## Binky's friends deel 2. ## ** 01-10-2006 t/m 01-10-2008 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2006, 00:01:44

« vorige - volgende »

Caroline

Medicijnen zijn binnen!!!

Sorry, dat ik zolang niks van me heb laten horen/lezen, niet zo heel netjes van me.  :-[
Maar ik ben lekker actief geweest met mijn gezinnetje.  :D

Mijn kindjes hebben vakantie gehad, Ed heeft de hele week cursus gehad op donderdag na, toen was hij jarig en zijn we met zijn vijfjes naar Madurodam geweest, met de tram (feest voor de kids, hebben we hier niet) naar Scheveningen gereden, spelen en uitwaaien op het strand en ook zijn we nog eventjes in Den Haag wezen winkelen, waarna we de dag afsloten bij de Burger King. Foto's volgen in mijn andere topic.  ;)

Verder zijn we dagelijks lekker met de kinderen en de honden naar de bossen geweest.  :D

Even voor de nieuwe lezers, na een ontlasting-kweek ben ik er achter gekomen dat Amor een darminfectie heeft, veroorzaakt door het klebsiella-bacterie en Coco een darminfectie, veroorzaakt door het E-coli-bacterie, beide lichaamseigen bacteriën die bij een verminderde weerstand de kop op kunnen steken, de valkjes zijn hier een aantal weekjes geleden heel erg geschrokken toen zowel 1 kooi als de deuren openstonden en de ramen niet bedekt waren, beide valkjes zijn ook nog eens zwaar in de rui, dit heeft mogelijk de infecties veroorzaakt.  :-\ In overleg met Dr. Feld en na een gevoeligheidtest van het baterie om te kijken op welk AB de beide bacteriën het beste reageerde, is gekozen om alle 10 mijn valkjes een 10 daagse kuur Baytrill 10 % te geven.
De Baytrill is uiteindelijk dinsdag, begin van de avond, binnen gekomen. Ik had 's middags al gebeld met Marieke, het schijnt dat ze de Baytrill pas maandag met de Postpakketdienst had opgestuurd. (ook geen goedkoop grapje € 8,50 voor een flesje van 50 ml. verzendkosten  :o ) Niet zo netjes dus als je beloofd het vrijdagmiddag nog op de bus te doen, ik heb dus zaterdag en maandag voor niks op de postbode zitten wachten.  :-\

Maar goed, omdat ze 's avonds toch niet zo heel veel water meer drinken heb ik het woensdagochtend voor de eerste keer gegeven.
Ik heb 10 % gekregen, hiervan moest ik dus 5 ml. op 1 liter water doen, waarvan je dus de volgende morgen 950 ml. van kan weggooien.  :-\ Omdat Baytill niet goedkoop is (en ik zuinig  ;) ) heb ik besloten om 2 1/2 ml. op een halve liter klaar te maken en dit verdeel ik dan over 3 waterflessen voor de 3 kooien. Op deze manier heb ik nog de helft, 25 ml. over voor een eventuele nieuwe kuur in de toekomst, het is houdbaar, buiten de koelkast, tot 2010.  :o
In de grote kooien moeten ze dus tijdelijk eventjes met 1 waterflesje doen in plaats van 2 maar dit geeft eigenlijk geen problemen. Omdat het erg bitter schijnt te zijn doe ik, op advies van Marieke, 1 eetlepel druivensuiker in de halve liter water mengen. Om er voor te zorgen dat ze het daadwerkelijk drinken krijgen ze 10 dagen geen groente en fruit en geen badwater (wel een douche), volgens mij vinden ze het niet echt vies, ze hebben nu 5 dagen gehad en er zit er geen eentje met uitdrogingsverschijnselen op de stok.  ;)
Vanmiddag ga ik de kooien verschonen, dan doe ik ook i.p.v. beukensnippers, kranten op de bodems van de kooien, dit om te controleren of de ontlasting nu goed is van allemaal, qua conditie merk ik geen verschil, die was van allemaal immers goed.

De romantiek staat op het moment eventjes op een laag pitje, de koppeltjes, Pablo & Coco, Eros & Chica, Amor & Diégah, trekken wel veel samen op en kroelen dagelijks met elkaar maar er wordt verder niet  kippetje gezeten of gewipwapt.  ::) Misschien ook wel door de rui. Op dit moment is Rocky, Amor en Chica heel zwaar in de rui en Pablo en Unique net begonnen, Fleur, Noa, Eros, Coco en Diégah verliezen nog een enkele veertje maar zijn zo goed als helemaal in een nieuw verenkostuum.  :D

Ik zal snel weer eens nieuwe foto's maken, ik moet eerlijk bekennen dat ik minder gemotiveerd ben nu ze  niet zo mooi in hun veren zitten.  :-[

Ook kom ik snel reageren op jullie berichtjes, helaas heb ik  nu geen tijd meer.  ::)

Groetjes en tot gauw!!![/size][/i][/b][/color]

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Mandy

Hoi Caroline,

Hopelijk slaat de Baytril aan en zijn ze snel van die rotbacterie af! ;)
Bij mij kwamen die bestellingen ook altijd vrij laat binnen en zat ik ook vaak voor niks te wachten, vreselijk. :(
Maarre je kan toch ook 1 ml oplossen in 200 ml water?
Zo deed ik dat ook hoor, zuinig aan, weggooien kan altijd nog.
Ik heb ook zo'n potje als reserve in de kast staan, heb ik het bij nood in ieder geval meteen bij de hand, je weet maar nooit. ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Saar

Hoi Caroline
Ik hoop dat je nu snel van die  :censuur bacterie af bent!
En dan hoop ik nog harder voor je dat t weg blijft!
groetjes Saar :-*

ManjaV

Hey Caroline,

Hopelijk slaat die kuur snel aan en kan je over tien dagen weer beschikken over kerngezonde valkjes! :D :D
Fuzzy bij mij is ook al een weekje aan de AB en ik moet zeggen, het gaat steeds beter! Dat zal bij jouw valkjes ook vast zo gaan!
Balen dat het pas later binnen was, die AB, maar iig kan je nu aan de slag ermee.

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Anja

Hoi Carolien,

Ik hoop voor je dat de AB aanslaat en dat die kl :censuur bacterie dan wegblijft.

Ik kijk nu al uit naar nieuwe foto's van je valkjes.

Ook zal ik voor je duimen dat de bacterie wegblijft.

Groetjes Anja

♪ Marlies

Hoi Caroline, ;D

Vervelend als je zo moet wachten.
Kun je deze baytrill niet gewoon bij een da in de buurt halen ?
Scheelt je weer verzendkosten.

Als ik hier weleens een kuurtje moet geven, dan krijg ik altijd een oplossing mee om direct in de bek te geven. Dan weet je zeker dat ze het binnen krijgen, en het kost je ook niet zoveel.
Is dat bij jou niet mogelijk, ze zijn toch allemaal tam bij jou ?

Groetjes Marlies ;)

Wilma1

Je hebt er weer even werk aan, maar met jouw goede verzorging gaat het weer helemaal goedkomen met de valkjes!!!!
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

*Yvon

Hoi hoi

Nou gelukkig ben je met de Baytrill begonnen.
Kunnen ze over een paar weken met gezonde romantiek beginnen.  ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

Antwoorden-update!!

Helaas heb ik het gisteren niet voor elkaar gekregen om de kooien helemaal te verschonen, dus weet ik nog niet of de ontlasting van alle valkjes weer normaal is.  :-\
Vanmiddag om 13 uur brengen ik zowel Sanne naar school als Thomas naar de peuterspeelzaal, dus heb ik met Jasper in de box ruim anderhalf uur voor ik ze weer moet gaan halen om me op de kooien te storten, dan ben ik een heel eind. Als ik om 16 uur thuis kom moet ik eerst aan het eten beginnen, Ed moet vroeg eten i.v.m. training van zijn dames voetbalelftal en later de heren conditietrainingles maar als de kids om half 8 gewassen in bedje liggen heb ik de rest van de avond nog om er aan te werken.  ;)

Ik zal nu eventjes reageren op de vele berichtjes hier. Helaas nog geen nieuwe foto's, misschien dat ik vanavond tijd over hou om een paar leuke plaatjes te schieten.

Hoi Esther (crosser),

dank je voor je compliment over de verzorging.  :)

Ook ik heb aan het groenvoer gedacht, en dit ook naar voren gebracht bij het Feldkliniek. Alleen ......

punt 1: ik geef ze zoveel groente en fruit op advies van Dr. Feld zelf, dit ook om de gewichten lager te houden en .... ik heb het opgebouwd dus hun darmpjes zij er aan gewend.

punt 2: teveel groente en fruit kan inderdaad diarree veroorzaken, dan is dus het poep-gedeelte (het groene van de ontlasting) waterig, bij die twee van mij is het urine-gedeelte (het witte) waterig, wat er op wijst dat het lichaam zich aan het vergiftigen is en het gif via de nieren (blaas) probeert af te vloeien door overmatig drinken en urineren, zo vertelde Dr. Feld zelf.

Hoi Ineke,

de beide bacteriën zijn niet vaak aanwezig in het lichaam maar altijd aanwezig, alleen hebben de valkjes er dan geen last van, door een goeie weerstand wordt het in evenwicht gehouden, maar als die weerstand verminderd door wat voor reden dan ook, kan het bacterie de kop op steken met alle gevolgen van dien.

Hoi Manja,

ook hier heb ik wel eens waterige poepjes tijdens het vliegen wat binnen een half uurtje meestal wel over is, door het bewegen versnelt dan de stofwisseling maar dit ziet er toch weer anders uit dan wanneer hier de urine waterig is.

Waarschijnlijk droeg Yariki meer bacteriën bij zich dan Dusty. Hier mocht ik ook eventueel afwachten om te kijken of het lichaam de infectie zelf kon genezen maar door een verminderde weerstand kon dit ook verslechten, aangezien de meeste hier in de rui zijn loop ik liever geen risico.

Ook mijn valkjes zitten vrolijk op de stok, klimmen lekker door de kooi en vliegen als straaljagers mits ze niet teveel veren verloren hebben maar wat ik begreep vertonen ze pas een echt ziektebeeld bij deze bacteriële infectie als ze daadwerkelijk doodziek zijn, de kans op genezen is dan ook veel kleiner.

Hoi Monique,

gezellig dat je eventjes in mijn dagboekje kwam neuzen vanuit The States.  :D

Heel veel plezier nog.

Hoi Marga,

ja gezellig hè, met zijn alle op de kooi.

Ik moet zeggen dat als ik ooit de valkjes een hele middag los heb ze zelf de kooi in kruipen om te gaan eten, drinken en een slaapje te gaan maken, ze kruipen dan ook met zijn allen in 1 kooi.  :-\ Waarom heb ik dan twee van die dure kooien staan??  ;)

Hoi Rianne,

de foto's die ik geplaatst heb waren de enige foto's die ik had gemaakt om een nieuwe handtekening te maken.

Hoi Agnes,

op zich viel het wel mee hoor om alle 10 tegelijk op de foto te zetten, ik had ze wel eerst even lekker laten vliegen en toen ze dus gingen uitrusten heb ik ze stuk voor stuk op de kooi gezet.  ;)

Hoi Saar,

dank je wel!!  :D

Ook ik hoop dat ik deze keer voorgoed van die rotbacteriën af ben.  :-\

Hoi Marlies,

De tijd valt ook wel mee, als ik kijk naar de tijd waarop ik de eerste en de laatste foto heb gemaakt, van 16.21 uur t/m  16.25 uur, dus maar 4 minuten.  :D

En de Baytrill, ik had hier geïnformeerd bij onze DA en die had alleen maar Baytrill wat je bij honden en katten injecteerde, dit was geen 10 %.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook wel een beetje geschrokken ben van de rekening, in eerste instantie deed ik voor € 7,50 een kweek, 2 valkjes, is dan € 15,= dan stelde ze me voor om een gevoeligheidstest te laten doen om te kijken welke AB het beste aansloeg, maar waren even vergeten erbij te vertellen dat die ook nog eens € 15,= kostte. Vervolgens adviseerde ze me dus om alle 10 Baytrill te geven, i.v.m. het aantal had ik dus 10 % nodig, dit flesje van 50 ml. kostte vervolgens ook nog eens € 26,50 en dan nog eens verzendkosten en administratiekosten € 8,50 en € 3,40 is bijna € 70,= !!  :o :o

De vorige keer adviseerde ze Synulox die kon ik hier bij mijn eigen DA krijgen voor € 11,= dus scheelt me alleen aan medicijnen al € 24,= en ik had dan de extra test niet hoeven doen van € 15,=.

Maar goed weer wat geleerd, eerst vragen wat dingen kosten.  ;)

En inderdaad gaf ik hier de Synulox gewoon 2 x daags 3 druppeltjes rechtstreeks in de bek, zonder problemen, ik wist niet eens dat dit met Baytrill ook mogelijk was in een andere % oplossing.  :-\

Hoi Yvon,

ik schreef het toevallig net hier boven, maar 4 minuten.
En ik heb er 3 x een paar terug moeten zetten op de kooi.  ;)

Hoi Marilyn,

Het viel dus wel mee hoor, alle valkjes op de kooi te zetten.  :D

Hoi Peet,

leuk dat je weer op het forum bent.

En inderdaad dat was nog het moeilijkste, dat ze ook werkelijk de goeie kant op keken, op de kooi blijven zitten deden ze wel maar om van 10 valkjes tegelijk de aandacht krijgen is erg moeilijk, zeker omdat ik er enkele bij heb die als ze mijn stem horen al naar me toe gevlogen komen.  ::) ;)

Hoi Jane,

jij ook bedankt voor je complimentje over mijn groepsfoto's.  :D

Hoi Angèl,

bedankt voor je leuke plaatje.  :D

Hoi Petra (Peetie),

ook ik vond mijn handtekening van de kindjes leuk hoor, ik had ook even geen leuke valkjesfoto maar over deze ben ik ook erg tevreden.  :D

En inderdaad, ik kan zelf ook beter aan Baytrill gaan,  misschien helpt het tegen het valkjes virus.  ;D ;D

En dan te bedenken dat ik deze collectie bij elkaar verzamelt heb in 1 jaar tijd, Fleur mijn oudste en Amor mijn jongste zijn op dezelfde dag bij Mandy geboren, 27 juni, alleen Fleur in 2005 en Amor in 2006.  ; :D

Hoi Margreet,

inderdaad alle 10 de valkjes tegelijk op de foto.  :D

En geen engelengeduld hoor en ook geen lijm maar ...... hele tamme valkjes!!  ;D

Hoi Mandy,

bedankt voor je tip!!  :D

Ik heb het gisteren geprobeerd 1 ml. op 200 ml. water en dit is ook voldoende om in iedere kooi een bakje water te geven.  :D

Zo hou ik nog een beetje meer aan voorraad over.  ;)

Hoi Bonnie,

ook ik hoop dat de Baytrill snel aanslaat.  :)

Ik heb nog een leuke verrassing, Coco en Pino van mijn ouders zitten weer bij elkaar in de kooi. Ze zijn verliefd.  ::)

Mogelijk is Pino dus toch een popje, de tijd zal het uitwijzen.  :D

Hoi Anja,

dank je voor het duimen.  :D

Helaas nog geen foto's vandaag misschien kan ik er morgen een paar plaatsen.  ;)

Hoi Wilma,

tuurlijk gaat het helemaal goed komen.  :D

Heb ik alle vertrouwen in.  ;)

Hoi Yvon,

ik hoop inderdaad eind november een broedblok te kunnen ophangen bij Pablo & Coco, Chica & Eros moeten  nog eventjes wachten, Eros wordt 24 januari pas 1 jaar.  ;)

Zo meiden, weer helemaal bij geschreven.  ;)

Groetjes!![/size][/i][/b][/color]

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Ik ben weer helemaal bij ;) :D

Oh, voor je denkt, hoe doet ze dat zo snel?? Ik had je reactie al gelezen bij de 10 laatste berichten ;D

Wilma1

Met zo'n druk leventje als jij, is het best kanp zoveel tijd in de vogels en dus ook de verblijven "te steken".....jij moet niet alleen kindjes wassen, kleertjes wassen/strijken en zo nu en dan de stofzuiger door het huis "jagen"....maar de vogels vragen OOK eel verzorging en zeker bij jou momenteel met e.o.a. bacterie.!!!

Bewondering voor je, dat je dan ook nog de tijd neemt ,  hier in je boekje, iedereen op de hoogte te houden!!!Voor jou natuurlijk wel een heerlijke "uitlaatklep"!!!

Succes met jouw drukke gezinnetje!!!!
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Ineke

Weer iets geleerd van deze antwoorden update :)
"..teveel groente en fruit kan inderdaad diarree veroorzaken, dan is dus het poep-gedeelte (het groene van de ontlasting) waterig, bij die twee van mij is het urine-gedeelte (het witte) waterig, wat er op wijst dat het lichaam zich aan het vergiftigen is en het gif via de nieren (blaas) probeert af te vloeien door overmatig drinken en urineren, zo vertelde Dr. Feld zelf."
Succes met t toedienen van de medicijnen, ik ga zeker volgen of t aanslaat.

ManjaV

Hey Caroline,

Ook ik heb weer geleerd wat betreft je verhaal over de ontlasting.
Altijd handig om te weten!

Ik moest bij Fuzzy inderdaad in eerste instantie ook afwachten of het lichaam zichzelf zou herstellen, toen dit niet gebeurde, ben ik gelijk tot de AB-kuur overgegaan. Ik heb de Feldkliniek gebeld voor advies, zij schreven toen Baytril voor. Dit hadden ze niet in het Dierenziekenhuis (want daar ging ik het ophalen, scheelt geld) maar wel Endrofloxoral, dit werkt net zo goed, en was ook een kuur voor tien dagen.

Ik hoop dat je valkjes weer snel herstellen!
De eerste test voor jou is als je alle kooien opnieuw hebt schoongemaakt. Zo controleer ik Fuzzy ook dag na dag. ;D

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Caroline

Film en foto's van Jasper en Thomas.

KLIK op onderstaande foto,
om naar de film en de foto's te gaan.

Vanavond ook heel veel foto's van de valkjes.   ;) :D

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Mariska

Hè Caroline,

Hoe is het met je poepjes?
Letterlijk en figuurijk ::) ;D
Ik hoop dat het al een beetje opknapt.

Fijn om te lezen dat jullie een lekkere vakantie hebben gehad :D
Ed moest dan wel werken, maar met zijn verjaardag hebben jullie kennelijk wel een heerlijk dagje gehad ;)

Inderdaad een duur grapje bij Feld :-\
Ik heb er de laatste tijd ook genoeg heen gebracht, maar het is voor een goed doel denk ik dan maar ;)
Ik informeer ook nooit naar de kosten en soms valt het dan mee en soms tegen.
Van de week viel het tegen, 75 euro :(
Maar ik heb voor ze gekozen en dan zal ik ook voor ze zorgen ;)

Ben benieuwd naar je valkjes foto's en ik ga nu even naar de boys kijken :D

:-*

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)