## Binky's friends deel 2. ## ** 01-10-2006 t/m 01-10-2008 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2006, 00:01:44

« vorige - volgende »

Caroline

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Sorry!!!!  :-[ :-[

Je hebt gelijk, ik ga nu slapen, trusten!!!!

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Wilma1

;D ;D ;D.....ze luistert naar me  :o   ::) ;D ;D ;D

Maar ik weet zeker dat JIJ VEEL eerder op was dan ik, met de kids om je heen. ::)

Ik was er om 9.15u. uit....eigenlijk een beetje gewone tijd aan het worden  ;D best lekker....

Eerst de vogels  en poezen verzorgen en dan zelf aan n, stapeltje pillen  ::) ::) en een lekker bakje SENSEO om de dag te starten......met het laptopje om ff de post bij te werken.
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Caroline

:-\ Klopt helemaal!!!

Ik zat vanmorgen om 5 over 6 alweer beneden achter de laptop.  :o

Jasper nieste een keer flink en ik was klaar wakker, hij sliep vrolijk verder, net als de rest van het huishouden hier, ik kon gelijk niet meer slapen.  :-\

Ik ben wel tussen 7 en 8 nog eventjes terug gekropen met mijn boek, lekker warm onder mijn donsen dekbedje.

Daarna ben ik de beestjes gaan verzorgen en mijn huisje gaan poetsen, kindjes laten ontbijten en aangekleed, zelf douchen en aankleden en om 11 uur was ik klaar en kwam hier een meneer voor het aanvragen van het PGB voor onze Jasper.  ;)

Nu heb net een boterhammetje gegeten en ga de rest van de dag het huis schoon maken van mijn  schoonzusje, die is samen met haar dochter (15 jr.) naar Amerika geweest, en mijn zwager is thuis gebleven met zoonlief van 12.

Ik hou in die 2 weken hun huisje bij, stofzuigen, dweilen, badkamer, toilet, keuken en de strijkwas.  ;)

Morgen komen ze thuis dus even lekker alles voor de laatste keer schoonmaken.

Ik zal nog even verslagje plaatsen van mijn valkjes.  :D

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Caroline

Eros & Chica, eerste ronde, 6 eitjes.

Toen Chica net was eten, heb ik weer eventjes de eitjes kunnen bekijken, en er lagen er 6 vanmorgen alleen .... De laatste is wel een zware bevalling geweest, ze had namelijk tegelijk gepoept, dus er lag allemaal dunne rotzooi in het blok tussen de eitjes. Ik heb ze voorzichtig gedroogd aan het zaagsel en het vieze zaagsel verwisseld voor schoon zaagsel.

Verder maak ik me een klein beetje ongerust over Chica  :-\ , ik merk verder weinig aan haar hoor, ze eet, drinkt, broedt gewoon, hangt af en toe nog op haar kop gek te doen maar ...... ze heeft een dik opgezet buikje net of er een ei uit moet komen maar die is er dus al uit. Nu zie ik wel dat het duidelijker te zien is doordat de veertjes op haar buikje ook een beetje met dunne poep zit, waardoor je haar blote buikje nu ziet. En uit haar cloaca zie ik verder ook niks hangen (ik heb wel een gelezen dat er van alles mee naar buiten kan komen) dus ik hou haar maar eventjes goed in de gaten. Hopelijk blijft het bij deze 6 eitjes. En kan ze weer een beetje bij komen "van onderen".

Eitje nummer 5 is volgens mij ook bevrucht, ik zie iets heel wazigs maar ...... het is nog vroeg, pas 2 daagjes oud.

Ei 1 = 25 december = bevrucht
Ei 2 = 27 december = bevrucht
Ei 3 = 29 december = bevrucht
Ei 4 = 31 december = bevrucht
Ei 5 = 02 januari = ?? ??
Ei 6 = 04 januari = ?? ??

Pablo & Coco, tweede ronde, 2 eitjes.

Vanmorgen de eitjes van Pablo & Coco bekeken. In het eerste eitje zie ik iets, het is pas 3 daagjes oud maar bij de bevruchte eitjes van Eros & Chica zag ik al duidelijk iets.

Ei 1 = 01 januari = ?? ??
Ei 2 = 03 januari = ?? ??

Ik hou jullie op de hoogte over de eitjes, zolang mijn laptoppie me niet in de steek laat.

Groetjes

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

ManjaV

Hey Caroline,

Wat houd je ons op een leuke manier op de hoogte! :D Met die foto's van de koppeltjes erbij, erg leuk. Chica heeft al zes eitjes gelegd?  :o Dat is echt veel zeg! Ik hoop dat het niets ergs is met haar buikje, maar misschien komt er gewoon nog wel een eitje?
Dan is het gelukkig niet erg.

En Pablo en Coco doen ook erg hun best zo te horen. Ik ben heel benieuwd hoeveel valkjes je uiteindelijk rond hebt lopen. Misschien is dat eerste eitje van hen toch wel bevrucht. Dat zou dan weer meevallen.

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Caroline

Even een foutje herstellen.  :-[ :-[

Ik heb me vergist in de leeftijd van 2 eitjes vanmorgen toen ik ze ging schouwen, ik was veel te vroeg en dacht dat ze onbevrucht waren.  :-[ :-[

Eitje 5 van Eros & Chica, gelegd 2 januari, en eitje 1 van Pablo & Coco, gelegd 1 januari.

Beide zijn volgens mij toch bevrucht,  ::) ik zag net bij de avondcontrole tijdens het eten wel degelijk iets.

Voor degene die na kwart voor 7 het vorige bericht hebben gelezen, ik heb dat al veranderd.  :D

Chica is net ook eventjes uit het blok geweest, haar buikje zag nog heel dik maar ...... ze heeft daarna een volle eetlepel gepoept, stinken!!!!! Pffffh, het hele huis stonk, ik dacht dat Jasper een poepluier had.  ;) Nu ziet het er weer wat rustiger uit. Ik heb haar eventjes lekker verwend met een flinke strengel rode trosgierst, dat was eventjes smullen.

Nu zit ze weer keurig te broeden.  :D :-*[/size][/i][/b][/color]

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Caroline

Ringen!!!!!

Vergeet ik helemaal te vertellen dat ik net ringen heb besteld bij de ringencommissaris van onze vogelvereniging, hier in Veghel.  :D

Tuurlijk was ik veeeeeeel te laat, ik was het helemaal vergeten, ik had een lijstje gemaakt wat ik allemaal nodig had: een blok, een schouwlampje, een warmte lamp, een thermometer voor de temp. van de pap, een hygrometer, een kamerthermometer voor als ik een couveuse moet maken, pap (voor geval van nood), een pittenkussen voor als ik het blok moet verschonen, dan kunnen de jongen lekker warm liggen, kunsteitjes, ik heb het gelijk, alleen geen ringen.  ::)

Gelukkig kun je bij de NBvV ook spoedbestellingen doen, lid ben ik al jaren en ook een kweeknummer heb ik al jaren, 7MSG, nog uit mijn kanarietijd.

Helaas komt er nu per ringetje van € 0,20, € 1,= extra bij.  :-\ Maar ja, wat is nou weer een € per valkje, ook niks toch.  ;)

Over een werkweek heb ik ze binnen dus ruimschoots op tijd voor het ringen van deze jongen.

Voor de eventuele jongen die uit Amor & Diégah en Unique & Fleur geboren gaan worden heb ik een gewone bestelling gedaan, de derde bestelronde, die komen rond 1 april 2007 binnen, dus mooi op tijd, Unique wordt 18 mei een jaar en Amor 27 juni.  :D :D

Zo nou heb ik echt geen valkjes nieuws meer.  ;D ;D ;D

Tot morgen

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Wilma1

Heb je nu alles ???  ;D ;D ;D ;D ;D

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Caroline

Bijna alles.  ::) :D

Ik moet nog div.maten spuitjes halen bij de apotheek of zo.

En volgende week ga ik naar de zaadhandelaar waar ik al jaren kom en dan moet ik nog eventjes een extra pak eivoer en een extra pak kiemzaad meenemen.  ;)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Esther*

Caroline

Goed!! Gelukkig.  :D

Ik denk dat die dikke bult op haar buik echt die mega eetlepel poep is geweest die ze er uit heeft gegooid.  :P

Ze heeft net weer gegeten en haar buikje is weer bijna strak, ging sneller als bij mij.  ;D ;D

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Yvon

Hoi hoi

Nou gelukkig maar dat het weer goed gaat met Chica.
En een eetlepel poep ??
Ik neem aan dat dat een schatting is.  ;D ;D ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

Als ik heel eerlijk ben niet.  :-[

Ik schep namelijk elke dag de poep van de zwangere dames uit de kooi met een ........ eetlepel.  ;) ;D ;D ;D

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Yvon

;D ;D ;D

Waarom ook niet ??  ;)
Scheelt een heel stuk met schoonmaken.  ;D
En de lucht is sneller weg.

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

carco