## Binky's friends deel 2. ## ** 01-10-2006 t/m 01-10-2008 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2006, 00:01:44

« vorige - volgende »

Caroline

Hey mandy, leuk dat je weer wat fantieker wordt hier, je bent denk ik wel gemist.  ;)

En je Noa .... is vorige week 3 jaar geworden en doet het erg goed. Nog altijd heeft ze haar snaveltje niet goed maar ik hoef het nog steeds niet te knippen, ze eet er van alles mee en weegt op het moment 94 gram, niet verkeerd dus.  :D

Ze zit in de kooi met enkele vrijgezelle dames en een koppel in rust en heeft daar een kroelrelatie met haar nestzusje, Chica, die ook verplicht vrijgezel is.  :D De laatste plukte haar jongen en haar mannetje voor  1/3 kaal en haar jongen gaf ze na 2 weken geen eten meer.  :-\

Met je andere kinders gaat het ook goed .... Pablo (Jut & Jul) heeft dit sezoen 2 nestjes gehad, 1 x 2 jongen, 1 x 6 jongen .... Amor (Pim & Roos) heeft ook 2 nestjes gehad, beide keren 5 jongen en Armani (Spik & Span) heeft zijn eerste nestje gehad, met 3 prachtige jongen.

Jouw mooie Sol had ik al gezien een beauty.  :-*

Ik twijfel even wie de ouders zijn .... als ik naar de gelaatsuitdrukking kijk en je karakteromschrijving lees in je eigen dagboekje denk ik dat het een broertje van Armani is.  ;) Een jong van Spik & SPan dus. Armani wil ook helemaal niet bij me zitten en is best wel angstig .... zijn 3 jongen daarentegen zijn heel aanhankelijk, super kroelers en heel relaxt.  :D

Uiteraard kom ik je weer volgen.  ;)

=====================

En dank je Anke, dit zijn tevens mijn kleinkinderen .... Diégo is een jong van afgelopen winter van Amor & Diégah.

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Caroline

Hieronder nog een paar recente foto's van Noa.  ;)

Mooi wezen ....

Lekker kroelen ....

Lekker snoepen ....

Nog meer kroelen ....

Lekker slapen ....

EN als laatste .... nog meer kroelen.

Je ziet het Mandy .... ze is nog steeds even mooi en even lief.  :D

Ik ben nog steeds erg blij met haar.  ;)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Caroline

Hoi hoi, even een kleine update!!

Met mij gaat het best goed .... ik ben vanmiddag even met de 2 meiden naar de huisarts geweest ..... Sanne had iets onder haar voet .... dit bleek een wrat.  :-\ Die wordt volgende week bevroren .... Sophy is hangerig, huilerig en grijpt steeds naar haar oortjes.  :-\ Gelukkig heeft zij geen oorontsteking (is een familiekwaal bij Ed in de familie) haar humeur komt vermoedelijk door de kiezen die doorkomen, ze grijpt dus niet naar haar oortjes maar naar haar wangetjes.  ::)
En zelf omdat ik wat meer uitleg wilde hebben oover de gordelroos en om mijn bloeddruk op te meten, die de vorige keer 170/110 was.  :-\

De gordelroos .... zoals bekend heb ik tijdens de bevalling van Sophy, morgen 1 jaar geleden een uitbraak gekregen van de gordelroos in mijn gezicht, de zenuwenknoop in mijn linkerkaak.  :-\ Als complicatie kreeg ik er een tijdelijke aangezichtsverlamming bij en post herpetische pijnsyndrooom.

KLIK HIER voor iets meer info.  ;)

De ergste pijnen verdwenen vorig jaar na een week of 6 waarna ik alleen in drukke periodes, in stress-situaties en als ik mijn menstruatie had, een zuurderige pijn, tintelingen, kloppen en/of jeuk had. Nou daar is mee te leven toch??

Een week of 5 geleden had ik helaas weer een uitbraak. Gelukkig was ik snel genoeg met medicatie, de ergste uitslag is daardoor weggebleven, de zenuwenpijnen helaas niet. Gelukkig is het op dit moment weer allemaal gezakt en is het bijna hetzelfde als het afgelopen jaar is geweest.

Vandaag legde de huisarts ook uit .... die zenuwenknoop is zwaar beschadigd, dit duurt jaren voor hij helemaal genezen is, mocht ie al helemaal genezen.  :-\ Als ik pech heb kan hij dus in zware periodes van mij weer een uitbraak krijgen, zoals deze vakantie dus .... balen hiervan is dat hij meteen weer geschadigd.  :-\

Ik kan er iets voor krijgen en wel .... Amitriptyline .... een antidepressiva die een sterke kalmerende eigenschap heeft.  :o Hierdoor ontspan ik waardoor pijnstilling hun werk kan gaan doen. Je mag er niet mee autorijden (onmogelijk dus, ik moet met de auto de kids naar school brengen en halen), je wordt er duf en slaperig van (ook niet aan te bevelen als je de verantwoording hebt over 4 kleine kindjes) en .... het kan verslavend werken  :o ...... nou mooi niet dus, ik ben geheelonthouder, in ben 8 jaar geleden gestopt met roken en dan zal ik nu met deze rotzooi beginnen .... ik ben wat dat betreft echt een watje , dat durf ik echt niet.  :-[

Conclusie .... we, ik eigenlijk, kijk het voorlopig even aan .... op dit moment is de pijn/jeuk,tintelingen/kloppen dragelijk op een enkele zenuwenaanval na, 's nachts na een drukke dag, deze is te dragen met 100 mg paracetamol .... ik leer er wel mee leven heb ik gezegd. 

En mijn bloeddruk was ..... 150/75 .... ook een stuk beter dus, ik mag hiervoor 2 maanden wegblijven.  :D

Ik voel me al met al best goed bij dit nieuws.  :D

Genoeg gekletst over vervelende dingen .... nu even over mijn valkjes.

Even een nieuw berichtje, straks druk ik per ongeluk op een verkeerd knopje.  :P

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Caroline

Ben ik weer!!  :D

De valkjes .... op dit moment zitten zowel ik als de valkjes in onze rustperiode.  :D Zoals ik al eerder schreef, vanaf de eerste week september ga ik alle kooien en blokken schoonmaken, ontsmetten met Dettol en de kooien opnieuw indelen voor het nieuwe kweekseizoen wat eind september begint.

Aangezien ik best een hele drukke dagindeling heb met de kids en er ook de nodige uurtjes in het schoonmaken van de kooien/blokken gaat zitten heb ik vandaag besloten om eerst alle valkjes in de 2 grote kooien in de huiskamer te doen, zodat ik daarna op mijn gemakkie aan de kooien kan beginnen en ik het werk gewoon even kan laten liggen zonder dat er valkjes zonder voer of water zitten, als ik met/voor de kids weg moet.  :D

Vandaag heb ik als eerste Binky, het oudste jong van het L-nest, die vrijdag bij Hermien gaat wonen in de tweede grote kooi gedaan samen met zijn ome JOOP!  ;D Vervolgens heb ik Kouros bij Lou Lou gezet in de grote lummelenkooi, kunnen zij aan elkaar wennen.  ;)

Armani & Princess zitten nu in de eerste grote kooi bij Amor & Diegah en de 5 vrijgezelle dames.

Morgen, als Binky een beetje is gewend in de grote kooi, verhuizen Eros & Perle en Pablo & Coco naar de tweede grote kooi.

Van Gils & Oilily laat ik nog even tot de grote schoonmaak voorbij is in de kleinere kooi zitten, de quarantaine tijd is voorbij en ze staan overdag al wel in de huiskamer, Van Gils gaat ook al gewoon met de rest mee los, dit gaat goed.  :D Hij kan verschrikkelijk goed vliegen.  ::)

Als alles schoon is en iedereen in de juiste kooi zit zal ik foto's maken .... nu heb ik een paar fotootjes van Kouros & Lou Lou samen in de kooi en Binky bij ome JOOP! in de kooi .... gekke valkjes trouwens .... Lou Lou, bedelt al zeker 2 weken niet meer, vanmiddag begon ze heel hard te bedelen tegen Kouros, die haar vervolgens afsnauwde.  :o Binky vond het wel stoer bij zijn oom in de kooi en was alles aan het verkennen waarop JOOP! helemaal op de versiertoer ging.  :P Mafkees .... ik heb hem maar gelijk even de geslachtbepaling (DNA-analyse) laten zien, hier staat toch duidelijk dat Bink een echt bink is.  ;D

Op dit moment heerst er rust, ze slapen allemaal.  :D

VOlgende berichtje met foto's en een heel lief badderfilmpje van JOOP!

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Caroline

Fototijd!!!!

De foto's zijn vanavond rond een uur of 9 gemaakt.

Kouros & Lou Lou al samen slapen op het touw.  :D

Even van de andere kant genomen.  ;)

Kouros

=======================

Binky .... stoer hè, op de ring aan het slapen.

Boos dat ik hem wakker maak.  >:(

Ook ome JOOP! zat met zijn veertje bol te slapen.  ;D

Ze doen het best wel lief samen.

=====================

Als laatste een heel lief (vind ik  ;) ) filmpje van JOOP! spelend in het water.  :D

Het is zo'n lekkere scheet .... het is zo jammer dat hij gehandicapte voetjes heeft  :-\ gelukkig leeft hij een gelukkig leventje.  :D

Ik heb nog een hele berg foto's gemaakt afgelopen week .... zal kijken wanneer ik deze kan plaatsen.  ;)

Maar .... wat in het vat zit verzuurt niet.  :P

Voor de vroege slapers, welterusten en .... tot morgen!!

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Hermien

Ja eh....OME JOOP, Zanzakken voor de deur!  ;D  ;D  ;D

Binky is nu al bijzonder, want hij heeft, zo jong als hij is, al voor een eigen SUPER valkjesforummeeting gezorgd. Berg je a.s. vrijdag maar!

Knuf voor Bink en bescherm de stakker wel ff goed tegen die OME JOOP zonder manieren, hè?

;D   ;D   ;D

danielle

Hoi Caroline,
Wouw ik sta er versteld van hoe jij met alles omgaat!
Ik ben wel eens bij klanten geweest (ben verpleegkundige in de thuiszorg) die gordelroos hebben. Maar dit gaat toch vaak om oudere mensen, die dus ook die zwaardere medicatie kunnen nemen omdat ze toch niet auto hoeven te rijden etc.
Veel succes ermee he!

Wat een mooie foto's en filmpje

Groetjes Danielle

*~Jeanine~*

Hoi Caroline,

Gefeliciteerd met de eerste verjaardag van Sophy  :-*
Hoop dat ze een fijne dag heeft en niet te veel last van haar doorkomende kiesjes.

Verder kom ik je even vertellen dat Rexie het super goed doet.
En ons Mam is superblij met dit megatam kroelkontje :D

Hopelijk tot snel.

Liefs Jeanine  :-* :-* :-*

Dierenfreackske

Hoi Carolina , wat een mooie foto's en filmpje ook weer !
Wet leuk dat Joop daar zo in zijn badje zit te spelen he !
Grtjs Ann ;D

Kimm

hoi caroline,

jee wat een schattig filmpje hoe hij in het water zit te spelen. zo lief om te zien  :-*  :-*
verder vind ik het erg knap hoe jij met je gordelroos omgaat, petje af hoor!

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Mandy

Bedankt voor de speciale update over Noa! :D
Ben blij dat het zo goed gaat en ze zo'n heerlijk thuis heeft, ze ziet er prima uit. ;)
En Sol is inderdaad een broer van Armani. Hij is niet echt bang maar wel heel druk en ondernemend, dan vliegt hij heel gecontroleerd van hoofd naar spiegel, deur, lamp enz. En op andere momenten zit hij rustig lief bij me en kan ik 'm lekker kroelen. :)

Proficiat met Sophy! ;D
Hopelijk krijgt ze niet teveel last van d'r tanden/kiezen.
Gelukkig gaat het met jou ook beter. Ik zou het ook op gewone pijnstillers houden hoor, die rotzooi kan altijd nog.
En "best een druk dagschema", dat geloof ik graag! Snap niet hoe je het allemaal voor elkaar krijgt. Ik werk dan wel maar heb verder alleen de beestenboel, huishouden enz en heb het al druk, laat staan jij! Knap hoor. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Peggy

Hi Caroline,

van harte gefeliciteerd hè met jullie Sophy.  alweer 1 jaar.  wat is ze toch alweer groot  :-*  een hele fijne dag
Gr Peggy

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

Hermien

Is Sophy vandaag jarig? Wens haar dan maar een hele fijne dag toe, ook namens mijn 'Vliegtuig'.

*Manon*

Hoi hoi Caroline,

Van harte gefeliciteerd met de eerste verjaardag van Sophie.
Wat een mooie dag is dit voor jullie en voor haar, vorig jaar was alles zo anders en dan nu dit grote feest!

Ik wens jullie een heel fijne dag, een dag met zoveel gevoelens... feest, terugblikken op vorig jaar, kijken hoe ze reageert op zoveel feestvreugde, ballonnen en misschien wel een taart voor haar alleen?? (deden ze vroeger bij ons thuis altijd en dan maar hopen dat we er in gingen slaan  :-X)

Kortom, ik wens jullie een heel fijne en gezellige dag toe met de verjaardag van jullie prachtige dochter

Liefs Manon

Anja

Hoi Caroline,

Gefeliciteerd met de verjaardag van Sophy.

Liefs Anja