## Binky's friends deel 2. ## ** 01-10-2006 t/m 01-10-2008 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2006, 00:01:44

« vorige - volgende »

Caroline



Hoi hoi, jeetje wat ene lieve berichtjes hier weer .... wederom dank je wel voor jullie lieve woorden en plaatjes.  :-* :-* :-*

Vandaag stond er een pagina in het Brabants Dagblad over gordelroos .... er is een vaccin beschikbaar gekomen tegen gordelroos .... het is allemaal nog in een beginstadium en je moet het geloof ik ook nog zelf betalen (€ 150,=) .... en het is me ook niet helemaal duidelijk of het nu nog werkt en het werkt niet bij iedereen en blablablabla maar .... ik ga het morgen nogeens rustig doorlezen (heb nu al 2 dagen migraine dus kan me niet zo concentreren) en volgende week zeker even langs mijn huisarts om er met hem of haar (wij hebben een echtpaar als huisarts  ;) ) ook even over te praten.  ;)

Het L-nest, alias Binky, Lou Lou en Rexie.

Het pappen gaat best redelijk .... liever zag ik dat ze iets meer wilde eten, ze eten per keer zo'n 4-5 gram erbij, ik heb geen idee hoeveel ml. dit is. Wel zag ik dat wat ik ze er 's morgens bij had gepapt er vanmiddag om 15.00 uur weer af was dit heeft mij doen besluiten om ze nog eventjes 3 x per dag te pappen en wel: 8-14.30-20.30 uur. Ik zie ze ook nog vrij weinig op de voerbak, tenminste te weinig want ze zitten er wel.  ;)

Ze wogen net na de laatste voeding:

- Binky ----> 96 gram
- Lou Lou ----> 96 gram
- Rexie ----> 94 gram

Dit zijn natuurlijk prachtige gewichten voor valkjes van 5 weken oud.  :D

Meteen de vraag van Esther beantwoord .... ze eten dus redelijk, Es, ik heb ze gisteren de pap aangeboden met een 1 ml. spuitje, dan kun je echt hele kleine hoeveelheden doseren en kunnen ze rustig wennen, vanmorgen ook nog met een spuitje en sinds vanmiddag even ze met een verbogen lepeltje.  :D

Het K-nest was met 5 1/2 week al helemaal zelfstandig, alle 6. De jongen van Pablo & Coco zijn meestal zo snel, de jongen van Amor & Diégah zijn meestal wat ouder, ruim 6 weken, Princess (moeder van het L-nest) is een dochter van hen dus mogelijk zijn haar jongen ook rond die periode zelfstandig.  :D

Op zich vind ik het niet echt leuk om te doen maar .... ik heb er ook geen hekel aan .... die paar weekjes kom ik wel door.  ;) Ik vind het wel altijd jammer dat ze er zo plakkerig van worden. Ik doe al een slabje maken met een tisues, ik poets de bekkies meteen helemaal schoon, ze eten het bij elkaar uit de veertjes, ze worden tevens geholpen door de 2 K-tjes, Benji en Loekie en toch zie je het meteen.  :-\

Oh trouwens nu ze weg zijn bij hun angstige pa en ma merk je nou alweer na één dagje dat ze nog steeds die lekkere knuffelkontjes zijn. Ze stappen netjes in de kooi op mijn vinger en na het eten mogen ze even lekker bij me zitten, kroelen, kusjes geven en dit vinden ze alledrie heerlijk.  :-*

Ik probeer het weekend even wat foto's te maken maar beloof niks  :-[ morgen hebben we een druk dagje, eerst op de voetbalvereniging hier in Veghel familiedag, Ed is gestopt met de 2 dames elftallen die hij 2 jaar coachte en trainde, hij start weer bij zijn ouwe ploegje maar dan bij de veteranen  ;) en gaat weer zelf voetballen, Thomas start dit seizoen ook, hij gaat bij het jongste elftal starten, 1 x per week trainen en 1 x per week voetballen .... Morgenmiddag heeft Thomas ook een proefles zwemmen, inclusief uitleg, hij start vanaf 1 september 2 x in de week met zwemles. En om half 5 komt mijn broer en schoonzus op visite.  :D

Hmmmm, als ik het zo lees zal het wel zondag worden met de foto's.  ;D ;D ;D

Ik ga even dagboekjes bladeren .... nogmaals dikke kus allemaal.  :-*

Een heel fijn weekend.



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Dierenfreackske

Hoi Caroline , fijn dat ze een vaccinatie hebben tegen gordelroos , ik hoop echt dat het werkt en dat je het misschien kan krijgen , als het betrouwbaar is , bach meiss , migraine is ook geen lachertje he , ik kan me goed voorstellen dat je je niet goed kan concentreren , je zou voor minder :P :P

Fijn dat het zo goed gaat met de L-tjes en valkjes , de valkjes worden al weer groot he ! Doe jij maar rustig hoor , wij wachten wel geduldig naar de foto's  :P , nee , echt , doe maar rustig aan meiss , zodat je alles goed kan relativeren he !

Fijn dat Thomas ook gaat zwemmen vanaf september , leuk als ze het graag doen ...is hij bang van water ?  Ik denk het niet he , moet hij eerst nog waterwenning doen of heeft hij dat al achter de rug ? Ik ben al benieuwd naar zijn eerste zwemlesfoto's , hihi !
Dat moet toch heerlijk zijn ,bij ons mogen we geen foto's maken als de kinderen of wie dan ook aan 't zwemmen zijn .
Ik vind dat zo jammer dat ik daar geen foto's van heb , Matthias is 6 jaar in de zwemclub geweest en heel goed en veel gezwommen , hij is (was) de beste van zijn klas .
Hij heeft ook een paar medailles en daar is hij best fier op he !  Net als Sanne he....wat een zwemkampioene he !
En wat staat ze daar ook altijd trots met haar zwemprestatie , dat mag wel he . Ik wens Thomas ook veel zwemplezier bij de club . 

Ik hoop echt dat die vervelende goerdelroos eindelijk weg gaat , je hebt al genoeg afgezien he meid ! Veel succes bij je huisdr's . Grtjs Ann



sandy


Gerda

in 2006 was dit bekend:

Vaccin tegen gordelroos op de markt

Uitgegeven: 29 mei 2006 16:41

AMSTELVEEN - Gordelroos kan voortaan voorkomen worden met een vaccin. Dat maakte vaccinproducent Sanofi Pasteur MSD maandag bekend. Zostavax voorkomt tevens de zenuwpijn die mensen met gordelroos ondervinden. Volgens het bedrijf melden zich jaarlijks 55.000 mensen bij de huisarts met gordelroos, ofwel herpes zoster.

Volgens het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen is het vaccin het eerste en enige op de markt en moet het middel beschouwd worden als een doorbraak. Wel tekent de woordvoerster aan dat nog niet veel bekend is over de langetermijneffecten van het vaccin.

Iedereen die waterpokken heeft gehad, kan gordelroos krijgen. Gordelroos is een huidinfectie die gepaard gaat met rode huidplekken en met vocht gevulde blaasjes. Statistisch gezien komt gordelroos het meest voor bij zestigplussers.


In het parool 22 augustus 2008 (gisteren)

Nieuw vaccin tegen gordelroos succesvol
DEN HAAG - Nederlandse vijftigplussers kunnen zich voor het eerst laten inenten tegen gordelroos. Er is een vaccin beschikbaar gekomen dat de kans op de ziekte halveert. De kans dat patiënten aan een uitbraak ernstige zenuwpijnen overhouden, neemt met tweederde af.

De Gezondheidsraad noemt het vaccin, Zostavax, een 'serieuze kandidaat' om in het Rijksvaccinatieprogramma opgenomen te worden.

Gordelroos, een virusziekte, komt veel voor. Eén op de vijf Nederlanders krijgt tijdens zijn leven last van de huidaandoening. Iedere dag wordt bij ruim honderdveertig mensen de ziekte vastgesteld.

De ziekte, die vooral ouderen treft, verdwijnt doorgaans na enkele weken. Maar met name bij patiënten op leeftijd treden regelmatig complicaties op. Zij houden er vaker langdurige zenuwpijnen aan over. Bij gordelroos in het gelaat kan het zicht beschadigd raken.

Gordelroos wordt veroorzaakt door hetzelfde virus als waterpokken. De ziekte uit zich in rode pukkeltjes en blaasjes in de vorm van een gordel op de huid. Iedereen die waterpokken heeft gehad, draagt het virus bij zich. Als dit weer actief wordt, gewoonlijk op latere leeftijd, ontstaat gordelroos. De Gezondheidsraad noemt gordelroos een ernstige aandoening. Vaccinatie kost 150 euro per dosis.

De Raad adviseert volgend jaar minister Ab Klink van Volksgezondheid of het gordelroosvaccin in het Rijksvaccinatieprogramma moet worden opgenomen. Daarbij wordt afgewogen of de kosten opwegen tegen de gezondheidswinst die met het vaccin kan worden geboekt. Onduidelijk is nog hoe lang het vaccin werkzaam blijft en of herinenting later nog nodig is.

Het middel wordt niet uit het basispakket van de zorgverzekering vergoed, maar de fabrikanten hebben daar wel om gevraagd. (HET PAROOL)

Dit is in ieder geval wat info erover en in ieder geval positief nieuws!

Liefs, Gerda

Dierenfreackske




*Manon*

Drukke dag dus Caroline!
We zien de foto's vanzelf wel voorbij komen!

Fijn weekend  ;D

Anke

Hoi Caroline,
Je hebt het er maar druk mee..... En dan ook nog Migraine erbij :'(
Sterkte meis!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Hermien

Ik hoop voor je dat je voor dat vaccin in aanmerking komt. Hele fijne zondag gewenst en kroel ons Binky maar lekker veel, alleen niet plat.... ;D

Caroline



Fotovoorproefje, vandaag!!


Goeie avond allemaal!!!

Daar ben ik dan nog heel eventjes .... het was een erg drukke maar gezellige en ontspannende dag was er af en toe voor zorgde dat de pijn minder of zelfs helemaal even terug was.  :D

Nu ben ik moe en is de pijn zeurderig aanwezig.  :-\

Ik zal van mijn 5 jongen, van ieder alvast 1 foto plaatsen, degene die ik het mooiste vind dan  ;) en de rest plaats ik waarschijnlijk morgen.

Thomas heeft tijdens de familiedag van zijn voetbalclub lekker gevoetbalt en ook zijn proefzwemles vond ie helemaal geweldig, kortom manneke was helemaal gelukkig.  :D

Iedereen bedankt voor de lieve berichtjes en plaatjes, Sandy bedankt voor je foto en Gerda bedankt voor je berichtje uit de Parool, deze was toch weer anders dan bij ons in het Brabant Dagblad.  :)

Genoeg gekletst .... fototijd.  ;D ;D


Van het K-nest, nummertje 6, voorheen Kleintje nu Benji.  :D
Benji wordt volgende week opgehaald en gaat bij Annelies wonen.  ;) En Spike, een zoon van Amor & Diégah.  :-*


Van het K-nest, nummertje 2, voorheen Kiaro nu Loekie.  :D
Loekie gaat volgende week tegelijk met Benji mee, hij gaat bij een vriendin van Annelies wonen.  ;)


Van het L-nest, de oudste, voorheen Lieffie nu Binky.  :D
Binky gaat uiteraard bij Hermien wonen en maakt haar "vliegtuig" compleet.  ;D Binky gaat elke dag een beetje meer zelf eten en een beetje minder pap, hij houdt zichzelf goed op gewicht.  :D


Van het L-nest, mijn eigen Lou Lou.  :-*
Lou Lou lijkt erg veel op mijn dochter,  :P ze is mooi en lief maar supereigenwijs en nee is nee.  :-\ Pappen gaat bij momenten lastig. Vandaag merkte ik ook aan haar gewicht dat zij meer zaadjes gaat eten.  :D Kouros kan bijna niet meer wachten op haar.  ;)


Van het L-nest, de jongste, voorheen Lemon nu Rexie.  :D
Rexie gaat bij Mieke wonen, de moeder van Jeanine waar al meerdere valkjes van mij wonen.  :D
Rexie was duidelijk de jongste, hij is het makkelijkste te pappen en bedelt ook tegen mij, hij ziet me echt als zijn moeder nu.  ::)

Morgen volgt de rest van de foto-reportage.

Voor straks welterusten en een fijne zondag allemaal.  :-*

PS. vergeet ik nog .... vanmiddag was ik tevreden over de gewichtjes, Binky, lou lou en Rexie hebben vandaag 2 x pap gehad.  :D



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Annelies

Hoi Caroline

Hé dat zijn misschien nog weleens berichten over dat vaccin, wat zou dat lekker zijn zeg voor je en dan daarna een vaccin tegen migraine dan hoor je ons niet meer toch  :D


En wat heb je toch weer 5 kanjers zitten zeg alle 5 om te  :-* maar dan wel lekker de hele dag  ;D

Hé Kouros ik kan me voorstellen dat je een beetje wild wordt van de mooie lou lou, jouw mooie lou lou  ;) succes manneke

Liefs Annelies

Hermien

Goed zo Binky. Doe je best!

Kusje van je broers

Gabber, Goofy en Silvo

      :-*    :-*    :-*

Hermien

Hoi Caroline,

Wat het speelkleed betreft, dit zal dezelfde kleur krijgen als de mijne, denk ik. Ik ga er van de week aan beginnen.

Het speelkleed op schoot werkt! Gisteravond lag ik weer lekker op de bank met het het kleed over mijn benen, zodat ze niet in mijn vel konden bijten. Ze hebben er alle drie een uur lopen banjeren en spelen en plukken enz. Wat een gekriebel was dát! Vanavond ga ik het weer doen en ik hoop dan er een paar foto's van te kunnen maken.

Fijne zondag verder met een dikke knuf voor jou en Binky van mij en mijn 'Vliegtuig'.

:-*   :-*   :-*
          :-*

Kaatje

Hoi Caroline,

Wat fijn dat je gisteren een ontspannen dag hebt gehad ondanks dat hij druk was en dat zo ook even de pijn een stuk minder, en zelfs soms even weg was  :D

Leuk dat Thomas zijn proefles erg leuk vond en lekker hebt kunnen voetballen, heerlijk is dat dan om te zien dat kinderen dan weer helemaal gelukkig zijn  :-*

Wat een prachtige foto's heb je weer geplaatst van je kleintjes, ze zien er zo ontzettend lief uit ! Benji is echt een lekker stuk om te zien, Annelies boft maar weer  ;D

Loekie, Binky, je eigen lieve Lou Lou en Rexie zijn natuurlijk ook stuk voor stuk prachtige valkjes ! Wat heerlijk dat het gewoon kroelkonten blijven en ze het angstige gedrag van paps en mams nu echt helemaal niet meer zullen overnemen  :D

Fijn ook dat sommige kleintjes al lekker de zaadjes aan het proberen zijn, geniet er maar fijn van !

Nog een fijne zondag gewenst  :-*

Groetjes, Karin

Caroline



Helemaal leuk, Hermien!!  Ik kijk uit naar de foto's.

Bink heeft elke vorm van pap geweigerd vanmorgen .... net als zus Lou Lou trouwens .... ik zie ze wel steeds meer op de voerbak zitten en hou ze uiteraard goed in de gaten, ik weeg ze 3 x per dag.  ;)

Jij ook een fijne zondag en een dikke knuff terug.  :-*

Mijn dag kan niet meer stuk .... ik heb een erg doffe kaak maar ben wakker geworden zonder pijn  :) uiteraard durf ik niet te hard te juichen .... maar volgens mij was de terugslag ook voor een heel eind hormonaal, mijn menstruatie loopt tegen zij eind en ik voel de zware pijnen weer afnemen.

Tuurlijk is het geen leuk vooruitzicht elke maand maar het feit dat je weet dat het elke maand maar een paar daagjes heel hevig is, maakt het makkelijk om ermee om te gaan.  ;)

Ik heb net mijn valkjes samen met Sanne  ;) weer eens verwend met macaroni, tricolor pasta en gewone spaghetti gemengd met fijne soepgroente, eivoer met insecten, gepelde zonnebloem -, meloen -en pijnboompitjes, kleine stukjes brood en rode en gele trosgierst losgemaakt.  ;)

Ik kan er zo van genieten als ik hen zie genieten. Alleen het L-nest kijkt er (nog) niet naar om, logisch tuurlijk, maar er duiken hier inclusief de 2 logeetjes van het K-nest, 22 valkjes in de bakken.  :D ;D :P

Op dit moment is het tijd voor hun middagdutje, er wordt gepoetst, gekroeld en geknikkebolt.  ;D Er heest volledige rust, je hoort alleen buiten de grasjes kwetteren en de kanarieman zijn fluitje doen.  ;)

Volgende week is het begin september, dat betekend dat mijn nieuwe kweekseizoen weer van start gaat.  ;) ;D

Ik ga dan de komende weekjes alle kooien en blokken ontsmetten met Dettol, alle (7  :o ) kooien worden opnieuw ingedeeld. Alle koppeltjes die rust krijgen komen in de huiskamer te zitten, alle koppeltjes die een blok krijgen eind september gaan alvast wennen in de achterkamer, elk koppel apart in een kooi. Ik heb van de week eerst alles op papier uitgewerkt en daarna in Word, .... welk koppel wanneer en hoeveel nestjes mag hebben en in welke kweekkooi komt en in welke grote kooi het rust mag houden. Waarom zoveel uitgeplozen, met een straks schemaatje kan ik ervoor zorgen dat steeds dezelfde koppeltje in dezelfde soort kweekkooi zit (ik heb er verschillende) en ook steeds in de grote kooi met dezelfde valkjes zitten. Op die manier is toch een bepaalde structuur voor ze.  ;) In januari wissel ik de koppeltjes van kooi en krijgt de tweede ploeg een blok.  ;)

Eind september t/m januari krijgen de volgende koppeltjes een blok:


Amor


Diégah

* Amor & Diégah voor 2 nesten


Eros


Perle

* Eros & Perle voor 2 nesten


* Van Gils & Oilily voor 1 nest

Van januari t/m juni krijgen de volgende koppeltjes een blok:


* Armani & Princess voor 2 nesten


Pablo


Coco

* Pablo & Coco voor 2 nesten


Unique


Queenie, rechts

* Unique & Queenie vanaf eind april voor 1 nest, Queenie is half mei 1 jr.  ;)


Lou Lou


Kouros

Zoals bekend blijft Lou Lou hier en mag het poppetje van Kouros worden ....


Cartier

verder hoop ik nog steeds dat er een keer een knap ventje met de juist mutatie voor mijn Cartier geboren wordt en .... wacht ik al 3 jaar op een knap bont geelwang koppeltje.  ;)

Kortom .... plannen (dus afleiding) genoeg.  ;) ;D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Anke

Hoi Caroline,
Fijn dat het weer wat beter met je gaat :)

Oooh wat een leuke plannen heb jij voor het komend seizoen :)
Ik verheug me er alweer op om het allemaal in je boekje te volgen.

Je hebt de valkjes weer wat heerlijks voorgeschoteld....
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes