## Binky's friends deel 2. ## ** 01-10-2006 t/m 01-10-2008 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2006, 00:01:44

« vorige - volgende »

irma

Hoi Caroline,

Dat jou dat moet overkomen een dagje thuis en dan opeens uit het niets een valkparkiet op je hoofd. :P
En nu maar afwachten of hij niet gezocht word?

groetjes Irma :)

Gloria en Lujo

Kimm

hoi caroline,

wat een verhaal! het moet gewoon zo zijn dat hij jou uit kiest hoor. en hij ziet er best goed uit op de foto toch? gossie, die arme ziel. hij heeft nu een goed adres gevonden in zijn tocht.
:-*

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Gerda

Hoi Caroline,

Ja wat een verhaal.
Het lijkt een beetje op het verhaal van Spikey. Die kwam aangefladderd op de 7de verdieping van het OLVG, terwijl ik nachtdienst had.
In augustus, en ook wij denken, na het overal gemeld te hebben en briefjes neergehangen, zonder dat een baasje zich meldde, dat hij is losgelaten vanwege de vakantieperiode.

Met hem begon ons valkenhuishouden 8 jaar geleden.

Wat van Gils betreft, of zijn baasje nu op komt dagen of niet. Hij heeft een geweldig tijdelijk huis, wat indien er niemand komt een vast huis gaat worden.

Ach ja, het moest er van komen, toch verliefd op een wildkleurtje! Ze zijn ook zooooo schattig met dat mooie contrast van geel met oranje boven hun grijze smoking.

Liefs, Gerda

Hermien

Nee maar! Wat een verhaal Caroline. En wat een gaaf beestje? Tis net mijn Gabber, maar die zit gelukkig veilig hier op het dikke slaaptouw. Als ik zo'n verhaal als het jouwe lees, hoop ik feitelijk nog steeds dat het om een lutino gaat, mijn Gompie, die vorig jaar ervoor heeft gekozen om de kleine kamervluchten in te ruilen voor één grote vliegreis naar weet ik waar. Was ook een ongelukje en er is nog geen dag voorbijgegaan dat ik niet aan hem/haar dacht. Ja joh, ik wist nog niet eens welk geslacht het had, want het was nog maar een paar maandjes in huis. Wel weet ik van andere vogelkenners dat valkjes die ontsnappen altijd op het geluid van hun soortgenoten afgaan. Dat zal bij jou nu ook wel het geval zijn. Wie weet wonen de eigenaars maar drie straten verder. Fijn voor het valkje dat het bij jou zo goed getroffen heeft. En met een dikke knuf van mijn 'Vliegtuig' zal-ie vast ook wel blij zijn. Hou ons wel op de hoogte van eventuele meldingen van mogelijke eigenaars?

Monky

Hi Caroline,

Volgens mij ga jij echt wel een wildkleurfan worden  ;D

Ik had er zelf eerst ook niet zo heel veel mee. Het was zo "gewoon". Maar als ik Yaro nu zo zie zitten... Hij heeft een hele mooie donkergrijze kleur en het steekt mooi af tegen de gele kop. Ik vond het steeds mooier worden. Nu vind ik hem echt een van mijn mooiste valkparkieten. Hoe speciaal de andere mutaties ook zijn  :)

Dus wie weet... Misschien wordt jij ook nog wel een wildkleur lover  ;D

Maar over dat verhaal... Heerlijk dat hij bij jou is terecht gekomen!!! Het beestje had het niet beter kunnen treffen  :D

Ik kan gewoon niet voorstellen dat als hij zo tam is, dat iemand hem gewoon maar heeft laten vliegen in de hoop dat ze hem na de vakantie weer in een advertentie zien. Maar goed... ik kan van heel veel mensen geen hoogte krijgen.
Ik hoop dat een verdrietig baasje hem gauw komt claimen of anders dat hij een mooie toekomst bij jou tegemoed gaat zien  :)

Veel plezier met je logé  :-*

Groetjes,
Monky

Dierenfreackske

Hoi Caroline ...whhhhhhhhaaaaaaaauuuuuuw , wat een super
mooi tam valkje , en dat het zo maar op je hoofds kwam aangevlogen uit het niets he ....als dat geen toeval is zeg !
Net of hij zag dat het daar veilig was he ! Heeft die echt wel geluk dat het bij jou was dat ie landde en niet bij een of andere rare kwiet , die ergens rondloopte he !
Gelukkig reageer je rustig zodat je hem kon pakken he !
Ik hoop dat je zijn baasje vind , en dat ie op zoek is , maar anders als ie zou uitgezet zijn heb je gelijk dat ie niet terug gaat hoor !
Veel succes ook naar je zoektocht. Ik hoop dat als iemand hem mist en zoek je een waardering krijgt . Wat boft het valkje dat ie bij jou terecht is gekomen . Grtjs Ann

Saar

Hij had t niet beter kunnen uitkiezen :D
ik ben benieuwd of iemand een vermistoproepje plaatst...
Groetjes Saar :-*

•=Bonnie=•

Citaat van: Caroline op 24 juli 2008, 21:30:55

Wat is nou toch heb meegemaakt??  :o

LOL dit soort dingen heb ik nu ook altijd, maar dan met wilde vogels. Een jong eendje dat het huis in wandelt (was nog in Soest) en onder mijn bureau waar ik net zat te werken tegen mijn blote voeten kruipt...

Een dood vermoeide houtduif die op de motorpak van mijn auto zit. Een uitgemergelde kerkuil die voor het raam gaat zitten. Een spreeuw die uit zijn nest kiepert terwijl ik net langs loop, een postduif midden op de Caribische zee die naast me op de reling van het schip land. Een ijsvogeltje en een houdhaantje die tegen een ruit vliegen terwijl ik net in de buurt ben. enz enz enz.

Gaaf hoor, enne... wildkleur mannen zijn HEEL ERG MOOI! moet je Mork  en Romeo hier eens zien. Ik vind ze prachtig.

Dierenfreackske

Caroline

Van Gils

Iedereen bedankt voor de onwijs leuke reacties.  ;D

Met Van Gils gaat het naar omstandigheden best heel goed. Je merkt duidelijk dat hij een flinke klap heeft gehad door zijn avontuur. Hij eet en slaapt en eet en slaapt en tussendoor poetst hij zich een beetje. Verder zit er nog niet veel beweging in en geluid maakt hij eigenlijk nog helemaal niet, wat verbazend is want er zitten hier op het moment 18 valkjes en 7 jongen, vooral de laatste maken best wel wat geluid op het moment maar hij reageert helemaal nergens op. Angst kent hij ook niet, niet van mensen, niet van de kinderen, niet van de honden, niet van vreemden geluiden. Gisteren stootte is per ongelijk tegen zijn kooi, hij verblikte of verbloosde niet. Erg opmerklijk.  :o

Ik heb hem net even gewogen, hij weegt 80 gram niet veel dus. Hij zit er verder wel goed bij, niet meer met afhangende vleugeltjes, zijn oogjes staan weer open en helder, hij klimt weer de kooi door, zijn ontlasting ziet er niet afwijkend uit alleen slapen doe hij nog op TWEE pootjes.

Ik vandaag een stuk brood, een nieuwe trosgierst, een bakje met voer, een bakje met snoepvoer en zonnebloempitten, meloenpitten e.d. gegeven een een bakje met macaroni, gemengd met stukjes bieslook, peterselie en eivoer. Van dit alles kent hij alleen het gewone zaad en trosgierst.

Ik kreeg van Caroline(Carco) een mailtje, zij had een advertentie gevonden van een valkje wat in Best sinds 25 mei is vermist. Hij, Flupke, was ook tam, een floot het liedje van de dikke en de dunne.

Als ik naar de conditie van Van Gils kijk, hoe zijn veren eruit zien, zijn nageltjes en zijn snaveltjes, denk ik niet dat hij al 2 maanden buiten vertoeft, ook denk ik niet dat hij een tocht van meer dan 20 km (Best-Veghel) op heeft zitten maar ik heb toch een meisje wat de advertentie plaatste een SMSje gestuurd dat ik in Veghel gisteren een valkparkiet heb gevonden. Tot nu toe heb ik nog niks gehoord.

Bij Amivedi en de dierenbescherming/ambulance en bij ons in de regionale kranten en kabeltv heb ik nog geen aanwijzingen gevonden vandaag.

Na het eten gaan Sanne en ik even samen shoppen voor Van Gils zodat ze zijn kooi straks een beetje kunnen pimpen.  ;)

Tot later!!  :D

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Bello

Ach Caroline,

Als er niemand voor hem komt dan hou je hem toch gewoon.
Een wildkleurtje is ook mooi en lief hoor.

Jee dat voelt raar aan he als er ineens een vogel op je hoofd gaat zitten.

Ik had dat een keer met fietsen toen er ineens 1 op mijn hoofd ging zitten (met een vergroeide danvel die ik een poaar moest vijlen) , ze was ook van niemand en ze heeft haar laatste jaren bij ons mogen slijten.

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Kaatje

Hoi Caroline,

Wat een spetter is van Gils  :D Echt geweldig dat jij zoiets weer mee mag maken, .... ik hoop dat van Gils mag blijven of dat er echt iemand komt die je enorm blij kan maken omdat je hem gevonden hebt !

Wat een heerlijke donsjes zitten er toch weer in je L nestje !

Fijn weekend !

Groetjes, Karin

Anke

Hoi Caroline,
Wat een belevenis zeg, een valkje dat op je hoofd komt zitten om asiel te vragen :)
Wel heel gaaf dat je hem nu een goed thuis kan bieden waar hij aan kan sterken en lekker geknuffeld wordt.
Menig weggevlogen valkje heeft die mazzel niet.

Hopelijk komt de eigenaar binnenkort Van Gilse dolblij bij je halen, omdat hij per ongeluk is weggevlogen.

Veel plezier met je tijdelijke bewoner :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Caroline

Update!!

Van Gils

Nu bijna 30 uur later heeft is hij bijgeslapen en gegeten. Hij heeft wat gefloten, niks bijzonders, meer roepjes als ik langsloop.  ;) Ook klimt hij nu de hele kooi door en hij is dankbaar met zijn nieuwe accesoires.  ;) Hij heeft al gespeeld, gegeten van de grit/maagkiezel, geknabbelt van het mineraalblok en de sepia .... kortom .... hij lijkt zich steeds meer thuis te voelen. Alleen eten toe ie bij vlagen en dan alsof zijn leven eraf hangt.  :o

Van het meisje die ik een flink SMSje had gestuurd over Van Gils en later nog een keer de vraag of ze contact met me op wilde nemen i.v.m. haar Flupke heb ik niks gehoord.  >:(

Vanavond ben ik samen met Sanne wezen shoppen voor Van Gils, een tas vol, bij de Pets Place, Jumper en de Boerenbond zijn we geweest. Voerbakjes van RVS, een sepia, mineraalblok, een touwstok, een Pedi-perch stok en 2 speeltjes. Ik heb bij alledrie de winkels geïnformeerd of zij van iemand iets gehoord hadden van een vermiste valkparkiet, ook naar de DA had ik trouwens nog gebeld vandaag. Bij allen heb ik mijn tel.nr. achtergelaten.
De kooi heb ik gelijk even met een natte doek afgedaan, de lieverd ging gewoon op mijn arm zitten terwijl ik in zijn kooie bezig was, en beukensnippers op de grond gedaan. Zijn trosgierst van vandaag was weer op, die heb ik nu ook verwijderd, hij krijgt vanaf nu alleen nog gewone zaadjes, daar sterkt hij meer van aan dan van trosgierst.  ;) Vandaag heeft hij ook voor de laatste keer druivensuiker door zijn water gehad, hij zit nu ook weer te fluiten op zijn manier.  fluiten.gif hij zit duidelijk goed in zijn velletje nu.  :D

Ik zal straks nog wat foto's plaatsen.  ;)

Queenie

Met Queenie gaat het ook super, het is een echte kroelkippetje. Vanmiddag had ze even lekker een duik genomen in het badje wat ze hier dagelijks krijgen.  ;) Foto volgt ook in een later berichtje.  :D
Ze heeft het heel gezellig samen met Unique, als je ze met elkaar om ziet gaan, net een ouder koppel. Ze kroelen nog niet maar zitten al regelmatig samen op een stok.
Ik ben superblij met haar.  :D

Het K-nest

Met de K-tjes gaat het super, de oudste zie ik al met regelmaat knabbelen op zaadjes, Kleintje (Benji) is vandaag ook uitgevlogen en heeft zijn "kamer" verlaten. Wel grappig met zo'n groot nest, zo heb je een nagenoeg lege kooi, met één koppel, zo heb je er 8 valkjes in zitten.  :D

Van de week ga ik de oudste 2 apart zetten in de grote lummelenkooi.

Het L-nest

Ook met het L-nest gaat het super. Bij de oudste, Lieffie, heb ik nog geen donkere veertjes kunnen ontdekken, bij Lou Lou zag ik vandaag op beide schouders enkele donkere pennetjes door komen  :D veel belovend dus .... ook Lemon krijgt erg weinig of geen donkere veertjes. De ouders doen het beiden heel erg goed, de jongen hebben non-stop flinke kroppen, gelukkig. Armani zijn ouders brengen tot nu toe erg slecht tot niet hun nesten groot dus was het spannend wat hij zou doen, Princess is een dochter van mijn eigen Amor & Diégah, een geweldig koppel.

Verder weinig nieuws hier, Ed is vandaag weer begonnen met werken, ik heb de dag grotendeel doorgebracht met de kids in de tuin, lekker in het zonnetje, in het badje.  ;)

Ik zal nog even een paar foto's verkleinen en uploaden en daarna ga ik nog een beetje bladeren in andere boekjes.

Tot straks met de foto's!!

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Silke *

Wow Caroline, echt grappig dat dat zomaar kan gebeuren  :D en dat je verliefd bent geworden op een wildkleurtje  ;D
Het innerlijk telt  ;) Ziet er mij echt een lief valkje uit!

Prachtige jonkies heb je! Kiaro heeft echt zo'n schattig snoetje  :-*

Groetjes
Silke