## Binky's friends deel 2. ## ** 01-10-2006 t/m 01-10-2008 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2006, 00:01:44

« vorige - volgende »

Dierenfreackske

Caroline

Eigenlijk weinig nieuws hier, de jongen groeien als kool .... inmiddels al 4 geringd, helaas met 2007 ringen .... ringen voor 2008 kan ik morgen gaan bestellen.  :D Een deel gewoon en een deel met spoed. Kost wel € 1,= per ring extra maar och, wat is dat nu tegenwoordig, je kunt er amper nog een lolly voor kopen.  :-\

Morgen maak ik ook weer een nieuwe foto-reportage .... op deze leeftijd vind ik het zonde om het elke dag te doen. Straks zijn ze veel leuker.  :D

Gabbertje heeft nog steeds maar 2-3 grijze veertjes.  :D Nu maar duimen dat ze cinnamon (gepareld) zijn.  ::)

J'adore mist haar zusje Belle wel maar ze is keurig 99 gram gebleven dus ze heeft wel goed gegeten in haar eentje.  :D

De eitjes van Eros & Perle ontwikkelen goed .... niet zo snel als die van Amor & Diégah maar .... het is dan ook uitzonderlijk dat donsjes na 17 dagen al uit het ei kruipen .... de andere jongen van Eros kwamen ook dag 20-21 pas uit het eitje.  ;)

Eros broedt net als met Chica nu met Perle ook niet mee, als Perle is eten, liggen de eitjes dus koud, in het begin maakte ik me daar druk om maar inmiddels weet ik dat eitjes best wel wat kunnen hebben en inderdaad, ze blijven ontwikkelen. Hopelijk blijft hij straks wel mee voeren .... dit deed hij ook bij Chica totdat Chica stopte, dan stopt hij ook. Maar ik ben positief .... Perle heeft hele goeie ouders, Pablo & Coco en ik heb er alle vertrouwen in dat zij haar kleintjes netjes groot brengt.  ;)

Even iets heel anders:

De meeste van jullie kennen wel Kouros, het oudste jong van Amro & DIégah, een ventje wat supertam was, geboren april 2007. Vanaf een week of 8 heb ik hem eerlijk is eerlijk qua tam houden zwaar verwaarloosd, mede door mijn zwangerschap, de geboorte van de jongste en de gordelroos aansluitend van de bevalling. Resultaat .... ik kon niet eens meer in de buurt van Kouros komen met mijn hand .... als hij los was moest ik hem via een stokje terug in de kooi doen.

Ik vond het zo jammer .... inmiddels is hij bijna 10 maanden, gisterenavond heb ik de stoute schoenen aangetrokken en hem met mijn volle hand uit de kooi gehaalt .... hij heeft gegild, gefladderd en geprobeert me te bijten, niet tot bloedens toe hoor, daarvoor gaf ik hem geen kans.  ;)

Ik heb hem gedwongen bij me te zitten, gedwongen gekroeld te worden en uiteindelijk afgedwongen dat hij bij me bleef zitten maar wel helemaal los  :D Ik was zo trots op hem, hij bleef lekker bij me zitten tot hij schrok van Sanne en weg vloog.  :-\ Mijn eerste reactie was, mijn opstapstokje te pakken. Tot ik me bedacht .... dan zou ik weer laten merken dat ik niet te vertrouwen was .... dus ik heel stoer mijn hand voor zijn voetjes geduwd en hem min of meer gedwongen om op te stappen .... hij kon 2 dingen doen .... opstappen of wegvliegen .... hij koos voor het eerste en stapte op.

Hij heeft daarna nog heerlijk bij me op mijn schouder gezeten, ik heb hem mogen kroelen met mijn pink en mijn neus en ik heb hem kusjes mogen geven.

Hier een paar foto, helaas niet zo scherp maar wel lief.

Kouros  :-*

Stoer hè??

Ik ben best trots.  ::)

Zelf met mijn hadn omhoog bleef hij zitten.

J'adore zat bij Sanne maar moest ook op de foto, dus Sanne zette haar op een andere vinger en beide bleven mooi zitten.  :o

Lief toch, broer (eerste nest, april 2007) en zus (tweede nest, december 2007). Beide van dezelfde ouders als waar nu dus de 5 gele jongen van zijn.  ;) :D

Deze 5 dus.  :D

Deze foto is 3 minuten geleden gemaakt.  ;) Let niet op de poepjes .... dit blok is vanmorgen helemaal verschoond en vanmiddag de natte poepjes verwijderd.  :o

Ik ga dit berichtje alvast plaatsen voordat het straks weg is  :P daarna kom ik nog even terug om op de berichtjes te reageren waarin een vraag zat.  ;)

Groetjes allemaal!!  :-*

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Anke

Hoi Caroline,
Fijn dat het met het jonge grut en de eitjes allemaal goed gaat!

Je mag zeker trots zijn op Kouros!! Hij blijft heel stoer zitten hoor.
De foto's van de twee broertjes op de hand van Sanne zijn ook heel mooi :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*~Jeanine~*

Hoi Caroline,

Daar mag je zeer zeker trots op zijn.
Je hebt het toch maar voor elkaar gekregen dat Kouros weer bij je blijft zitten en dat je hem zelfs kroeltjes en kusjes mag geven.
Petje af hoor.

Kouros is een super mooi valkje.
Zijn zusje J'adore is ook heel erg mooi geworden.

Hint hint ;D ;)

Dierenfreackske

Hoi Caroline ...zie ik daar bijna alle donsjes hun oogjes open
buiten nog eentje niet ? Wat worden ze vlug groot want ze gaan hun dons krijgen nu he ! Ik ben al heel benieuwd en wat goed dat je Kouros zo hebt mogen kroelen en dat hij bleef zitten en opstapte ipv. weg te vliegen ! Je wint zijn vertrouwen hoor meid en straks wordt hij nog veel tammer dan al de rest van de valkjes he ! Je mag best heel trots zijn
en ook op Sanne natuurlijk ! Met haar vinger en valkje de lucht in om de valkjes samen op de foto te zien , zoooooooo
moooooooooooooooooi  ! Ik geniet telkens ook weer van jouw lieve foto's hoor ! Grtjs Ann

Agnes

Wat gaaf dat Kouros op je vinger bleef zitten!

Mooi is dat vind ik,.... ze kunnen wegvliegen als ze willen, maar ze doen het toch niet :D

Dat vond ik met Whitney en Nikki ook zo mooi.
Toch een kwestie van vertrouwen van beide kanten :)

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Caroline

Citaat van: Dierenfreackske op  8 februari 2008, 20:38:50
Hoi Caroline ....heel mooi en lief zijn ze !
En ze beginnen hun oogjes te openen !!
Grtjs Ann

Zeker .... ze hebben sinds vandaag alle 5 hun oogjes open.  :D

Citaat van: Marlies op  9 februari 2008, 09:10:27
Hoi Caroline, ;D

Wat gaan ze hard.  Zels na twee dagen zie je al dat ze gegroeid zijn. :o

Ben benieuwd wat voor "bontjes" dit zullen worden, wat de tekening betreft.

Zijn ze weer allemaal gereserveerd ?

Groetjes Marlies ;)

Dank je Marlies, je ziet op het moment zelfs verschil tussen ´s morgens en ´s avonds.  :o

En in principe zijn ze weer allemaal gereserveerd hoor .... ik heb voldoende mensen op de reserveringslijst staan tenminste, ze moeten natuurlijk wel naar wens zijn qua tekening en geslacht maar heb er wel vertrouwen in dat ik er niet met één blijf zitten hoor, op een vrouwelijk Joepke na dan.  ;)

Citaat van: Silke * op  9 februari 2008, 17:30:09
Gefeliciteerd met je 5 mooie jonkies en je 3 bevruchtje eitjes! Nu hopen dat er een albino'tje tussen zit  ;)

Dus, J'adore is bijna helemaal van haar huidinfectie af? :D

Veel beterschap voor jou en Thomas  :)

Hoeveel koppeltjes heb jij trouwens en wnnr mogen die beginnen broeden?

Nog een laatste vraagje: nooit gedacht aan een leuke site maken ?  ;D ;D

Groetjes
Silke

J´adore heeft dus een huidinfectie gehad met 3 weken oud maar na een week dagelijks een Biotex-badje, was de infectie over, ik heb haar zelfs geen anti-biotica meer gegeven. Ze had enkel een lichte achterstand en haar verenkostuurmpje was erg beschadigd en omdat ik niet wist wat de toekomst zou brengen heb ik dus besloten om haar zelf te houden en heb ik haar aan Sanne, mijn 6 jarig dochtertje, gegeven.

Op dit moment zie dat de zwaar beschadigde/bloedende veren de ik toen verwijderd heb, als mooie goeie veren terug komen en haar achterstand heeft ze ook ingehaald, ze was zelf eerder zelfstandig dan ouders nestgenootjes.  :D Ze weegt nu 100 gram 's avonds.  ;)

Ik heb op dit moment 5 koppeltjes waarvan 1 nieuw. Ik heb alles tam en in huis en kweek van september tot mei/juni. De zomermaanden wil ik "vrij" zijn.  ;)

Op dit moment hebben Amor & Diégah hun tweede nestje.

Eros & Perle hun eerste nestje maar Eros had met Chica al een nest met 1 jong, Tinco, wat na enkele weken is grootgebracht door Amor & Diégah.

Na deze beide nesten mogen de volgende 3 koppels ieder één nestje proberen:

-  Unique (bonte witmasker man) & Fleur (bonte cinnamon witmasker pop) 2007 1 nestje gehad

- Pablo (cinnamon gepareld witmasker split bont man) & Coco (bonte cinnamon split witmasker pop) 2007 2 nestjes gehad

Armani (Primrose getekende man) & Princess (Primrose getekend cinnamon witmasker pop) dit is een jong koppel, worden in april 1 jaar en mogen dan dus hun eerste nestje.  :D

Ik heb verder nog Kouros zie mijn vorige berichtje, een Primrose getekend witmasker man, die wacht nog op een Primrose getekend popje en ik heb nog Cartier, mijn cinnamon gepareld geelwang bronze-fallow popje, die wacht nog op een cinnamon gepareld geelwang split bronze-fallow man.  ;) Met deze 2 nieuw gevormde koppels zal ik tuurlijk pas in 2009 kunnen gaan kweken, dan hoop ik inmiddels ook mijn bonte Primrose geelwang koppel kompleet te hebben.   ::)

En je laatste vraag .... ik zou dolgraag een prachtige site willen hebben maar heb dat helaas niet in me .... ik heb wel 2 broertjes die hééééél handig zijn met de pc maar die hebben het ook hééééééél druk met hun eigen dingetjes.  ;)

Vandaar ik mijn trotsjes maar hier laat zien.  ;)

Citaat van: Peggy op  9 februari 2008, 17:45:16

oooo en Gabber mss een Joepke ?? ;D ;D ;D  dat zou fantastisch zijn.  ik duim heel erg voor je hoor  ;)

en 3 bevruchte eitjes v E&P;  spannend....
als het lukt en je krijgt een albinodochter;  houd je die dan zelf ?

Gr Peggy

Jaaa, Gabbertje wordt tot nu toe qua uiterlijk een Joepke, zelfs nog minder grijze veertjes.  :o ALs het karakter ook hetzelfde is en natuurlijk een popje is ben ik helemaal tevreden.  ;D

En nee .... een albino popje ga ik niet zelf houden .... ik heb zelf al een albino man, Eros en een albino popje, Noa maar .... ik weet dat Anke met smacht wacht op een albinomeisje van Eros en Perle, dus zou ik het heel erg leuk vinden om mijn eerste albinootje gekweekt te hebben.  :D

Citaat van: Wilma1 op 10 februari 2008, 17:50:11
Tis ook heerlijk weer voor een wandeling, zelfs wíj hebben een klein stukje gelopen  ::) :P naar een feestje van iemand die 50 is geworden, maar zo lekker genieten buiten  :D

Voor Thomas ook even lekker (of is hij niet meegeweest ???) om zijn neus te luchten, zeker met deze temperatuur een verademing!!!!  Als ze geen koorts hebben kan dit gemakkelijk :D

In "mijn tijd" werd ik binnen gehouden  >:( en moest dan in bed  >:( ....... grrrrrrrr, vreselijk!!!! Tegenwoordig is dit gelukkig veelal achterhaald, dat dit niet in alle gevallen hoeft!!  :D

Óók voor jou even zalig, dan kun je er weer even tegen als drukke zorgzame mamma, want dát ben jij zéker wel!!!! IK heb nog steeds bewondering voor jou, met zoveel dieren en 4 kinderen en altijd maar doorgaan, alsof dit de gewoonste zaak van de wereld is!!!!

SUPERMOM  :-*

;) Wilma

Hé gekkie, wat een leuke plaatjes heb je weer geplaatst.  :-*

En Thomas is zeker mee geweest hoor, lekker met het hele gezinnetje een flink aantal kilometertjes gemaakt. Zeker anderhalf uur, Sophy en Jasper in de dubbele wandelwagen, Jasper af en toe een stukje lopend, Thomas gewoon lopend/rennend, je kent het wel, de afstand 3 x op en neer lopend  :P en Sanne op haar fietsje.  :D

Gisteren ben ik alleen met de 2 jongste geweest, toen was Ed werken en Sanne bij oma en opa en Thomas met zijn neef en oom naar het voetbalveld, helemaal in zijn nieuwe voetbalkleertjes en schoenen, originele van de plaatselijke club, gekregen voor zijn verjaardag.  ;)

En vrijdag hebben ik ook anderhalf uur gewandeld maar dan zonder Ed en met 4 kids.

Heerlijk vind ik dat, lekker een paar honden mee, alle 3 is alleen niet echt makkelijk als ik ook nog de kinderen in de gaten moet houden en de wandelwagen moet besturen.  ;)

En ja, tegenwoordig mogen ze zelf MET koorts gewoon naar buiten.  :-\

Maar Thomas had gelukkig geen koorts, alleen minder conditie en minder eetlust.

De jeuk is al een stuk minder en de meeste bultjes zijn al koorstjes wat betekend bijna niet meer besmettelijk.  :D

Of hij nog iemand besmet heeft zal de tijd uit moeten wijzen, hij was al besmettelijk 2 dagen voor hij het eerste bultje kreeg (toen wisten we dus nog niet eens dat hij de waterpokken ging krijgen  :-\ ), dit was ongeveer het vorig weekend en de incubatietijd is 10-21 dagen, dus als over 2 weken niemand bultjes heeft heeft hij niemand besmet maar .... ik bereid Sanne en Jasper en mezelf er maar vast op dat die het ook nog wel krijgen .... Sophy is afwachten, die heeft mogelijk nog antistoffen van mij, mocht ze het wel krijgen zal het minder heftig zijn  :D en zal ze het nog eens krijgen.  :-\

Ik houd Thomas morgen in ieder geval wel thuis van school en misschien dinsdag ook nog, i.v.m. besmettingsgevaar.  ;)

En verder  :-* :-* :-* voor je lieve complimentjes.

Citaat van: *Yvon op 10 februari 2008, 19:25:06

Hoe rood is je hoofd nou ??  ;D ;D

Maar ze hebben allemaal gelijk hoor !!  ;) :D

Groetjes Yvon

Zo rood!!!!!  ;D ;D ::)

En ja voor iedereen .... het was werkelijk een super gevoel om Kouros zo bij me te hebben.  :D

Alleen het is mijn hand hoor .... Sann e heeft haar j´adore op een vinger van mij erbij gezet ..... dit zie je goed op de laatste foto, beide op een vinger van mij.  ;)

Verder heb ik TEVEEL berichtjes om allemaal apart op de reageren .... ik wil niemand tegen de schenen stampen maar heb alleen gereageerd op de berichtjes met een vraag.  ;)

Iedereen natuurlijk bedankt voor het meeleven, de beterschapswensen, de complimentjes en alle leuke reacties maar natuurlijk ook diegene bedankt die hier alleen maar komen lezen want .... dit is natuurlijk ook erg leuk!!!  :-* :-* :-*

Ik ga nog even bij jullie allemaal in de boekje bladeren ik prbeer nog steeds overal op de hoogte te blijven.  :D

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

carco

Wat worden de kleintjes al groot en mooi zeg  :-*
3 bevruchte eitjes bij Eros en Perle : geweldig.
Ik kan me ook goed indenken dat je trots bent op jezelf na je overwinning bij Kouros: super!

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

kimmie

Hoi Caroline,

Ik ben je helemaal vergeten te feliciteren met de bevruchte eitjes van Eros en Perle :-[
Dus doe ik dat nu maar...

Gefeliciteerd met de bevruchte eitjes van Eros en Perle ;D

En wat groeien je donsjes hard :o
Het zijn al bijna punkers ;D
Ik ben benieuwd naar de bont verdeling...
Hopelijk zit er een vrouwelijke Joep voor je bij...

Groetjes Kim
Groetjes Kim, Karel en Lady

Dierenfreackske

Hoi Caroline ...wanneer verwacht je het eerste donsje van Eros en Perle ? Grtjs Ann

Caroline

De eitjes van Eros & Perle zijn uitgerekend tussen 22-29 februari, dus dat is vanaf volgende week vrjdag.  ;)

Afhankelijk of ze dag 18 uit het eierdopje kruipen .... komen ze pas dag 22 uit hun dopje, zal het pas maandag daarna zijn dus 25 februari.  :D

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*~Jeanine~*

Spannend

Hoop zo dat er een albino poppetje ertussen zit voor Anke.
En natuurlijk ben ik heel erg nieuwsgierig hoe de andere eruit komen te zien. :P

Annelies

Hoi Caroline

Wat ben ik jalours op jouw dat je het toch nog zo voor elkaar hebt gekregen met Kouros.
Heb ik ook geprobeerd met Bert maat toen hing die dus wel in mijn vinger  :(.

Je donsjes gaan als een speer echt super hoor.

Op naar de eitjes van Eros en Perle ben heel benieuwd.

Gr. Annelies

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*~Jeanine~*

Hoi Caroline,

Dat smaakt naar meer :D
Kijk heel erg uit naar vanavond. ;)

Geweldig hoe je die kuifjes al omhoog ziet komen.
Zo ver ik kan zien allemaal een geel kuifje ;D