## Binky's friends deel 2. ## ** 01-10-2006 t/m 01-10-2008 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2006, 00:01:44

« vorige - volgende »

Mariska

Ik dacht dat jou Diègah nog een klein meisje was dat met poppen speelt ;D :P
Kleine meisjes worden snel groot hè?!

Ik denk dat als ze eitjes wil gaan leggen dat je dat niet kan voorkomen.
Als het zover komt zou je ze om kunnen wisselen net als ik bij Twila heb gedaan.
Gelukkig ging het leggen van de 4 eitjes haar goed af.
Daar zat ik het meest over in.
Ik zou Diègah en Amor niet scheiden.
Maar dat is mijn mening hoor ;)
Ik denk dat je ze daarmee van slag maakt.

En Oilily vind ik een prachtige naam voor een prachtig valkje :-*
Ik was zelf helemaal gek van Oilily vroeger.
Ik ging helemaal terug in de tijd toen ik het las ;D
Ik zal er vast nog wel spulletjes van hebben.
Ga ik eens even opzoeken.
Jeugdsentiment ;)

Je foto's waren weer heerlijk om te zien :D

Ik ben heel blij voor je dat je met Oilily al zoveel hebt bereikt in korte tijd.

Liefs
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Rianne

Hoi Caroline,

Dulce is iets ouder als Diegah maar ook zij paarde al terwijl ze veel te jong is. Ik heb ze geen blok gegeven en er kwamen ook geen eieren. Ik zou het dus nog even aanzien. :)

Ineke

Dat zijn weer verrassingen daar bij jou! Ja, wat wil je met je jonge (droom)koppeltje. Die kijken hoe de ouderen te werk gaan en denken: ''dat kunnen wij beter!'' :)

*Petra*

Hoi Caroline,

Wat een supersnel koppeltje! Amor doet zijn naam echt eer aan!
Helaas kan ik je geen tips geven, alleen maar suc6 wensen!!
Wat een leuke naam Oilily, ook erg leuk voor Sanne!

Groetjes Petra  :D



Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Caroline



Gast    20:49:43
Print het onderwerp "      ## Binky's friends 2. ##
< 2 nov. > * Geslacht, nieuwe naam en foto's, Pino!! * ".





Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

carco

Klik op het plaatje voor onze site!




*Yvon

Hoi hoi

Wat fijn dat het helemaal goed gaat met Oilily.  ;D
Misschien dat Sanne nu wel een voorkeur krijgt voor haar ?  ;D
Bij dieren geld denk ik ook:
Jong geleerd is oud gedaan. 
En oefening baart kunst.;) ;D
Dus wie weet wat er gebeurd als ze er wel voor mogen en kunnen gaan.
En je fotoos waren natuurlijk weer om van te genieten.  ;D

groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Wilma1

Zo ff huiswerk doorgenomen bij je  ::) ;D....wat leuk dan Pino Oilily is geworden...wat zal Sanne trots zijn, naar HAAR parfum  ;). Ik had al een vermoeden dan ze een popje zou zijn en niet door al die moeilijke berekeningen (waar IK nog geen mallemoer van snap  ::) ??? ??? ??? ik moet maar eens in de klas bij je  ;D) maar gewoon zoals ze eruit ziet  :P

Je foto's zijn weer erg leuk en weet je ...IK heb er TOCH WEER 1 meer dan jij * geintje* maar ik vind het wel ff leuk om te zeggen  :P

Ik moest lachen om de wipwapfoto en vroeg me meteen af OF DAT nou zo'n prettige positie was  ??? ??? ;D
:D Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Lin

Oilily is het dus.Vandaar dat ik het al vroeg dat die namen niet met de handtekening klopte. en wat je met diegah en amor moet doen. Gewoon bij elkaar laten. In ieder geval niet uit elkaar. Met 7/8 maanden zijn ze vruchtbaar. Mocht er tegen die tijd eitjes komen dan vervangen en wahten totdat ze ouder zijn. Ik zou zeker geen blok geven dat is veel ste vroeg.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

bobbie

Oilily, leuke naam hoor Sanne :D

Leuk dat het een popje is. Ze ziet er mooi uit.
Al je birdies trouwens.

Ik heb genoten van je foto's.

En tips voor het wippende koppel?  Condooms misschien? ::) ;)

Doei, Nel

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

febvisje


Hoi Caroline

Wat mooi dat Pablo zijn hoofdje al weer helemaal genezen is, gelukkig, en ook dat hij weer vertrouwen begint te krijgen.

Bij jou gaat de rui toch wel rap, hier gaat dat precies heel erg traag.
Mijn twee oudste zijn even oud als Oilily en nog niet helemaal door de rui. Zal Sanne wel blij zijn dat ze de naam mocht kiezen. Mooi naam Sanne, echt waar.
En weer eentje bij, de foto met allemaal er op gaat nu wel nog een beetje moeilijker worden.

Grt jane


Ineke


Wilma1



Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Caroline



Geen bericht is goed bericht!!  ;)


Ik heb eigenlijk weinig te vertellen over mijn valkenkinders. Het gaat erg goed met ze. Samen verliezen ze een megaberg veren per dag maar langzaam aan zie je ze steeds mooier in de veren gaan zitten.

Ik had van de week 2 avonden zitten freubelen voor ze, het wordt helaas niet gewaardeerd.  :-\

Van 2 stroringen voor de kerst heb ik dit gemaakt.


Ring 1, bekleed met sisaltouw en versiert met een speeltje en een belletje.


Dan eerst een stukje gemakrameet (ik weet niet hoe je dit schrijft  ::)  :-[ ) en dan ring 2 eraan.


En zo had ik het opgehangen in de voorkamer.

Gezellig dacht ik, de kooien staan hier aan de achterkant van de huiskamer, daar hangt ook een dubbele touwring,



in de open keuken hangt een speeldriehoek,



en natuurlijk spelen ze veel bovenop de kooien die alle drie open kunnen.



In de voorkant van de huiskamer, waar ook het bankstel staat staan ook de grasjes, daarop staat als de valkjes los zijn een speeltuintje,



De nieuwe eigengemaakt ringen hangen nu dus bij de salontafel, gisteren was de eerste keer dat de valkjes los waren terwijl de ringen er hingen en na een uurtje viel het me op dat alleen Unique bij me kwam zitten, verder bleven de andere 10 allemaal in de achterkant van de huiskamer ...... wat bleek, ze zijn doodsbang van mijn mooie ringen.

Ik hang hem nu voorlopig maar aan hun kooi op, vol bekleed met trosgierst, op die manier kunnen ze er eerst aan wennen.

Ze zijn er nog niet opgeweest maar nu het enge ding niet meer in de voorkamer hing gingen ze gelijk vliegen.  :D




Fleur vindt het wel weer prima in de grote kooi terug, echt een intens liefdeskoppel met Unique is het nog niet maar doordat ze samen met een ander koppel, Eros & Chica, zitten trekken ze toch wel naar elkaar toe.


Pablo moest wel eventjes wennen in de kleinere broekooi maar vermaakt zich wel met alle voor hem nieuwe speeltjes. Ik ga van de week op zoek naar een broedblok, helaas is mijn mannetje niet zo handig, of eerlijk gezegd, helemaal niet handig.  ;D ;D Pablo & Coco kroelen af en toe samen, heb ik na die ene keer (enkele weken geleden) niet meer zien wipwappen maar zitten wel de hele dag samen op de bodem in een hoek te rommelen en ik heb geen zin in eitjes op de bodem van de kooi.


Chica is volop in de rui en dit is misschien ook wel de reden dat ze sexueel even niet zo actief is, er wordt wel flink gekroeld met Eros, op zijn wangen ietsje te intens heb ik het idee. Maar  misschien maar goed ook, ik wil niet meteen meerdere koppeltjes laten nestelen, eentje om mee te beginnen lijkt me meer dan genoeg.  ;)


Rocky is bijna klaar met ruien en zit ook weer een stuk beter in haar vel, klimt weer lekker de kooi rond, heeft van de week zelfs div. keren gekroeld met Diégah, dit is wereldnieuws, normaal mogen andere valkjes niet in haar beurt komen.


Noa is helemaal klaar met ruien, verder is het een rustig meisje wat lekker in zichzelf kan genieten maar ook wel een lekkere kroel bij de andere gaat halen. Ondanks dat ze centenbakkenbekkie heeft, heeft ze een goeie weerstand, ze komt snel door de rui en alle drie de keren dat er nu hier een bacterie te kop op heeft gestoken heeft zij er geen last van gehad, super dus.


Coco moet net als Pablo erg wennen in de broedkooi, met name dat ze haar koppetje niet door de tralies kan steken om gekroeld te worden, dit deed ze de hele dag door in de andere kooi.
Kippetje zitten doet ze nog niet echt maar ze is wel druk met Pablo op de bodem bezig.


Eros is net als Noa weer helemaal mooi wit en klaar met ruien. Fluit de hele dag zo'n beetje maar dit zijn wel zijn eigen deuntjes hij imiteert niks van mij of van de andere valkjes. Echt versieren doet hij op dit moment ook niet. Gewoon een lekker rustig ventje.


Diégah is aan het puberen (half jaar nu) en een beetje kattig, ze komt wel bij me, ik kan haar ook gewoon pakken of op laten stappen maar ze is een beetje pikkerig.
Verder is ze erg actief met name met Amor.
En ook bijna door de rui heen, ze is weer prachtig, vind ik zelf.  :-[


Oilily vermaakt zich prima bij de dames en Amor in de kooi ....


.... lekker eten .....


..... klimmen .....


..... poetsen .....


en flossen, kortom, helemaal thuis hier in de groep. Aan de ene kant fijn voor mijn ouders en voor Oilily en mij natuurlijk ook, aan de andere kant heeft mijn moeder ook wel twijfels, of ze dan misschien iets niet goed deed. Wat niet waar is natuurlijk, Oilily is gewoon een valkje wat liever in een groep leeft dan alleen. Aangezien mijn ouders beide 69 zijn, en al Rakker, een hondje, Lorre, de grijze roodstaart, nu dus nog alleen maar Coco, de valk, 2 grasparkietjes, 3 aquariums en buiten van mij nog 2 kooien hebben staan met een koppel Bourkes en een koppel Turquisines was het geen optie om nog een valkje erbij te nemen. Daarom is dit een goeie keuze geweest om hun Pino, mijn Oilily, een gelukkiger leven te geven.  :D


Ze is ook midden in haar eerste rui, dus lekker rommelig.


Hier zie je haar spots onder op haar vleugelveren, een pop dus.  :D


Unique is werkelijk mijn allergrootste vriend, onafscheidelijk van mij en is eindelijk in de rui, mag ook wel hij is nu 5 1/2 maand, zijn zusje uit hetzelfde nest zit al een maand helemaal in nieuwe veren.
Hij versiert hier werkelijk alles en iedereen maar blijft lief en zacht van karakter, dus merk ik weinig van zijn pubertijd.


3 november .....


...... 5 november ......

om de dag, als ik sta te koken, gaat Diégah kippetje zitten en kruipt Amor er boven op. Vreemd hè?? Dezelfde plaatst, dezelfde tijd en precies 48 uur ertussen.  :D Nu al 3 x.

Verder ziet Amor er niet uit, hij is zwaar in de rui, zijn kuif is een klein pluimpje van enkele korte veertjes maar hij zit prima in zijn velletje.  :P

Dit was mijn fotoverslag, groetjes!! [/size][/i][/b][/color]


Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.