## Binky's friends deel 2. ## ** 01-10-2006 t/m 01-10-2008 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2006, 00:01:44

« vorige - volgende »

Caroline



## Binky's friends 2. ##




Binky = 13-06-2003 - 05-11-2005


Vandaag precies 1 jaar geleden ben ik begonnen met mijn eerste dagboekje hier op Valkparkiet.com.

Mijn eerste dagboekje had 273 bladzijdes, 4088 berichtjes en was 37148 keer bekeken op dit moment, dus vond ik het de hoogste tijd om afscheid  :'( te gaan nemen en een nieuw boekje te beginnen, en wel op dezelfde dag, 1 oktober maar dan een jaar later.

Hier onder de link naar mijn eerste dagboekje:

## Binky's friends 1. ##     KLIK HIER

Omdat er het afgelopen jaar ook een hoop nieuwe lezers bij zijn gekomen, maar ook enkele huisdieren zijn afgevallen en bij gekomen, stel ik mezelf en mijn gezinnetje en huisdieren om te beginnen eventjes opnieuw voor.

------------------------------------------------------------------------
Ik ben Caroline en woon in Veghel, Noord Brabant. Ik ben 40 jaar en getrouwd met Ed. Mijn grootste dagtaak is moeder zijn (met heel mijn hart), samen hebben wij 3 kindjes, Sanne van 5 jaar, die in groep 2 zit van de basisschool, Thomas van 3 1/2 jaar, die 2 dagdelen naar de peuterspeelzaal gaat en vanaf 8 januari voor halve dagen gaat starten op de basisschool en Jasper van 2 jaar , die geboren is met Downsyndroom, en elke vrijdagochtend samen met mij naar de Early Bird gaat, een speciale speelgroep voor kindertjes met een ontwikkelingsachterstand en begin volgend jaar gaat starten op de "gewone" peuterspeelzaal voor 2 ochtenden in de week.




Sanne, 15 mei 2001.



Thomas, 26 januari 2003.



Jasper, 21 juli 2004.



------------------------------------------------------------------------
Daarnaast hebben wij 4 honden, 2 Nova Scotia Duck Tolling Retrievers, Summer en Indy en 2 Jack Russell Terriers, Sjors en Cissy.


Summer, teefje van 6 1/2 jaar.


Indy, teefje van 5 1/2 jaar.


Sjors, reutje(gecastreerd) van 8 jaar.


Cissy (Kippie), teefje(gesteriliseerd) van bijna 8 jaar.

------------------------------------------------------------------------
Ook hebben wij 4 konijnen, buiten in 2 hokken in een grote ren geplaatst, samen met een cavia, Boy. Alleen springen de konijnen elke dag uit de ren, dus die zijn eigenlijk de hele dag los in onze achtertuin, die volledig afgesloten is. De konijnen zijn, vader, een wit/bruine hangoor, Orphy, moeder, een wit vosje, Vosje, een hun 2 zonen, een wit/bruine "gewoon" konijn, Sproet en een wit/bruine Lionhead, Harry.
Alle drie de mannetjes zijn gecastreerd om verdere uitbreiding te voorkomen.


Orphy, vaderkonijn, 2 jaar.


Vosje, moederkonijn, 2 jaar.


Sproet, zoon, 1 jaar.


Harry, zoon, 1 jaar.


Boy, de cavia, kruising langhaar en borstel, 2 jaar.

------------------------------------------------------------------------
Verder hebben we buiten in de tuin ook nog een vijver met goudvissen en een gezelschapsvolière/kooi van H x B x D = 190 x 145 x 60 cm. met allemaal mannetjes en wel, een Rode Kardinaal, een Blauwvleugel nachtegaal, Piet, een opvangkanarie op straat gevonden, Kees, een Kanarie, eigen kweek, een Groenling, al 9 jaar oud en een grijze kwartel van 6 jaar.


De buitenvolière/kooi, verdeeld in een bovenste en onderste gedeelte.


Bovenin zitten de kardinaal en de nachtegaal samen met ....


.... Piet, de opvang kanarie.


Onderin zitten de groenling, eigen kweek kanarie en de kwartel, de turquosine op de foto is helaas enkele weken geleden overleden.

------------------------------------------------------------------------
Binnen hebben we ook nog 2 grasparkietjes, een Engelse grijs overgoten man, Zilver en een Albino gewone pop, Sneeuwwitje, beide van vorig jaar.


Zilvie, man.


Sneeuwwitje, popje.

------------------------------------------------------------------------
En dan heb ik natuurlijk nog mijn valkjes .... 10 stuks op dit moment.

Maar eerst vertel ik eventjes hoe mijn hobby is begonnen.

Mijn eerste valkje kocht ik bijna 12 jaar geleden. Coco was een lutino man. Doodsbang voor handen. Wilde absoluut zijn kooi niet uit maar was lief, echt niet normaal meer. Door de tralies heen lekker kroelen met je neus, kusjes geven, en fluiten voor je, hele serenades, alles wat je Coco voor floot deed hij na, zelfs verschillende zinnen van het Feyenoordlied deed hij, na een tijdje bij mijn broer te hebben gelogeerd. Toen hij een jaar of 4 was begon hij ook verschillende woordjes te zeggen, hai Coco, Coco lief, Rico nootje(was de papegaai), hallo Rico, waren enkele woordjes die hij kon. En toen werd hij ziek, nu bijna 4 jaar geleden. Heel erg ziek, hij kreeg diarree, stonk verschrikkelijk, en ging heel bol zitten, meteen met antibioticakeur begonnen maar Coco heeft de morgen niet meer gehaald en is nog dezelfde nacht overleden, 8 1/2 jaar oud. Wat een verdriet. :'(
Inmiddels was ik met een 20 stuks kanaries gaan kweken en wilde even kijken hoe dit was, voor ik weer een valkje in huis nam. Maar ik vond het veel te stil zonder een valkje in huis. Na de geboorte van Jasper, die zoals ik al vertelde geboren werd met het Downsyndroom, besloot ik te stoppen met de kanariekwekerij, en eerst eens even het aan te kijken met Jasper. Na een half jaar liep dat allemaal op rolletjes en wilde ik toch weer een valkje.
Ik het internet op en de sites van vele kwekers doorgespit, zo ook op dit forum verschillende dagboeken gelezen. Ik had nog geen keuze gemaakt, toen mijn vriendin Cis, (hier bekend als TC) belde dat ze een valkje ging kopen. Henk, een cinnamon witmasker man. Henk was 2 jaar en supertam verder zat hij de hele dag alleen in een heel klein kooitje. Gevonden op marktplaats.nl.


Zo zat hij, de arme schat.  :-\

Mijn vriendin helemaal blij met Henk, Henk kreeg van mij een Ferplast kamervolière te leen en hij kreeg nieuw speelgoed, sepia, mineraalblok, grit en een trappetje, allemaal dingen die hij al 2 jaar niet had gehad. Eigenlijk heel triest.
En toen ging het fout bij mijn vriendin, haar dochter (16 jr.) heeft botkanker en door de chemokuur verzwakte haar weerstand en zij werd allergisch voor vogels, net zoals toen ze klein was.
Henky moest meteen weg. Het was zondagochtend dus waar moest hij heen. Juist je voelt het al, hij kwam bij mij. Met kooi, nieuw speelgoed en al. En hij bleef. Alleen vond ik de naam Henky verschrikkelijk, dus werd hij Binky, lijkt er een beetje op, qua klank.
Binky was dus een cinnamon witmasker man van juni 2003. Hij was lekker tam maar Binky had een handicap, al weet ik niet welke, hij kon niet vliegen en heeft dit vanaf dat hij met 6 weken uit het blok kwam ook nooit gedaan, volgens de vorige eigenaren. Viel dus ook regelmatig in de kooi naar beneden want zelfs fladderen kon hij niet. Ik heb niks aan hem kunnen ontdekken, maar als hij ooit bij me weg vloog dan viel hij werkelijk voorover en koppeltje duikelend op zijn rug. Vorig jaar, 5 november kwam ik beneden en zat Binky heel erg dik, hij had zwaar de diarree en gaf over en zat er apathisch bij. Ik heb nog medicijnen gehaald bij de dierenarts maar binnen een paar uur is Binky, in mijn handen overleden. Ik heb gelijk contact opgenomen  met Dr. Feld in Amersfoort en daar is Binky naar toe gegaan voor sectie. De uitslag was schokkend. Binky heeft zichzelf overeten aan een stronkje Broccoli. De avond ervoor hadden mijn toen nog 4 valkjes, een stronkje broccoli van 3 cm gehad, heel soms als valkjes(vogels) zich niet lekker voelen om wat voor reden dan ook gaan ze zich overeten aan iets. Soms grit, kiezel, zaad, brood of hout. Binky pakte de broccoli die er lag. Dit veroorzaakte zware diarree, waardoor hij uiteindelijk overleed aan vochtverlies en darmbeschadiging. Heel triest, hij was in 3 uur tijd 14 gram afgevallen.  :'(

Wil je Binky's verhaal lezen KLIK HIER

Mijn dagboekjes en ook in de toekomst mijn hobbykwekerij hebben hun naam, ## Binky's friends. ##, aan Binky te danken. Ik wilde graag voor Binky een paar vriendjes erbij hebben, dit waren in eerste instantie Fleur, Pablo en Chica en dit is inmiddels uitgegroeid tot de 10 lieverds die ik nu heb.  ::)

Hier nog een foto van mijn lieverd.  :-*



------------------------------------------------------------------------
Voordat ik mijn valkjes ga voorstellen wil ik nog eventjes de kooien laten zien waar ze in zitten.


Ik heb 2 dezelfde kooien gekocht, en deze naast elkaar gezet.
Afmetingen per kooi: H x B x D = 176 x 90 x 60 cm.

In kooi 1 zitten: Rocky & Noa, Amor & Diégah.
In kooi 2 zitten: Pablo & Coco, Eros & Chica.


De kooien kunnen aan de bovenkant open wat dit effect geeft als de valkjes los mogen.  :D


Deze kooi staat weer naast de grote kooien, hierin zet ik nieuwe jonge valkjes als ze hier komen of twee valkjes om een koppeltje te worden.
Op dit moment zitten Fleur & Unique erin om te koppelen.

------------------------------------------------------------------------
En dan eindelijk mijn valkjes, in volgorde van leeftijd maar dat doe ik eventjes in een ander berichtje, ik kreeg net de melding dat het berichtje anders te groot was. Dat had zelfs ik nog nooit meegemaakt, mag niet groter dan 20000 karakters zijn.  ::)



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline



Vervolg,
## Binky's friends 2. ##




Binky = 13-06-2003 - 05-11-2005




De valkjes ........


Fleur, bonte cinnamon witmasker POP, 27 juni 2005.


Fleur is een grote kroelkont, vind het heerlijk om met mij te kroelen maar ook met haar zussen Chica en Noa uit een later nestje. Een andere hobby van Fleur is eten, maakt niet uit wat, ze lust alles.  :P
Op dit moment zit zij apart met Unique in de hoop dat dit samen een koppel wordt, helaas vliegen de spetters er nog niet vanaf, ze schijnt wel broeds te zijn.  :-\




Pablo, geparelde cinnamon witmasker split bont MAN, 28 juni 2005.

Pablo is een deugniet. Hij wil als hij los is lekker bij me zitten maar kroelen wil hij alleen in de kooi. Buiten de kooi wil hij niks van mijn handen weten omdat hij dan bang is dat hij in de kooi moet, de boef.
Hij heeft na diverse keren verliefd te zijn geweest uit eindelijk Coco als zijn popje uitgekozen. Ze zijn onafscheidelijk maar lichamelijk contact hebben ze op dit moment nog niet.En misschien wel nooit.



Chica, bonte cinnamon witmasker POP, 25 augustus 2005.

Chica is een volle zus van Fleur en een nestzus van Noa. Het is een valkje dat wel van kroelen houd maar verder haar eigen gangetje gaat als ze los is.
Chica heeft zelf gekozen voor Eros, de man die ook ik voor haar in gedachten had, zij kunnen samen albinodochters krijgen.  :D



Rocky, lutino split bont POP, 25 augustus 2005.

Rocky is in april samen met Coco bij ons komen wonen. Ik volg ze al vanaf hun geboorte in het dagboekje van Wendy en helaas moesten Wendy en Olaf afstand van ze doen omdat ze zwaar allergisch was voor vogels. Omdat ik zo meeleefde met ze heb ik uiteindelijk gezegd dat ze bij mij mochten komen wonen. En een paar dagen later zijn we met het hele gezin naar het Hoge hoge Noord gereden om ze te halen, 200 km heen en ook weer terug.  En ik moet zeggen ...... ik heb nog geen seconde spijt gehad, het is een heerlijk valkje met een eigen karaktertje wat het heerlijk vind om lekker bij je te zijn en als zij wil ook van kroelen houdt.
Zij is samen met Noa een vrijgezelle dame, en blijft dit ook.  ;)



Noa, bonte witmasker lutino POP, albino dus, 28 augustus 2005.

Noa is geboren met een centenbakkenbekkie. Haar bovensnavel valt in haar ondersnavel. Ook slijt haar ondersnavel dus niet af en moest ik in het begin elke week haar snaveltje knippen met een nagelknippertje. Omdat zij dit al gewend is vanaf dat ze 2 weken oud is gaf dit geen problemen. Toen ze 7 maanden was heeft ze zelf een manier gevonden om haar snaveltje te slijten, hoe, daar ben ik nog niet achter gekomen, het is inmiddels een half jaar geleden dat ik haar voor de laatste keer heb geknipt. Door die extra zorg is Noa een heel erg tam en lief valkje geworden. Omdat ik vind dat als ze zelf niet goed alle zaadjes kan eten, ze ook niet alle voedingstoffen aan haar jongen kan geven, wil ik niet dat zij eitjes legt, daarom blijft zij samen met Rocky een vrijgezelle meid.


Coco, bonte cinnamon POP, 30 oktober 2005.

Coco is Ed zijn kroelkippie.Totaal onverwacht is zij bij ons komen wonen, zie het verhaaltje bij Rocky, maar ze is zo lief. Bij de kweker is ze gekortwiekt dus kon ze niet vliegen toen ze bij me kwam wonen. En het liefst zat ze de hele dag bij me, op schoot of op mijn schouder het maakt haar niks uit. Gelukkig is ze in de rui geweest en kan ze nu lekker met de rest vliegen. Toch blijft haar favorieten plekje, lekker bij ons zitten, is Ed thuis dan heeft hij de voorkeur.  ::)
Coco is zelf verliefd geworden op Pablo en vormt met hem een koppeltje.



Eros, witmasker lutino split voor {X1:gepareld} kanssplit bont MAN, albino dus, 24 januari 2006.

Eros is een lief mannetje (DNA-test gedaan), wat helaas niet wil kroelen maar hij stapt wel op en ik kan hem ook gewoon met de volle hand pakken. Hij heeft zelf gekozen voor Chica, het popje wat ik ook voor hem in gedachten had, met haar kroelt en wipt hij heel wat af.  ;) Als hij in januari 1 jaar wordt gaan ze apart en krijgen ze een broedblok.


Diégah, zwaar bonte (Primrose getekende) geparelde POP, 9 april 2006.

Diégah is een valkje wat toen ze hier kwam niet echt tam was en flink hapte naar mijn handen als zij in de buurt kwamen. Na enkele weken toilettraining, had ik een super lief valkje wat het fijn vind om bij me te zitten, ook zelf naar me toe komt en uren kan kroelen.
Zij trekt heel erg veel op met Amor, die ook de Primrose-tekening heeft, dus hopelijk worden zij een koppel.
Toen zij 10 weken oud was woog zij 152 gram, zij had een eetverslaving, met adviezen van Dr.Feld zijn we gaan lijnen (overdag 6 uur in een aparte kooi met alleen water en speeltjes en verder veel groente en fruit, weinig vetten), inmiddels heeft ze een goed eetpatroon, en zit ze weer de hele dag bij haar vriendjes, ze is 37 gram afgevallen en weegt nu 115 gram.  :D



Toilettraining    KLIK HIER.



Unique, zwaar bonte witmasker split geparelde + cinnamon MAN, 18 mei 2006.

Mijn allerállergrootse kroelerd is toch wel mijn Uniekie, hij is al heel jong uit het nest gehaald omdat pa hem volledig en tot zwaar bloedend toe kaalplukte en met de hand groot gebracht, een papkindje dus. Ondanks dat hij (gelukkig) niet een echt mensenvalkje is geworden, vliegt hij mij de hele dag achterna en kan uren kroelen, én echte kusjes geven met zijn snaveltje tegen mijn lippen, met kus geluidjes.  :-*
Met 2 maanden floot hij het bouwvakkerfluitje en met 3 maanden wilde hij al opstappen bij Diégah, die gelukkig niet wilde. Ik heb namelijk een andere pop voor hem in gedachten, Fleur. Mocht dit niet lukken zal hij moeten wachten tot volgend jaar, er nieuwe popjes komen.  ;)



Amor, zwaar bonte (Primrose getekende) cinnamon split geparelde, 50 % kanssplit witmasker MAN, 27 juni 2006.

Amor is een rustig lief ventje wat niet met mij wil kroelen maar wel met alledrie de popje in zijn kooi.  :D Gelukkig trekt hij het meeste op met Diégah waarmee hij hopelijk in de toekomst een koppeltje gaat vormen.
Hij stapt wel op en komt ook af en toe lekker bij me zitten uit zich zelf, en ook hij kon met 10 weken oud, het bouwvakkerfluitje.  :)


Een leuk detail, mijn oudste (Fleur) en mijn jongste valkje ( Amor) zijn op dezelfde dag (27 juni) geboren, er zit alleen een jaar tussen.  ;D



Mijn koppels



Eros & Chica




Chica: bont witmasker cinnamon POP
Eros: witmasker lutino split voor {X1:  gepareld} = albino MAN

Zonen:
50% witmasker split voor bont {X1:  lutino gepareld} {X2: cinnamon}
50% witmasker split voor bont {X1:  lutino} {X2: cinnamon}

Dochters:
50% witmasker lutino gepareld split voor bont
50% witmasker lutino split voor bont


Maar met de laatste bevindingen bij de ouders van Eros is hij kans split bont, dan zijn dit de jongen:

Chica: bont witmasker cinnamon POP
Eros: witmasker lutino split voor bont {X1:  gepareld} MAN

Zonen:
25% witmasker split voor bont {X1:  lutino gepareld} {X2: cinnamon}
25% witmasker split voor bont {X1:  lutino} {X2: cinnamon}
25% bont witmasker split voor {X1:  lutino gepareld} {X2: cinnamon}
25% bont witmasker split voor {X1:  lutino} {X2: cinnamon}

Dochters:
25% witmasker lutino gepareld split voor bont
25% witmasker lutino split voor bont
25% bont witmasker lutino gepareld
25% bont witmasker lutino


In beide gevallen zullen alle dochters albino's zijn.  :D



Pablo & Coco




Coco: bont cinnamon split voor witmasker POP
Pablo: witmasker cinnamon gepareld split voor bont MAN

Zonen:
25% witmasker cinnamon split voor bont {X1:  gepareld}
25% cinnamon split voor bont witmasker {X1:  gepareld}
25% bont witmasker cinnamon split voor {X1:  gepareld}
25% bont cinnamon split voor witmasker {X1:  gepareld}

Dochters:
25% witmasker cinnamon gepareld split voor bont
25% cinnamon gepareld split voor bont witmasker
25% bont witmasker cinnamon gepareld
25% bont cinnamon gepareld split voor witmasker


Erg mooi dus, 8 verschillende mutaties waarvan ik ook nog weet wat het geslacht is.  :D



Unique & Fleur




Fleur: bont witmasker cinnamon POP
Unique: bont witmasker split voor {X1:  gepareld} {X2: cinnamon} MAN

Zonen:
50% bont witmasker split voor {X1:  gepareld} {X2: cinnamon}
50% bont witmasker cinnamon

Dochters:
50% bont witmasker gepareld
50% bont witmasker cinnamon




Amor & Diégah




Diégah: bont gepareld POP
Amor: bont cinnamon split voor {X1:  gepareld} MAN

Zonen:
50% bont gepareld split voor {X1:  cinnamon}
50% bont split voor {X1:  cinnamon} {X2: gepareld}

Dochters:
50% bont cinnamon gepareld
50% bont cinnamon


Amor is 67 % kans split voor witmasker, is hij dit dan krijg ik deze berekening. Qua uiterlijk weinig verschil maar de splitten worden anders.  ;)

Diégah:bont gepareld POP
Amor:bont cinnamon split voor witmasker {X1:  gepareld} MAN

Zonen:
25% bont gepareld split voor witmasker {X1:  cinnamon}
25% bont split voor witmasker {X1:  cinnamon} {X2: gepareld}
25% bont gepareld split voor {X1:  cinnamon}
25% bont split voor {X1:  cinnamon} {X2: gepareld}

Dochters:
25% bont cinnamon gepareld split voor witmasker
25% bont cinnamon split voor witmasker
25% bont cinnamon gepareld
25% bont cinnamon


Uiteraard hoop ik bij deze bontjes dat ze de Primrose-tekening hebben, net als hun beide ouders.  :D



Rocky & Noa




Deze twee dames zullen vrijgezel blijven. Ze kroelen af en toe samen maar zijn niet een echt lesbies koppeltje.

Rocky is een lutino POP, die helemaal niks van andere valkjes moet weten, ze doet wel leuk met de andere mee maar ze moeten op de veilige afstand van 10 cm blijven.
Dit en het feit dat zij hoofdzakelijk wildkleurige jonkies krijgt is de reden dat zij vrijgezel blijft.

De reden dat Noa haar vrijgezelle vriendinnetje blijft is omdat zij geboren is met een centenbakkenbekkie, voor mij een reden om haar geen jonkies te laten krijgen.




Nou zoals jullie zien weinig verrassingen, ik weet eigenlijk van al mijn valkjes, de splitten.  ;)

Verder zijn ze allemaal bont of split bont, gecombineerd met witmasker, cinnamon, ino en pareltjes.

Nou ik geloof dat ik me nu wel voldoende heb voorgesteld, jullie weten bijna alles van me.  ;)

Veel plezier met het lezen van mijn nieuwe dagboekje, als ik net zo veel plezier heb met dit dagboekje als met de vorige ben ik dik tevreden.

In verband met de nieuwe regel, geen off-topic onderwerpen in de dagboekjes, heb ik daarvoor een ander dagboekje geopend waarin ik vertel over mijn kindjes, andere diertjes, vakanties, uitstapjes en alle andere dingen die me bezighouden maar niks met valkjes te maken hebben. Hieronder de link:

## Binky's huishouden. ##     KLIK HIER

Doei doei!!



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Esther*

 :P

Dit allemaal zonder te knippen en te plakken!? ;)
Welkom hier in je nieuwe dagboek Caroline....
Ben benieuwd of je je record gaat overtreffen volgend jaar :D

gr Esther

Caroline



Nee Esther, eerlijk is eerlijk, hier is een hoop knip en plak werk aan voorafgegaan,  ;) dit staat al weken te wachten in Word en ik heb het vanavond alleen hier en daar een beetje aan hoeven te passen.  :D

Jij ook welkom in mijn dagboekje.

En ook ik ben benieuwd naar een nieuw rekord, tot nu toe stond mijn dagboekje bovenaan als meest bekeken, nu sta ik, met deze nieuwe, onderaan.  :P

Hij zal dus nog ver moet klimmen.  :D



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Wilma1

Hoi Caroline,

Zo heeee....ik ben meteen geheel  ::) ge-update :P  duidelijker kan het niet  ;D dat van die toiletsessie, vind ik wel een goed plan. Op het toilet is het klein en rustig.

Veel succes met je nieuwe boekje, we zullen weer heel wat leesplezier krijgen en wie weet verbreek je je record wel over een jaar met NOG meer pagina's en lezers dan afgelopen jaar  :P  :D
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Joyce28

Zo heee.dat is duidelijk om zo weer te lezen,leuk hoor en mooie foto's ook.Ik doe dat precies zo op de toilet met een nieuw valkje,hahaha grappig :D
Je hebt meer dieren dan ik dacht :o :)

Jou dochter en mijn dochter schelen niet veel,mijn dochter is van 2 maart 2001 ;D

Heel veel plezier weer met je nieuwe dagboekje! :)

carco

En jij zou je nieuwe dagboekje niet zo uitgebreid doen??
Wat een werk heb je er nu al weer van gemaakt. Maar dit dagboek blijf ik ook volgen hoor!
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




ManjaV

Hey Caroline,

Tof om je nieuwe dagboekje te lezen. Ik vind het vooral leuk om nog eens alle verhalen over je valkjes en andere dieren te kunnen lezen.
Ook hoe je bent begonnen met valkjes. Die Binky was me toch wel een lieverdje zeg. Wat jammer dat hij al zo vroeg overleden is.  :'(
En je vriendin heeft er goed aan gedaan hem te kopen, dat kan je toch nauwelijks voorstellen dat zo een vogeltje in zo een minikooitje zit, de hele dag? Ongelooflijk!  :(
Maar hij heeft bij jou een aantal fijne jaren gehad. :D
Ik ga zeker je dagboekje blijven volgen en ik ben van plan om de toilettraining ook bij Fuzzy te gaan toepassen (t.z.t.) omdat hij ook helemaal niet tam is ;)

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

marilyn

hoikes caroline

waaaaaaaaaaaaw wat een luxe  :o ik had nooit je andere dagboekje van het begin gelezen maar nu ben ik direct mee hoe het allemaal begonnen is bij jou  ;D
je hebt alles zo goed voorbereid en zo mooi uitgelegd , echt heel mooi gedaan  ;)
ik wens je alvast proficiat met je nieuwe dagboekje en ik ga je hier zeker ook blijven volgen  ;)

groetjes marilyn

Ankie

Hoi Caroline

Goed gedaan hoor !! Lekker overzichtelijk !
Ik ben nu weer helemaal op de hoogte en kan je lekker weer volgen ! Bij je vorige dagboek was ik inmiddels de draad een beetje kwijt ... ::),maar nu niet meer !!

Groet van Ankie

Anja

Hoi Caroline,

Wat een prachtvalkjes heb je zeg. en allemaal met een eigen verhaal. Prachtig. Trouwens de andere dieren mogen er ook wezen hoor.

Ik ga de toiletsessie nog lezen. Heb je vorige dagboek niet gelezen maar ik ga je nu wel volgen want ik vind het ontzettend boeiend.

Moet ook toegeven dat je 3 engeltjes van kinderen hebt hoor.

Groetjes Anja

Rob S

Hey Caroline,

Wat leuk dat je een nieuw dagboekje begonnen bent. Ik heb al wel eens een poging gedaan om je oude dagboekje bij te houden, maar dat lukte vaak niet. Dat kwam vaak omdat ik niet wist hoeveel valkjes je had. Maar nu heb ik dat wel, lekker duidelijk en overzichtelijk!

En ik vind je honden Summer en Indy echt prachtig!

Groetjes Rob

Maja


Dag Caroline,
zal eens dit dagboekje proberen te volgen, dat andr was me iets te lang  :-[ :D
Je hebt echt mooie valkjes  :o Prachtbeestjes gewoon!

En wat heb je een schattige kindjes!!
Hi zien er me echt schatjes uit  ;D en zullen ze ook wel zijn  ;)

Groetjes


Wilma1

Citaat van: marilyn op  1 oktober 2006, 11:52:00
hoikes caroline

waaaaaaaaaaaaw wat een luxe  :o ik had nooit je andere dagboekje van het begin gelezen maar nu ben ik direct mee hoe het allemaal begonnen is bij jou  ;D
groetjes marilyn


Ze heeft ze allemaal ZO goed voor elkaar, dat ze VAST een dier over het hoofd heeft gezien, die haar af en toe even wat bijspringt  :P


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

*Yvon

Hoi hoi

Is dat wat?
Ben ik een weekendje weg,begin je een nieuw dagboekje. ;D
Had gelijk weer heeeeeeeel wat te lezen !!
Geef nie hoor,kan ik vanaf het begin je tweede dagboekje bij gaan houden.  ;) :D
Dus wil ik je ook hierbij even feliciteren met je TWEEDE DAGBOEKJE!!

groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >