2 maar maakt alleen nog maar materiaal van groep 3, dus kan al aardig lezen en schrijven. Thomas gaat sinds januari halve dagen naar school en gaat ook met plezier, wel merken we dat het erg zwaar voor hem is ondanks dat zijn juffen erg goed omgaan met zijn Autistische stoornis. We wachten al 3 maanden op de definitieve uitslag van alle onderzoeken op papier, tot die tijd kunnen we ook nog geen rugzak aanvragen. Het is gewoon niet te geloven hoeveel tijd al die instanties hebben, we zijn al 3 jaar bezig om op papier te krijgen dat Thomas wat mankeert en natuurlijk ook wat, hij is nu 4 jaar moet je nagaan, al ¾ van zijn leventje. Met Jasper gaat het ook super, die gaat al hele stukken loslopen, praat al  enkele woorden en in combinatie met zijn gebaren kan hij precies duidelijk maken wat hij wil hebben. Volgende week donderdagmiddag gaat hij voor de eerste keer naar de (gewone) peuterspeelzaal, in het vervolg dan elke dinsdagmorgen van 9.00-11.30 en elke donderdag van 13.15-15.45 uur, weer een hele mijlpaal dus. Ook is hij al geaccepteerd op de basisschool waar Sanne en Thomas nu opzitten, als hij volgend jaar 4 wordt zal hij daar starten. Verder loopt hij al weken met een snotneus en is zijn kontje helemaal kapot van de uitslag, de oorzaak, hij heeft de afgelopen weken 3 tanden en 2 kiezen erbij gekregen wat de stand maakt op 6 tanden en 8 kiezen. Eindelijk!!!!

Met mij gaat het ook goed, heb al een flink buikje voor bijna 20 weken maar wel keurig alleen mijn buik, voel me erg goed, heb gelukkig nog steeds geen last van mijn bekken en ook nog geen last van andere zwangerschapsongemakken als alleen elke nacht enkele uurtjes wakker liggen, dus dat is te verwaarlozen. Ik kan eigenlijk wel zeggen dat ik optimaal geniet op het moment en erg uitkijk naar weer zo'n klein hummeltje en alles eromheen klaarmaken.

Dinsdag is de grote dag maar vreemd genoeg ga ik er met erg veel vertrouwen naar toe. Afgelopen dinsdag ben ik nog op controle geweest bij de gynaecoloog en alles was prima, de kleine was druk en beweeglijk en net toen we wilden kijken wat het geslacht was zat de navelstreng tussen de beentjes en zagen we nog niks. Grrrh. Je zou bijna zeggen dat het een meid, is net zo eigenwijs als Sanne, die wilde ook in het begin niks laten zien. Hopelijk  weten we ook hierover dinsdag meer maar het allerbelangrijkste is natuurlijk de gezondheid van onze Benjaminnetje.

Jeetje, het is wel een super mega update geworden, en ja, sorry, ik weet het, wel erg veel off-topic. Ik heb nu even geen zin om alles te verplaatsen in een ander berichtje hoor, de volgende keer plaats ik het weer keurig op de juiste plaats. 

Ik hou jullie natuurlijk weer op de hoogte over de donsjes en de eitjes.

Groetjes

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

♪ Marlies

Hoi Caroline, ;D

Het was inderdaad een hele hap.
Je zou haast denken dat je een nieuwe laptop hebt. ::) :P ;D

Leuk om te lezen dat alles zo goed gaat daar bij jullie.
Houden zo.

Groetjes Marlies ;)

Rob S

Hey Caroline!

Fijn dat het zo goed gaat met de eitjes, maar ik heb een vraagje, met wat voor stift merk je de eitjes? En trekt dat niet door de schaal heen het eitje in?

Groetjes Rob

Caroline

Hoi Rob,

die vraag had ik net beantwoord op een ander forum, ik zal dat berichtje even kopiëren naar hier.

Ik heb een kennis die heeft gewerkt bij een bedrijf waar ze proteses maken en andere dingen die in het menselijke lichaam worden "gestopt", denk aan stoma´s e.d. Hier worden nummers e.d. opgeschreven met een stift die geen kwaad kan in het lichaam.

Ooit heb ik van haar zo'n stift gekregen en bedacht me als het in een menselijke lichaam geen kwaad kan dan ook niet op een ei.  ;)

Dus wat voor een stift het precies is ...... ik weet het niet.  ;)

Een veilige in ieder geval.  :D

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Petra*

Hoi caroline,

Bedankt voor je mega-update !!
We zijn weer volledig op de hoogte, en gelukkig veel goed nieuws!!

Groetjes Petra  :D 

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

caro

Hoi Caroline,

Dat gaat super bij jou. Leuk om weer zoveel nieuws van je te lezen.

Ik wil je vast sterkte wensen voor dinsdag, ik ben vast aan het duimen voor je.

Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "

http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

•=Bonnie=•

Wat een schattige stekelvarkentjes :) Super dat het allemala zo goed gaat, wel zonde van je Kardinaal en Nachtegaal. En natuurlijk gefeliciteerd met de bevruchte eitjes :)

margreet

Hallo Caroline,

Je had natuurlijk wat in te halen na dat getob met je laptop.
Gaat allemaal voorspoedig zo te lezen. Wat heb je toch veel dieren. Jammer genoeg heb ik alleen het dierengen.
Lieve foto's weer, krijg er nooit genoeg van.

groetjes Margreet

carco

Leuk om weer helemaal up date te zijn van jullie wel en wee.
En natuurlijk fantastisch voor Monique dat we allemaal zo goed geduimd hebben ;D

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Bello

Hoi Caroline,

Dan steken we zeker de 17e een kaarsje aan voor jullie.
Leuk dat de kleine het niet liet zien wat het is een meisje of een jongetje (maakt het nog spannender ;D)

Leuk dat je jonge birdy's hebt, maar ze zijn ook hard gegroeid zeg, poeh poeh.

Groetjes Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Wilma1

Hoi Caroline,

EINDELIJK EVEN TIJD *schaamschaam* bij jou even te lezen.....je moet er ook wel tijd voor nemen want het is hier altijd een echt dagboek  ;D ;) en leuke updates, je zou schrijfster kunnen worden....

Wat sneu voor je dat er 2 buitenvogeltjes dood zijn, maar ik denk toch wel dat het de leeftijd is ??? Ze hebben 8 jaar bij jou een goed leven gehad en dat is een fijn gevoel, TOCH ???  :D

Met de baby's gaat het ook naar wens, weer prachtig dat jonge spul.....en hetgene wat nog uit de eitjes moeten kruipen...gaaf hoor!!!!

Gefeliciteerds met je laptoppie, voorlopig geen problemen meer met een nieuwe!!!!!

Geniet lekker van de zon vandaag en morgen!!!
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3