## Binky's friends deel 2. ## ** 01-10-2006 t/m 01-10-2008 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2006, 00:01:44

« vorige - volgende »

Mariska

Hoi Caroline,

Ik ben zo'n beetje de laatste, maar dat geeft niks hoor ;)

Ik heb het vanmiddag helemaal gelezen en heb dat met veel plezier gedaaan :D
Ik ken het hele verhaal natuurlijk al, maar toch is het zo leuk om het allemaal nog eens op een rijtje te zien ;)

Ik vind het heel mooi dat je met Bink bent begonnen :-*
Hem zal ik nooit vergeten en ook de dag niet dat hij overleed.
Ik denk nog geregeld aan die lieve schat die niet kon vliegen ;)

Welkom in je nieuwe boekje :-*


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Saar

Gefeliciteerd met deel 2 van je dagboekje :D
groetjes Saar :-*

*Petra*

Hey Caroline,

Heel leuk om je hele verhaal eens te lezen.
Die 2 kooien naast elkaar vind ik ook heel mooi om te zien!!
Succes weer,

Groeten Petra  :D


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Ineke

Leuk geschreven!
Harry is n apart konijn, wat n dotje :-*
"Toen hij een jaar of 4 was begon hij ook verschillende woordjes te zeggen.." Goh, ik wist niet dat dat nog kon na zo'n lange tijd.

Monky

Kiekeboe....  ;D

Leuk om je hele veestapel zo op een rijtje te zien  :D

Je zou je verlanglijstje er eigenlijk ook bij moeten zetten  ;D ;D ;D

Ik zie dat dit dagboekje ook weer als een speer gaat.

Hoe gaat het met Chica en Pablo? Geneest het allemaal een beetje?

Groetjes,
Monky

Agnes

Hoi Caroline,

Goed idee, deel 2 van je dagboekje. Toepasselijk een jaar na deel 1.

De inleiding :o :o is heel duidelijk, ik ben weer helemaal bij ;D

groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Caroline



Bedankt!!!!



Bedankt voor al jullie lieve reacties.  :D Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog een beetje moet wennen hoor aan mijn nieuwe boekje en ik zie met pijn in mijn hart mijn andere dagboekje naar beneden zakken.  :'(

Over de valkjes heb ik op het moment erg weinig nieuws, de meeste zijn nog in de rui, dus niet op hun mooist maar qua conditie zijn ze in topvorm. Er wordt flink versiert maar ondanks dat blijft er grote verdraagzaamheid onderling.

Diégah

Een twee en halve week geleden vond ik Diégah 's morgens met een afgebroken veer. Op dat moment al niet meer bloedend. Het probleem was dat het een nieuwe staartveer was, gedeeltelijk nog in het hulsje en dat hij net op de huid was afgebroken.  :-\

Ik kon het stompje met geen mogelijk verwijderen. Na overleg bleek dat ik dit goed in de gaten moest houden, het stompje kon gaan ontsteken of een nieuwe veer belemmeren te groeien.

Heel toevallig was het Diégah haar "foute" staarveer, de enige met visgraatmotief tussen allemaal gele, dus heel goed te herkennen. Ik heb een aantal keren gekeken en de huid rondom het stompje bleef rustig maar het stompje groeide er niet uit, gisteren keek ik weer eens en er zit inmiddels een nieuwe "donkere" veer nog in hulsje van 1 1/2 - 2 cm.  :D
Probleem dus ook weer opgelost.

Pablo

zoals de meeste wel weten heeft Pablo een flink ongeluk gehad al weten we niet hoe en wat precies.  :-\

Voor degene die het niet weten en het graag lezen, hier de link:

"Pablo & Chica gewond maar geluk gehad!!"   KLIK HIER

Hij is weer helemaal de ouwe hoor en de klap op zijn kop heeft hem "goed gedaan"  ;) toen ik gisterenochtend om 7 uur beneden kwam zat er een ventje iemand te versieren, dus ik kijken of dit Eros, Unique of Amor was maar die sliepen alledrie nog, toen dacht ik nog eventjes aan een popje die imiteerde, ook niet, mijn verbazing was dan ook groot toen ik zag dat het Pablo was, dit heeft hij al maanden niet meer gedaan.  ::)

Verder gaat het goed met hem, hij heeft alleen nog steeds een flinke korst op zijn koppetje, kun je nagaan hoe flink de jaap op zijn koppetje was, vandaag na 10 dagen nog steeds een korst.  :o
En sinds het ongeval mag ik hem niet meer met volle hand pakken, dan probeert hij mij te bijten.  >:( Helaas voor hem, blijf ik hem toch pakken, hopelijk krijgt hij weer snel zijn vertrouwen terug.

Chica

Ook Chica was gewond, zij had een wondje op haar koppetje, net boven haar oog, heeft enkele dagen haar linkervleugel laten hangen en had aan haar gedrag te zien, net als Pablo ook wel hoofdpijn van de klap die beide tegen het raam hebben gemaakt. Ook zij is gelukkig weer helemaal de ouwe, op een littekentje na, wat misschien nog wel wegtrekt.

Fleur



Fleur is dus echt broeds.  :-\

Die zit gelukkig niet de hele dag maar regelmatig eventjes in het linkerhoekje van de kooi op een "nest". Staart omhoog en zoals je op de foto ziet poept ze ook gewoon in deze houding, tegen de rand aan.

Gisteren maakte ik dus een foto en toen kwam ze boos  >:( met vleugels wagenwijd omhoog naar me toe gelopen met haar bekkie open en gillend.  :o



Helaas stond de camera nog ingesteld op de hoek dus staat ze er niet helemaal op, het ging ook zo onverwachts.  :P

Ik heb ook nog leuke close-upjes gemaakt van alle valkjes, tenminste ik vind ze leuk.  :P ::) Die plaats ik zo meteen.  ;)



Hoi Wilma,

fijn dat je weer bent ge-update bent.  ;D

Ik hoop dat er met net zo veel plezier naar dit boekje zal worden gekeken, ik doe mijn best weer dit jaar.  ;)
En de tijd zal het uit moeten wijzen of het net zo vaak gelezen zal worden als de ouwe,  :-\ zal niet meevallen.  :)



Hoi Joyce,

inderdaad, onze dochters schelen niet zo heel veel qua leeftijd. Liepen we dus tegelijk met een dikke buik.  ;)



Hoi Caroline (carco),

ik wil wel proberen om mijn nieuwe dagboekje op dezelfde manier voort te zetten hoor alleen misschien iets minder frequent en niet altijd reageren.  :-[

Het start berichtje ben ik weken geleden al begonnen hoor, in Word en soms schreef ik maar een paar regeltjes en soms had ik een uurtje om er aan te werken, maar ik ben tevreden over het eind resultaat.



Hoi Manja,

zielig hè, zoals Binky erbij zat bij de vorige eigenaren.  >:( :'( Ik heb zoiets van, als je dan een huisdier neemt lees er dan eerst over, dan weet je wat een beestje nodig heeft. (grit, mineraalsteen, sepia en natuurlijk ruimte en speelgoed)
Die mensen waren de hele dag werken, dus hij zat altijd alleen, 's avonds mocht hij los, wat in hield dat hij i.p.v. in, OP zijn kooi zat, hij kon immers niet vliegen.
"Gelukkig" zagen ze in dat toen ze ook nog diverse weekenden niet thuis waren, er eigenlijk geen plaats was voor een huisdier in hun leven en heeft Binky toch nog een mooie tijd hier gehad, samen met zijn grote liefde, Fleur.





Hoi Marilyn,

Juist voor de mensen die mijn vorige dagboekje niet helemaal gevolgd hebben vond ik het wel leuk om een nieuw dagboek te beginnen en alles nog eens opnieuw te vertellen, kopiëren, veranderen en aanpassen.  ;)



Hoi Ankie,

ik begreep dat er meerdere mensen mijn andere dagboekje niet meer konden volgen, vandaar een nieuwe, lekkere overzichtelijke start.  :D



Hoi Anja (elfjelfje),

leuk dat je mijn nieuwe dagboekje gaat volgen, welkom.  :D

Bedankt voor de complimentjes over mijn kindjes, beestjes en mijn valkjes.  :) ::)



Hoi Rob S.

Leuk dat je mijn dagboekje ook gevonden hebt.  :D

Summer en Indy zijn inderdaad beauty's, het is een Canadees, Nova Scotia, eenden lokkend, Duck Tolling, uit het water geschoten eenden halend, ras, Retriever, wat hier nog niet echt bekend is.  :)
De ouders van beide dames zijn ook geïmporteerd vanuit Nova Scotia waar nog steeds met deze honden wordt gewerkt.  :D



Hoi Maranwe,

leuk dat je ook gaat proberen mijn nieuwe dagboekje te volgen.  :D

Jij ook bedankt voor de complimentjes.  :D



Hoi Yvon,

inderdaad precies in jouw weekend weg, een  nieuw dagboekje.  :D

Maar nu kan je het wel vanaf het begin gaan volgen.  ;)



Hoi Maris,

leuk dat jij er ook weer bent.  ;)

En uiteraard begonnen met Bink hè. Hij blijft altijd een speciaal plaatsje houden hier. En vond het wel leuk, aangezien ik ook mijn dagboekjes en kwekerij (in de toekomst) naar hem vernoemd heb.  :D



Bedankt Saar, jij welkom!!  :D



Hoi Petra,

ook ik vond het leuk om mijn verhaal weer eens opnieuw te kunnen schrijven en mijn grootste schatten te laten zien.



Hoi Ineke,

wat een lieverd hè, Harry, het konijn, in het vorige dagboek leverde zijn foto's een heuse "Harryfanclub" op, met vele verzoeken om foto's!!  :D

En inderdaad begon mijn "ouwe" Coco, pas met 4 jaar enkele woordjes te zeggen. Misschien wel omdat hij mijn woorden niet kon imiteren maar wel de Amazone papagaai, Rico.  ::)



Hoi Monique,

;D ;D ik heb er aan zitten denken om mijn verlanglijstje erbij te zetten, alleen is hij niet zo heel erg lang meer hoor.  :-[

Ik heb ook niet zo heel veel plaats meer.  :( :'(

Ik hoop dat volgend jaar de volgende geboren worden:

- Zwaar bont geparelde witmasker POP (Isaura  ;) )

- Geparelde lutino geelwang POP 

- Geparelde lutino geelwang fallow POP 

- Bonte cinnamon (geparelde) geelwang MAN (split lutino) 

De bovenstaande heb ik gereserveerd maar stiekem ben ik ook nog verliefd op een Primrose cinnamon witmasker.  :-[ :-[



Hoi Agnes,

bedankt!!  :D



Mijn close-upjes, niet allemaal even strak in de veren en sommige met een wondje of litteken maar toch wel leuk.  :D Van Unique twee extra, die waren te leuk om niet te laten zien. 

Sommige zijn in spiegelbeeld, dan keken ze allemaal dezelfde kant op.  ;)

In mijn twee andere dagboekjes,

## Binky friends deel 1. ##   KLIK HIER

## Binky's huishouden. ##   KLIK HIER

kom ik ook weer gauw reageren.[/size][/i][/b][/color]



Fototijd!!!!!


"Fleur"


"Pablo"


"Chica"


"Rocky"


"Noa"


"Coco"


"Eros"


"Diégah"


"Unique"


"Amor"



"Unique extra"






Doei doei!!!![/size][/i][/b][/color]



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

marga

hoi caroline
wat leuk zo die portretjes van al je valkjes
heb net even weer je hele story gelezen ben weer helemaal op de hoogte
groetjes marga

Riny

Citaat van: Caroline op  3 oktober 2006, 12:12:55

Bedankt voor al jullie lieve reacties.  :D Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog een beetje moet wennen hoor aan mijn nieuwe boekje en ik zie met pijn in mijn hart mijn andere dagboekje naar beneden zakken.  :'(

Hallo Caroline
Het maakt toch niet uit dat je dagboekje zakt in de statistieken.
De meeste mensen kijken daar nooit naar.
En daarbij , het is toch geen wedstrijd.
Ik hou mijn dagboekje voor me zelf bij, omdat ik er plezier aan beleef.
Dat andere mensen het dan ook leuk vinden, is mooi meegenomen.
En vergeet niet , dat er nog vaak naar, en in je oude dagboekje gelezen wordt.
Het wordt echt niet vergeten.
Groetjes Riny :D

Mariska

Volgens mij bedoeld Caroline dat ze hem op de pagina langzaam naar beneden ziet zakken ;)
Er staat toch een heel jaar van haar leven in beschreven.

Ik vond je foto's top hoor Caroline :D
Mooie close-upjes.

Leuke foto ook van pitbull Fleur ;D

En fijn om te lezen dat het met Pablo en Chica weer helemaal goed gekomen is ;)

:-*


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Caroline

Citaat van: Riny op  3 oktober 2006, 12:43:47
Citaat van: Caroline op  3 oktober 2006, 12:12:55

Bedankt voor al jullie lieve reacties.  :D Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog een beetje moet wennen hoor aan mijn nieuwe boekje en ik zie met pijn in mijn hart mijn andere dagboekje naar beneden zakken.  :'(

Hallo Caroline
Het maakt toch niet uit dat je dagboekje zakt in de statistieken.
De meeste mensen kijken daar nooit naar.
En daarbij , het is toch geen wedstrijd.

Groetjes Riny :D



Statistieken??  ???

Ik bedoel denk ik iets anders dan jij Riny, ik bedoel dat hij heel langzaam bij dagboeken naar beneden gaat zakken.  ;)

Statistieken maken mij niet zoveel uit hoor, net wat jij zegt het is geen wedstrijdje, voor mij in ieder geval niet.  :D

En daarbij, ik heb eventjes gekeken maar hij staat nog bovenaan hoor.  :P Grapje!!  ;D ;D

Ik zag jou als tweede staan dus je zal me wel snel voorbij zijn.  :D

Ook ik hou een dagboekje bij voor mezelf, daarom maak ik er ook veel werk van.  :P



Oeps, Marisje  :o nog eventjes tussendoor.  ;D

Inderdaad, dat bedoelde ik, zoals ik al schreef.  ::) [/size][/i][/b][/color]


Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Ivy

Hoi Caroline.
Ik wens je alvast veel plezier met het bijhouden van dit dagboekje.
Ik zal af en toe komen rondneuzen maar zoals in de vorige dagboek zal ik waarschijnlijk niet te vaak reageren. Ik verbaasde me dat ik nog wel aardig wat verhaaltjes herkende dus ondanks je honderden bladzijdes was ik wel redelijk op de hoogte ;D.

Je zal het vast ook leuk vinden om te horen, dat ik nu met mijn laatste twee jonkies die binnenkort weggaan, toilettraining doe... en het werkt perfect. Mijn bangste valkje laat zich uitgebreid kroelen en ik hoop dat voor hij weg is hij het ook toelaat als ik niet op de wc ben :D.

Je foto's zijn prachtig, maar ja met zulke modellen zal het niet al te moeilijk zijn.
Groetjes!
Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Wilma1

Hele mooie close ups van je vogels....en fijn te lezen, dat alles weer "op de rails staat" bij je!!
:D Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

marilyn

hoikes caroline

prachtige foto's weer van je lieverds  ;) en fijn dat pablo en chica ondertussen wat beter zijn  :D pablo geniet in elk geval alweer van het leven  :P

groetjes marilyn

Angel_Rob

Liefs Angèl en Damian