## Binky's friends deel 2. ## ** 01-10-2006 t/m 01-10-2008 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2006, 00:01:44

« vorige - volgende »

Caroline



Goeiemorgen, nou ja goeiemorgen??

Ik heb vanmorgen de 4 afgestorven eitjes (nr. 2-3-4-5) van Eros & Chica en het ene afgestorven eitje (nr. 1) van Pablo & Coco weggehaald omdat ze gingen rotten. Eros & Chica heb ik 3 nepeitjes gegeven zodat ze toch nog terug naar Boyke gaan, ik ben veel te bang dat ze hem verlaten.

Ik wist dat wat ik in de eitjes zou vinden niet  smakelijk zou zijn maar ik wilde het toch weten. Ik moet eerlijk zeggen dat het me wel wat deed.

Het ene eitje van Pablo & Coco was al in een vroeger stadium afgestorven en was een "hompje vlees", de 4 van Eros & Chica was echt heel erg triest, dit waren echt volgroeide donsjes, met dons, snaveltjes alles al helemaal compleet, twee (bonte) witmaskerjongetjes en 2 albinomeisjes. Heel erg verdrietig om te zien en te weten dat pa en ma ze gewoon kapot hebben laten gaan, helaas ..... ik weet het .... de natuur .... maar  tuurlijk speelt je gevoel ook mee op zo'n moment. En stinken!!!! Brrrrh.

In een nieuw berichtje kom ik vertellen over Boyke, Pino , Pluisje en de (piep)eitjes.



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

marga

hoi caroline
ja  dat lijkt me ook geen leuk gezicht
vooral omdat ze eral zo volgroeid waren
groetjes marga

Wilma1

Ach wat jammer nu...toch door te weinig broeden ??? je was er al bang voor, maar deze bevestiging is niet leuk om te zien!!

Met de anderen gaat  het gelukkkig beter, maar wel met bijvoeren..dat is dan toch maar beter!!! Jammer dat Eros zo makkelijk is, doet zij naam eer aan  ::) ::)
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Monky

Hi Caroline,

Ik kan me voorstellen dat je toch in die eitjes wilde kijken.
Jammer dat ze het niet gered hebben, vooral als ze zo volgroeid waren  :-\

Ik hoop dat alle ander eitjes goed uitkomen en lieve gezonde donsjes brengt  :)

Ik ben benieuwd naar je verhalen over de drie levende donsjes en de piepeitjes...

Ik zou bijna willen zeggen... Als er een jong op mijn verjaardag wordt geboren, mag ik die dan nemen hahaha. Zou wel heel speciaal zijn  :-[ :-X ;D

Geef Boyke maar een flinke knuffel van mij  :) En de andere 2 natuurlijk ook, maar Boyke heeft het iets meer nodig  :-*

Groetjes,
Monky

Caroline



Vanmorgen toen ik ging kijken of Boyke er nog was stond ie meteen rechtop in het blok te bedelen. Super natuurlijk, dus ik de ouders meteen alles lekker vers gegeven. Ze gingen zich meteen helemaal volstouwen dus ik denk ik wacht eventjes met de pap, misschien voeren ze hem nu wel, nu hij zo goed bedelt. Nou een uur later zat Boy nog te bedelen met een leeg kropje. Hij woog nog maar 13 gram, dus ik heb meteen een lekker papje voor hem gemaakt met druivensuiker er doorheen, binnen enkele seconde had hij 0,9 ml. op. Na de pap woog hij weer 15 gram.
Gisteren om 23 uur heeft hij geen pap meer gehad, hij had toen een lekker vol kropje, de ouders voeren dus wel alleen niet constant, alleen als het hun uitkomt.



Pablo & Coco zitten dagen nacht allebei in het blok, en gaan keurig omstebeurt eten. Ze voeren ook beide de jongen, heel gaaf om te zien, ieder een kind. Je ziet dat ook aan de gewichten, Pino, 3 dagen oud woog 12 gram (net zoveel als Boyke dus, alleen is die 9 dagen oud), Pluisje, 1 dag oud woog al 7 gram, super dus.

Pino had een toupetje van enkele mm. dik op zijn hoofdje, dit was afgekoekt eten samen met een laag zaagsel erop geplakt. Omdat het bijna op zijn oogje zat, heb ik het net zitten weken met warm gekookt water terwijl Ed hem vasthield. Zijn schedeltje is nu weer mooi schoon, alleen wel met iets minder dons, dit kreeg ik echt niet losgeweekt.

Eitje 4+5+6 zien er goed uit, eitje 4 is al een piepeitje en wordt al aangeprikt, dus verwacht ik morgen weer een donsje uit. Een geeltje zou een keer leuk zijn maar natuurlijk ben ik net zo blij met een witte. 

Ik heb gisteren nog 2 foto's gemaakt toen de ouders aan het voeren waren, alleen wel door het plexieglasplaatje heen, die is altijd er stoffig van het zaagsel.


Pablo en Coco, beide een jong voerend.


Oeps, Pablo boos.
Als je goed kijkt zie je het zaagsel/eten/toupetje van Pino

En Monique, zal wel heel erg leuk en speciaal zijn hè, een donsje wat geboren is op je verjaardag. Alleen  meen ik ergens te hebben gelezen dat je 26 januari jarig bent, toch??
Helaas ik verwacht morgen, de 25 ste een donsje en zaterdag de 27 ste en maandag de 29 ste maar ...... mijn zoon is wel op jouw verjaardag geboren, Thomas wordt vrijdag 4 jaar.
Maar ik zou het heel leuk vinden als er eentje bij jou kwam wonen hoor.  ;)

Ik hou jullie weer op de hoogte van de (piep)eitjes en natuurlijk van Boyke, Pino en Pluisje. 

Groetjes [/size][/i][/b][/color]



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Rianne

Hey Caroline,

vreselijk he, als je zo'n eitje openmaakt en ziet dat er een mooi donsje in zit. :-\ Ik heb dit gehad met een eitje van Ayko en Tiaro, het jong moest nog een dag of 2 schatte ik... Terwijl er hier heel goed gebroed werd door het nog jonge koppel. In het begin niet maar later waren het echt 2 pitbulls.
Ik hoop echt dat het goed gaat komen met Boyke, je bent er zo goed mee bezig! :)

Lin

He bah eitjes openmaken is nooit leuk... vooral in zo'n laat stadium. blij dat alles goed gaat met Boyke. Je fotos zijn echt lief. vooral als je de voergeluidjes erbij denkt.

Hey rian,

het kan ook door een tekort bij de pop komen dat ze doodgaan. Dan kunnen ze broeden wat ze willen maar het jong heeft een tekort gehad dmv de moeder. hier gaan ze ook wel 20 min eraf in het laatste stadium en ook al zijn de eitjes koud zo snel gaat het niet dood. Maar wel erg jammer als ze te lang eraf zijn en ze moesten nog zo kort.. :'( hopen dat het bij jou en Caroline de volgende keer goed gaat.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Anja

Hoi Caroline,

Erg jammer van de eitjes. De natuur he................cru soms hoor.
Ik hoop echt dat Boyke erdoor komt hoor. Ik zal blijven duimen. Geef hem maar een dikke  :-* en een knuffel.
Leuke namen trouwens van de andere 2 donsjes.

We wachten vol spanning wat er ui het piep ei gaat komen.

Groetjes Anja

Valerie

Hè, wat balen is dat zeg! Al volgroeide donsjes en dan nog afsterven!
Dat doet mij eraan herrineren dat ik superveel geluk heb gehad met het eerste nestje van Daffy en Valko. Maar die waren beide ruim 2 jaar oud.
Ik hoop dat je overige jonkies het wel goed doen!



Caroline





Pablo & Coco, tweede ronde,
3 donsjes, 1 afgestorven eitje,
nog 2 bevruchtte eitje.






Ei 1 = 01 januari  = afgestorven.
Ei 2 = 03 januari =  21 januari geboren =  ♂ of ♀ = (bonte) witmasker cinnamon (gepareld)
Ei 3 = 05 januari =  23 januari geboren =  ♂ of ♀ = (bonte) witmasker cinnamon (gepareld)
Ei 4 = 07 januari =  24 januari geboren =  ♂ of ♀ = (bonte) cinnamon (gepareld)
Ei 5 = 09 januari = bevrucht = 27 januari uitgeteld.
Ei 6 = 11 januari = bevrucht = 29 januari uitgeteld.


Donsje 3 is geboren, een grote verrassing!! Dit donsje verwachtte ik pas morgenochtend en toen ik net nestcontrole deed, lagen er ineens 3 donsjes. En op de foto zien jullie mijn andere verrassing ...... het is een geel donsje!!! Hij of zij krijgt dus straks oranje wangetjes, het wordt een (bonte) cinnamon (gepareld) man of pop. Gaaf
hè??

We  noemen hem Yellow!! Heel toepasselijk, toch.

Ik heb nog 2 foto's:


Die bekkie van de witmaskertjes.


Liefff!!

Allemaal weer bedankt voor de leuke reacties en het meeleven.

Straks meer nieuws over Boyke.  :-* 

Groetjes

PS. voor degene die het interresseerd, hier de 8 mutaties die deze jongen kunnen krijgen:


Moeder:bont cinnamon split voor witmasker
Vader:witmasker cinnamon gepareld split voor bont

man afkomst:
25% witmasker cinnamon split voor bont {X1:  gepareld}
25% cinnamon split voor bont witmasker {X1:  gepareld}
25% bont witmasker cinnamon split voor {X1:  gepareld}
25% bont cinnamon split voor witmasker {X1:  gepareld}

pop afkomst:
25% witmasker cinnamon gepareld split voor bont
25% cinnamon gepareld split voor bont witmasker
25% bont witmasker cinnamon gepareld
25% bont cinnamon gepareld split voor witmasker




Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Monky

Hi Caroline,

Gefeliciteerd met je derde donsje  ;D ;D ;D

Als ik het goed zie, kan je pas als de parels aanwezig zijn, zeggen of het een pop of man is, toch? De poppen hebben parels en de mannen niet, toch?

Wat leuk een geel donsje... Heerlijk toch die kleine pollewoppies...  :-* :-* :-*

Groetjes,
MOnky

Ivy

Ooooo wat lief!
Gefeliciteerd! Nu eindelijk ook wat kleur in het blok :P
Ik ben benieuwd hoe ze gaan uitzien als ze in de veren zitten. Maar jij vast ook ;D




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Caroline



Boyke.


Vandaag begon het niet zo goed met Boy, zoals ik al schreef kreeg hij vanmorgen weinig tot niks te eten van zijn ouders ondanks dat hij keurig met zijn koppetje omhoog zat te bedelen. Om 12 uur was zijn kropje weer leeg. Het eten wat hij van mij en van zijn ouders kreeg was voldoende om op gewicht te blijven, te blijven leven zeg maar, maar er van groeien deed hij niet echt.

Daarom heb ik om 12 uur besloten om hem meer te gaan geven, 5 maaltijden en dan 10 % van zijn gewicht, behalve als zijn ouders hem wat hebben gevoerd, dan vul ik zijn kropje alleen bij. Dit blijf ik doen tot hij goed echt gaat groeien of tot de ouders eindelijk goed gaan voeren.

Vanmorgen voor de voeding woog hij 13 gram daarna heeft hij dit gekregen:

09.00 uur = 0,9 ml. = 15  gram.
12.00 uur = 1,5 ml. = 16 gram.
15.00 uur = 1,5 ml. = 17 gram.
18.45 uur = 1,2 ml. = 18 gram, toen hadden de ouders al wat gevoerd.

Vanavond krijgt hij nog één keer 1,5 ml. Je ziet dat hij nu wel aankomt, vandaag 5 gram, dit is ook de bedoeling, toch??

De ouders houden hem nog wel goed warm, dus hij ligt tussen de voedingen lekker bij zijn ouders, op die manier krijgt hij toch nog wat te eten van de ouders, al is het niet veel en het is veel natuurlijker dan onder een lamp.

Ik hou jullie weer op de hoogte van de (piep)eitjes en natuurlijk van Boyke, Pino, Pluisje en Yellow.

Doei doei!!



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Petra*

Hey Caroline,

Wat leuk, zo'n geel donsje tussen de witjes!!
Leuk dat ze meteen al namen krijgen, het worden beroemde valkjes!
Veel succesn met je Boyke en natuurlijk met je drie andere donsjes.

Groetjes Petra  :D


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

*Yvon

Hoi hoi

Geweldig !!!
Gefeliciteerd met je gele donsje !!  ;D
Wat ziet dat er leuk uit in zo'n nestje.  ;D
Boyke is een sterke jongen hoor,als jullie zo doorgaan komt hij er zeker wel.  ;)

groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >