## Binky's friends deel 2. ## ** 01-10-2006 t/m 01-10-2008 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2006, 00:01:44

« vorige - volgende »

carco

Ach gadsie het zal toch niet weer hè??
Balen joh, dit kan je er vast nog even bij hebben (maar niet heus)
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

*Yvon

Hoi hoi

Natuurlijk duimen we voor je dat het niet weer de klebsiella-bacterie is.
Maar dat heb je slim bedacht zo met die kooien.  :D

groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Ineke

Inderdaad slim bedacht zo met die kooien. Je bent wel heel alert, dat valt mij vaker op. Mocht er iets zijn, ben je er tijdig bij. Tot die tijd duim ik ook dat de natte poepjes geen teken van ziekte zijn.

Monky

Hi Caroline,

Ik ga heel erg hard voor je duimen....
Wel vervelend dat die bacterie iedere keer weer de kop op steekt. Ik hoop echt dat het dit keer niet het geval is  :)

Ik moet zeggen, dat ik nog steeds even moet wennen aan de nieuwe vorm van dagboek... Ik vind wel dat je het leuk hebt opgelost door iedere keer als je iets over je kids te melden het hier stiekempjes toch staat  ;) En je heel gemakkelijk naar dat verhaal toe kan  ;D

Groetjes,
Monky

Caroline

De andere was Coco.  :-\

Nou, balen dus!!

De andere met waterige poepjes was Coco, dus voorlopig geen broedblok voor mijn wipkippies.  :(

Ik heb al naar Dr. Feld gebeld, de assistente achtte de kans klein dat het nu 2 maanden na Fleur en 4 maanden na Diégah WEER het klebsiella-bacterie de kop op had gestoken, zeker omdat ze allemaal in een topconditie zitten, samen met Diégah en Fleur nu al 2 x een vitamine-kuur hebben gehad van 6 weken en niet bij elkaar in de kooi zitten maar dat zeiden ze ook bij Fleur.  ::)

Pablo, Chica en Eros hadden goeie ontlasting. Unique en Fleur zitten apart en hebben ook goeie ontlasting.

De poep is apart verpakt en wordt ook apart op kweek gezet, zodat ik per valkje de uitslag heb.

Donderdag kan ik bellen voor de uitslag.

Ik hou jullie op de hoogte ......

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

marilyn

hoikes caroline

jeetje ik duim heel hard voor jou dat het niet weer die klebsiella bacterie is  ;) je hebt geen geluk met die bacterie hé  :-\

groetjes marilyn

Mandy

Hé verdorie, ik hoop dat het niet weer raak is... :(
Duimen maar dat het meevalt.

En net nu Pablo is gaan wippen en je wilde gaan kweken, dat zou wel jammer zijn, maar dat kan altijd nog natuurlijk. :)

En die arme Sanne, dat oog zal nog wel blauw worden ja. :-\
Maar dan kan ze wel alvast oefenen met make-up aan het andere oog, ook mooi blauw. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Ankie

Hoi Caroline

Natuurlijk hoop ik ook dat het meevalt !
Het houdt je wel bezig he ?

Groet van Ankie

Anja

Hoi Caroline,

ik hoop ook voor je dat het meevalt.

Groetjes Anja

Wilma1

He bah, wat naar....je valt van het een in het ander....tis te hopen dat het allemaal meevalt, maar testen kan nooit kwaad?!!!
:-\ Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Caroline

Ik wilde "eventjes" komen reageren op jullie berichtjes van de afgelopen dagen.  :) Alleen kom ik er net achter dat dit er bijna 50  :o zijn, ik hoop dus dat ik er een beetje uit kom, hopelijk sla ik niemand over, zo ja, sorry!!  :-[ ;)

Verder weinig valkjes nieuws, alles gaat hier zijn gangetje, op de natte ontlasting van Amor en Coco na maar daar hoop ik donderdag meer van te weten.  ;)

Pablo heeft allemaal nieuwe pennetjes op de plekken waar hij gewond was. Als je nu ziet hoeveel pennetjes er onder zijn kinnetje in zijn nekje zitten dan zie je pas hoeveel veertjes hij daar kwijt is geraakt tijdens het "mysterieuze ongeval", ik denk zeker tussen de 50 en de 60 stuks, dan overdrijf ik niet.  :-\ Ik denk dan ook nog steeds dat 1 van de honden hem te pakken heeft gehad, waar anders kan hij zoveel veertjes kwijt raken en zo'n jaap op zijn kop krijgen. Ook het feit dat ik hem niet meer vast mag pakken, hij raakt dan in paniek en probeert  mij echt door te bijten, wijst in mijn ogen erop dat hij vast heeft gezeten en daar doodsangsten heeft uitgestaan,.
Alleen snap ik niet dat hij het heeft overleefd, mijn Jack Russells kennende  :-X en nog een vreemd detail, zoveel veertjes had ik toch ergens moeten zien liggen maar ik heb nergens zoveel veertjes terug gevonden en Ed had nog niet gestofzuigd toen ik thuis kwam.  ::)
Het blijft vreemd...........

Hoi Anja,

op zich had ik ze niet echt verwend met dierendag hoor, ze krijgen hier elke dag verse groente en fruit, bij de wekelijkse boodschappen, kijk ik hoeveel dagen ze mee kunnen eten met onze verse groente, sla, witlof, bloemkool, broccoli, sperziebonen enz. enz, en voor de dagen dat wij iets uit pot eten haal ik voor hun fijne soepgroente en maïs uit blik.  ;)
Appeltjes hebben we altijd in huis dus dat is al geen probleem en verder aan fruit krijgen ze gewoon wat we in huis hebben.  :D

Hoi Maranwe,

ben je verliefd geworden op Rocky??

Dat is ook een heel erg mooi valkje, voor een lutino een supergrote pop zonder kale plek op haar koppetje, waarschijnlijk omdat zij is geboren uit split valkjes en niet uit roodogige.  :D

En ze is ook nog eens heel erg lief.  :)

Hoi Karin,

bedankt!!

Ook hier is het elke dag dierendag.  ;)

Hoi Maris,

helaas, gaat het uitje wat Sanne met dierendag had naar een kinderboerderij en niet doorging door de regen, niet door op en andere dag.

Morgen gaan we wel wandelen naar de bossen met de kleuters, tenminste dat staat op de planning, hopelijk strooit het weer niet nogmaals roet in het eten.

Het komt hier met bakken naar beneden, maar ...... alles wat nu valt kan morgen niet meer vallen.  ;)

Hoi Marlies,

fijn dat je genoten hebt van de foto's!!  :D

Hoi Manja,

ze krijgen hier inderdaad een heel gevarieerd eten maar niet alleen omdat het gezond vooral ook omdat ik zelf er zo van kan genieten als ze zo zitten te smikkelen.  ;D

Hoi Caroline (carco), Rianne, Marilyn, Yvon, Maris,  Esther (crosser), Riny, Monique, Lin, Nel, Manja, Wilma, Ineke en Petra.

Ik wilde nog eventjes terug komen op het wipwappen van Pablo & Coco.

Ik zat er dus echt over te denken om ze van kooi te verwisselen samen met Unique en Fleur. Inderdaad maakt dat maandje niet zoveel meer uit, het is trouwens niet eens een maand ze wordt over 20 dagen al 1 jaar. Dus zou ze ongeveer met het eerste eitje zeker een jaar zijn.  ;)

Alleen ...... Coco was helaas 1 van de 2 die waterige ontlasting had.  :-\

Donderdag weet ik hopelijk wat er aan de hand is, is er niks aan de hand dan gaan Pablo en Coco apart met een broedblok, is er wel wat dan ga ik eerst overleggen met Dr. Feld wanneer hij het verstandig vind om hun een nestje te laten krijgen. Ik heb geen haast, maar het was wel leuk geweest, zeker ook voor Sanne en Thomas, die minder geduld hebben dan ik.  ;)

Oh en Maris, ik heb het wel laten weten aan Wendy dat Coco een nu een grote meid is maar volgens mij is ze nog maar heel erg weinig online hier, ik heb al een week of 6 niks meer gehoord.

Hoi Angèl,

wat een lieverd hè, Lorre??

Sanne was afgelopen zaterdag bij oma en opa  en kan en durft nu ook Lorre helemaal alleen te kroelen in zijn nekje.  :D

Hoi Lin,

leuke foto heb je gekregen van Eros en Goldie.  :D

Oh en je vraagt welke mutatie jonkie ik graag zou willen kweken.

Ik vind alle bonten heel erg leuk, hoop in de toekomst mooie zware bonte te kweken, mag maar hoeft geen echte Primroses te zijn en het zou erg leuk zijn als de bonte geparelde witmasker POP die nog steeds op mijn verlang/reserveringlijstje staat hier geboren zou worden.

Maar...... het allerbelangrijkste is natuurlijk dat ze gezond "op stok" komen.  ;)

Hoi Roos,

Knuffel van Sanne terug!!

Leuk dat je weer een topic hebt geopend!!  :D

Hoi Marianne,

bedankt voor je complimentje voor mijn handtekening, ik vind hem ook wel leuk!!  :D

Ik kan helaas niet echt werken met Photoshop en soortgelijke programma's dus heb ik maar een foto geplaatst waar ze allemaal op staan.  ;)

Hoi Caroline (carco), Yvon, Ineke, Monique, Marilyn, Mandy, Ankie, Anja en Wilma.

Bedankt allemaal voor het meeleven en duimen, ik hoop inderdaad ook dat het klebsiella-bacterie niet weer terug is gekeerd, ik ga dan namelijk wel twijfelen aan het feit dat het niet erg besmettelijk zou zijn, vooral niet bij gezonde valkjes in topconditie (komt voor bij verminderde weerstand  :-\ ), en zeker niet besmettelijk zou zijn bij valkjes die niet bij elkaar in de kooi zitten.  ::) :-\

Ik mocht Diégah en Fleur gewoon bij de rest houden, en het was ook niet nodig om de rest te behandelen.

Mocht het nu weer terug gekomen zijn ga ik toch eens informeren om ze allemaal tegelijk te behandelen. Ik ben nu steeds € 11,= kwijt per ontlastingkweek en nog eens € 11,= per flesje Synulox, deze blijft namelijk maar 2 weken houdbaar in de koelkast, en een nacontrole ontlastingkweek weer € 11,=. Eén keer oké, 2 x heb ik nog geen problemen mee en moet het vaker, dan zij het zo maar als ik straks 10 x € 33,= kwijt ben ga ik het toch minder leuk vinden. 
Plus ..... ik tussentijds nog contact gehad, Diégah en Fleur kunnen het inmiddels alweer gewoon terug krijgen.  :-\

Kortom, ik wil gewoon van het klebsiella-bascterie af zijn.  ;)

Hoi Monique,

ook ik moet er nog aan wennen hoor, 2 dagboekjes, en het is ook meer werk, want ze worden nu allebei gelezen en in geschreven wat wel heel leuk is maar dus ook dubbel beantwoorden.  ;)

Hoi Mandy,

inderdaad is Sanne's oogje mooi blauw geworden.

Maar het is een bikkel, ze klaagt niet.  :D

En inderdaad balen dat Pablo & Coco eventjes moeten wachten maar och, ik heb de tijd om te kweken, ze zijn nog zo jong.  ;)

Fleur wilde de rode secondewijzer pakken maar tikte tegen de plastic voorkant.  ;D ;D

Als de valkjes gaan douchen doe ik dat in een kleinere kooi op het aanrecht in 2 ploegen van 5. Unique douchet dan samen met de valkjes uit de tweede kooi, ondertussen mag Fleur dan in de eerste kooi wachten met de rest op hun douche beurt.

Zo lief, Fleur zoekt dan gelijk haar zusje Noa op om te kroelen, de andere drie bekijkt ze niet eens.

Lekker kroelen, ze gaat helemaal uit haar dak.

Zien jullie ons??  ;)

De nieuwe pennetjes van Pablo.

Als jullie het niet erg vinden slaap ik gewoon door.  8)

Ook Chica laat eventjes zien dat het mooie genezen is maar nog wel een kaal plekje op haar koppetje.

Nestzusjes Chica & Noa, mooi de verschillende kleuren van hun oogjes.

Noa & Rocky.

Noa, helaas geen scherpe foto maar wel een aparte, Noa houdt hier namelijk haar snaveltje in de goeie stand.
Een uitzondering hoor .......

....... hier valt de bovenkant van haar snavel alweer in de onderkant.  :-\ ;)

Coco is heel erg moeilijk op de foto te zetten, in de kooi klimt ze gelijk naar me toe en steekt haar kopje door de tralies voor een kroel, als ze los is vliegt ze gelijk naar me toe of ......

.... gaat helemaal uit haar dak ......

...... of ze slaapt, hier kroelend tegen de staart van Chica die een stokje hoger zit.  :-*

Eros, weer bijna helemaal in de veren.  :D

Lieve Diégah.  ::)

Macho Unique.  ;D

Inmiddels bijna 5 maanden maar nog niet 1 veertje verwisseld, ik las op een ander forum dat zijn 3 dagen jongere zusje al helemaal door de eerste rui heen was.  :o

Unique versiert Rocky, zal ze zin in hebben!!

Niet dus!!  ;) ;D

Amor, staat op het punt om weg te vliegen, twijfelt even ......

.... en wacht dan keurig eventjes op de foto.  ;)

Amor, ruim 3 maanden, verliest zijn eerste veertjes al.

En als laatste mijn nieuwe handtekening:

Het duurde eventjes maar uiteindelijk zaten ze alle 10 boven op 1 kooi.  :D

Ik heb nog een paar foto's die ik niet goed genoeg vond als handtekening maar die bewaar ik voor de volgende keer.  ;)

Groetjes!!!![/size][/i][/b][/color]

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Anja

Hoi Caroline,

Ik geniet elke keer van je foto's. De kroel foto's vind ik super.
Ook de foto van Chica vind ik heel lief.
En Pablo ooooooooooooooooh hoop voor Pablo dat de veertjes snel terug mogen groeien.

Groetjes Anja

marilyn

hoikes caroline

je foto's zijn weer heel erg mooi geworden vooral die kroelfoto's vind ik erg lief  :D
ocharme pablo je ziet nog steeds die jaap op zijn kopje maar het is toch al een beetje mooier geworden dan toen het pas gebeurt was  ;) ik hoop dat het bij jou valkjes algauw alles weer bij het oude wordt en ook dat er niets ernstigs uit de bus komt van hun ontlasting  ;)

groetjes marilyn

*Yvon

Hoi hoi

Bedankt weer voor de mooie fotoos!  ;D
Soms word ik echt jaloers als ik die kroelende valkjes ziet.  :-[
Over een paar dagen zie je misschien helemaal niks meer van Pablo z'n japie.  :D
Als de uitsla morgen goed is,ga je dan wel een blok ophangen voor Pablo en Coco ?

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >