## Binky's friends deel 2. ## ** 01-10-2006 t/m 01-10-2008 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2006, 00:01:44

« vorige - volgende »

*Yvon

Hoi hoi

Wat vervelend allemaal zeg.  :-\
Nou is het zeker te hopen dat je nu de goeie behandeling kan geven zodat het dus niet meer terug komt.
Misschien toch maar alle valkjes behandelen ???
Volgens mij stonden wij(Carco,Manja en ik) in de wachtkamer bij Feld toen jij aan de telefoon zat.  :D
Ik hoorde die assistente de naam Amor zeggen.
Ik zei al gelijk tegen Carolien,volgens mij zit ze met Caroline aan de foon.
veel suc6 en sterkte.

groetjes Yvon



Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

ManjaV

Hoi Caroline,

Wat een vervelend nieuws zeg. Temeer daar je niet weet hoe ze nu weer dat hebben opgelopen. Is de klebsiellabacterie een bacterie die door de lucht vliegt ofzo?  ??? ::) Hoe zouden ze het anders moeten krijgen. Ik vind het heel vreemd. Ik hoop van harte dat je er achter komt. Misschien dan toch maar het beste ze alle tien te behandelen, dan weet je gelijk na de kuur dat dan alles weg is?

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

*Esther*

Jeej, wat balen ja!
Maar wat Rianne schrijft is misschien wel een idee, zou het van andere dieren kunnen komen?
Alle 10 een kuur, maar dan weet je wel zeker dat het niet meer van één van de valkjes kan komen.
Succes met puzzelen :-\
gr Esther

carco

Het was toch jij inderdaad waar de assistente mee aan de telefoon zat vanmorgen :)
Helaas met weer rot nieuws! Inderdaad hoe kan dat nou ?
Wel jammer hoor dat je nog even niet kan kweken, maar het is niet anders en je tijd komt snel genoeg.
Ik ben benieuwd of je er nu achter komt waar en bij wie het vandaan komt.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Ankie

Hoi Caroline

Wat balen voor je zeg !!
Wil je gaan kweken ,na lang wachten en dan krijg je dit !!
Maar ja , ja kan er beter nu achterkomen, voordat je gaat kweken dan dat je net begonnen bent ...toch ?

Ik hoop dat je alles snel onder cotrole hebt en dat ze er weer snel vanaf zijn !! Er wordt in ieder geval aan gewerkt !
Maar het is wel piekeren he ?

Hou je taai en sterkte ermee !

Groet van Ankie

*Petra*

hoi carline

Wat vervelend zeg, en vreemd dat het juist jou overkomt.
als ik je verhalen lees, ben je juist zo precies met je valkjes!
Hoop dat het gauw onder controle is.

groetjes Petra


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Wilma1

Hoi Caroline,

Toch weer en tegenslag en je zegt het zelf al, ALLE valkjes een kuurtje geven....als dan MAG ??? WAAROM NIET !!! Misschien helpt dat ??? Hebben ze bij dr. Feld ook geen suggestie WAAR je op zou moeten letten ???

Sterkte met al je "kroost"
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

marilyn

hoikes caroline

jeetje ik mag er niet aan denken dat het hier bij mij zou gebeuren  :-\ ook al zitten ze bij mij max met 3 in één kooi toch is het bij jou kennelijk ook van de éne kooi op de andere overgegaan  ::) ik heb echt met je te doen en ik hoop dat je algauw van die rotbacterie afbent  ;)

groetjes marilyn

Ineke

Citaat van: Mandy op 12 oktober 2006, 12:55:39
En niet om je naar de mond te praten zoals bij een bepaalde discussie elders wordt genoemd, maar je doet toch echt je best.  ;)
Je hebt alle nodige voorzorgsmaatregelen genomen van quarantaine enz.
Je hebt de 1e keer op tijd ingegrepen en de goede behandeling gegeven, alles goed schoon gemaakt en ze goed uit elkaar gehouden.
Wat een hardnekkige rotbacterie is dat zeg, pfff... :-\
Sterkte ermee hoor.

Dat dacht ik ook al, jij inspecteert toch werkelijk alles tot in de puntjes.

Monky

Hi Caroline,

Wel balen hoor, dat het weer terug is  >:(
Je bent er gelukkig op tijd bij, waardoor je geen hele nare gevolgen hebt. Kan zoiets eigenlijk weer terugkomen bij hetzelfde valkje? Dat zou helemaal balen zijn  :P
Je vogeltjes zitten er verder gewoon lekker bij...te zien aan je mega, leuke, lieve, schattige, heerlijke, poeperige foto's  ;D ;D ;D

Reken er maar op dat ik ook de komende 3 weken je dagboekje in de gaten hou  ;) Anders kan ik het niet meer inhalen hahaha  :D ;D

Groetjes,
Monky

Anja

Hoi Caroline,

Wat een rotnieuws. Echt balen.
Kun je helemaal niet achterhalen waar het vandaan zou kunnen komen?
Hoop voor je dat het snel onder controle is.

Groetjes Anja

Lin

Hey caroline,

Bah dat is wel weer vervelend. zitten we beiden met een infectie. Als je er wat an kan doen dan heb je het gevoel dat je gefaald heb en zoals nu kan je er niks aan doen en dan baal je weer juist daarom. Gelukkig is het goed te bahndelen weer, maar wel erg spijtig.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

eefje nieuwenburg

he Caroline,

ik heb je foto´s bekeken van je gewonde valkje en als ik het goed zie zitten de sneetjes net zover van elkaar af als idd 2 grote hoektanden van een niet al te groot hondje.
Het zou dus heel goed kunnen dat je vermoeden juist is en dat de veertjes in de mond van 1 van je hondjes zijn verdwenen.
ik hoop het natuurlijk niet maar het zou wel kunnen.
ik denk dat ie vanzelf weer wat rustiger word als ie het vertrouwen weer terug krijgt,hij heeft een trauma :-\

mooie foto´s en ik vind je handtekening echt super!gaat mij niet lukken allemaal tegelijk op de picture....

ook balen van die bacterie,het zit je niet mee,sterkte ermee!


groetjes eefje

Caroline



Weer een ander verhaal....



Nou ik heb dus gisteren weer gebeld naar Dr. Feld en kreeg Marieke aan de telefoon. Heel vreemd, ik kreeg weer een heel ander verhaal over het klebsiella-bacterie.  :-\

Werd me eerder door Frank zelf, en eergisteren ook door Sophie verteld dat het weinig besmettelijk is hooguit als er een verminderde weerstand is en ze aan besmette ontlasting eten, en ook slechte hygiëne, en oud voer kan zorgen voor een klebsiella en/of E-coli-bacterie wat vaker samen gaat.

Dit schijnt bij mij uitgesloten te zijn, mijn manier van schoonmaken was ruim voldoende en van voer geven was ook prima. Ook de weerstand is prima, ze vertonen ook geen ziektebeeld, alleen waterige poep en ze eten niet van elkaar besmette poep want hebben sinds het klebsiella-bacterie een rooster in de kooi EN zitten ook niet allemaal in één kooi en toch is er nu voor de derde keer een besmetting bij 2 valkjes die niet bij de twee vorige besmette valkjes in de kooi zitten.  :-\

Dus was mijn vraag:

Kan dit dan ergens anders vandaan komen?? Iets in huis, mijn andere huisdieren of ikzelf??

Krijg is een heel ander antwoord van Marieke dan ik had verwacht. Zij vertelde me:

Het klebsiella-bacterie is net als het E-coli-bacterie lichaamseigen. (helemaal nieuw dus, heeft nog niemand mij verteld) Met de minste of geringste weerstandvermindering kan het zich vermeerderen en een darminfectie veroorzaken. Het ligt dan weer aan de weerstand van het valkje, is die het erg goed, dan geneest het lichaam zich zelf weer, zo niet dan wordt het steeds erger en erger en erger.
Toen ik vertelde dat ik hier onder de valkjes bij geen ééntje merk dat er een verminderde weerstand aanwezig is, zei ze me de weerstand al verminderd door bijvoorbeeld als ze een keer flink schrikken, ze een dagje heel veel spelen en net wat minder eten.  ::) Schrikken ze bijvoorbeeld ergens van dit kan al door een vliegtuig die overkomt of een deurbel, Thomas die langs de kooi dendert met een poppendekentje, een nieuw valkje erbij enz. , dan KAN het klebsiella-bacterie zich dus al gaan uitbreiden, is het valkje dan ook nog in de rui is het lichaam niet sterkt genoeg om zich weer te genezen, heeft de klebsiella de kans om te groeien wordt de weerstand dus nog wat slechter waardoor ook de E-coli-bacterie gaat groeien.

De test die ze hadden gedaan om te kijken welke AB goed werkt bij beide bacteriën, daar kwam uit Baytril (schrijf je dit zo??).  Vreemd ook dat ze dit niet weten, dit waren volgens haar zeggen de twee meest voorkomende bacteriën die darminfecties veroorzaken, ook vreemd, waarom heb ik dan al 2 x Synulox gekregen, die je na 2 weken moet weggooien terwijl je Baytril tot 2010 kunt bewaren en Lin kreeg trouwens ook voor E-coli??

Op mijn vraag hoe ik dan kan voorkomen dat hier elke 2 maanden een ander valkje met een besmetting komt te zitten, terwijl de voorwaarden allemaal goed waren kreeg ik het advies om preventief 2 x per jaar een kuur Bayrtil te geven van een week.

Ik krijg nu Baytril 10 % opgestuurd en moet dit 10 dagen door het water geven van alle valkjes, 5 ml. op 1 liter. Als ik weer twijfelachtige ontlasting vind mag ik weer meteen een kuur doen en hoef niet meer eerst een kweek te laten maken.

Of ik in de toekomst 2 x per jaar preventief ga kuren weet ik nog niet hoor, ik vind dit persoonlijk erg heftig.

Op mijn vraag waarom hier dan nu al 4 valkjes onder goeie omstandigheden toch besmet zijn en ik het bijna nooit lees hier op het forum of hoor van andere kwekers dat ze dit mee maken, zei Marieke me dat dit de meest voorkomende darminfecties zijn maar dat veel mensen het niet in dit stadium herkennen, de valkjes hebben alleen waterige poepje maar nog geen ziekteverschijnselen, vaak geneest het lichaam zichzelf weer, of .... het valkje wordt heel ernstig ziek en gaat dan pas naar het de DA, vaak al te laat.

Of ...... het wordt herkent door ontlastingkweek, dit zag je ook bij Lin, waarschijnlijk had Yariki zich dus ook wel genezen maar zeker als het ook nog verhuizing naar een nieuw baasje voor de deur staat is het raadzaam eerst te kuren.

Omdat ik 2 x per jaar preventief kuren best heftig vind omdat AB ook meer afbreekt dan alleen slechte bacteriën kan ik ook 2 x per jaar een totaalkweek laten doen van al mijn valkjes, en pas gaan kuren als er iets verdachts tussen zit.
Persoonlijk klinkt dit me beter in de oren.  ;)

Oh, en ik mocht 2 weken na de kuur de broedblokken ophangen, omdat Baytril ook niet gevaarlijk was voor eventuele jongen of zelfs eitjes.

Maar dit vind ik erg snel dus doe ik nog eventjes op  mijn gevoel.  :D

Nou een heel verhaal weer, mijn 3 engeltjes zijn wakker geworden ik ga ontbijtjes maken.  :)

Ik kom gauw reageren op jullie reacties.



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Riny

Hoy Caroline
Als je er toch goed over nadenkt dan moet toch eigenlijk iedereen in een buitenvoliere, er last van hebben.
Daar ligt vaak iets op de grond wat je over het hoofd ziet.
Ook kun je die niet zo optimaal schoon houden als jij thuis je kamervoliere's schoon houdt.
Het is gewoon dikke pech.
Hopelijk ben je er snel van af.
Groetjes Riny :D