9 mei 2025, 10:36:22

blazen naar ons valkje

Gestart door yvesvdn, 11 oktober 2006, 08:30:52

« vorige - volgende »

yvesvdn

hallo,

gisteren hebben we weer iets nieuws meegemaakt met ons valkje...
ons valkje zat in de keuken op de dampkap, deze stond aan
ineens blazen we zo zachtjes naar hem, komt hij helemaal vooraan zitten, vleugels open, helemaal dik gaan zitten,
hij vond het aangenaam dat we zo wat blazen naar hem..
hij maakte bewegingen met zijn kop van links naar rechts, onder de vleugels, vleugel spreiden, terug intrekken, omhoog doen, ...
maar heel raar nu, als de dampkap afstaat, of op andere plaatsen in huis wil hij echt niets weten van blazen, dan vliegt hij gewoon weg..
iemand hier ervaringen mee??

thanks
yves

angelina

Hoi,

Komt een beetje op hetzelfde neer als de fohn gebruiken na het douchen he.
De meeste valkjes vinden dat ook heerlijk.
Probeer het eens als hij gebadderd / gedouched of gesproeid is. met de fohn doorblazen.

Greetz Angelique

Love birdies

yvesvdn

hallo angelique,

van water moet hij niet weten,
als we hem besproeien vliegt hij onmiddellijk weg, en als we besproeien als hij in zijn kooi zit zou hij niet weten waar kruipen om aan het water te ontsnappen.
met de fohn zal ik ook is testen maar ik vrees dat hij dat ook niet gaat willen

groetjes

angelina

Hoi,

En als je hem eens op een andere manier laat badderen.
Een schaal water aanbieden bijvoorbeeld zodat hij zelf uit kan maken of hij hierin gaat en hoever hij gaat?( klein beetje water er maar in hoor)
En als ie heel tam is kan je hem ook eventueel mee in de douche nemen.
Zet hem ergens op een veilige afstand zodat hij zo af en toe eens een paar spettertjes opvangt zonder dat het paniek veroorzaakt.
Wie weet vind hij dat wel lekker.
Daarna een beetje droogblazen met de fohn ook als hij maar die paar spettertjes heeft opgevangen.
Dan weet hij straks vanzelf dat het fohnen bij het badderen hoort.
Oh ja zorg wel dat de fohn niet te heet wordt he.
Tegenwoordig zit er zo'n stand op dat je koele lucht kan blazen maar als ie er niet opzit dan niet te dichtbij met de fohn.
Mijn valkjes zijn er bang van dus ik doe het niet meer maar ik heb heel vaak gelezen hier op het forum dat ze het heerlijk vinden.
Succes
Greetz Angelique

Love birdies