foto goede vogel tentoonstelling?

Gestart door jazzel, 29 september 2006, 23:43:13

« vorige - volgende »

jazzel

Hallo,

Ik weet niet zeker of deze vraag hier hoort... maar anders wordt 'ie wel verplaatst.

Mijn vraag is of iemand foto's heeft van goede 'tentoonstelling' valkparkieten. Dus het 'figuur' van de valk. En dan specifiek bont (witmasker).

Is een tentoonstelling vogelvriendelijk?
Deze week heb ik een brief gekregen vanuit onze vereniging en daaruit maakte ik op dat ze de hele nacht in een heel klein hokje zitten??

Graag zou ik wat goede naamsbekendheid willen hier in het dorp e.o., maar ik wil alleen meedoen mits het niet ten koste gaat van de vogel en als ik een béétje kans maak :P

Ik heb de standaardeisen gelezen bij 'mutaties' op deze site, maar ik kon me er nog geen goed beeld van vormen.

www.kleurigekuifjes.nl >> met super leuke filmpjes van de valkjes!!!

Karin

Ik kan je niet helpen aan standaardeisen, omdat ik zelf niet naar tentoonstellingen ga. Ik kweek "huiskamervalkjes"  ;D Zelf zou ik nooit naar een tentoonstelling gaan met een valkje i.v.m. stress en kans op ziektes. Ook vind ik het doodeng dat veel kooien makkelijk door Jan-en-alleman open te maken zijn. Het zal wel niet gebeuren, maar het zal maar gebeuren....
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Caroline

Even een aanvulling,...... hier bij onze vereniging mag je ook alleen maar vogels inzetten die eigen kweek zijn.  ::)

Ze zitten niet alleen de hele nacht in hun kleine kooitje maar bijna een hele week dag en nacht.  :-\

Vreemden mensen die ze komen voeren en water verversen, vreemden mensen die ze komen keuren en natuurlijk heel veel vreemden mensen die ze komen bekijken ...... nog af gezien van eventuele ziekte ......

Nee, mijn valkjes blijven lekker thuis ...... maar voorheen heb ik wel eigen kweek kanaries uitgebrscht op de plaatselijk TT.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

jazzel

ocherm! nee dan laat ik 'm thuis mooi in de voliere zitten bij zijn vriendjes :)

(het is trouwens geen eigen kweek, maar dat maakt hier niets uit). Als het wel eigen kweek is kun je gaan voor de Derby prijs of zoiets.

Dit is trouwens de valk waar 't om zou gaan (geen idee of 'ie goed genoeg zou zijn, maar ik vind 'm wel mooi :D ):

(linksboven, witmasker)

Caroline

De derbyprijs is weer iets anders hoor ......  ::)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Lin

ik zou gewoon eerst vaak gaan kijken. ik zelf doe ook niet mee vind er teveel nadelen aan zitten. Het is ook vrij moeilijk want bont moet volgens mij ook aan eisen voldoen(volgens mij is dat strenger dan bij niet bont). Dat zou ik eerst even gaan uitzoeken bij ervaren tentoonstelling gangers (mandy kan je misschien wat meer vertellen).

Een goede naamsbekendheid bouw je op door goede en gezonde vogels te verkopen en eerlijk te zijn.  ik probeer dat ook. ik hou hier ook een dagboek bij zodat mensen kunnen lezen wie ik ben en wat ik kweek en hoe ik ermee omga. Als dat goed is dan gaat het snel de ronde hoor.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

jazzel

Oké bedankt voor de tips!!
Ik ben afgelopen weken ook bezig geweest met een website waarop mensen veel foto's kunnen vinden, waarop ze ook kunnen zien in welke omstandigheden ze leven enzo :)
Ik heb met de valkparkieten nog geen nestjes gekweekt (wel met grasparkieten).

Rianne

Volgens mij mag bont wel maar bontgepareld weer niet. Voor bont geld dat zoveel procent van de kleur geel (of wit) en zoveel procent donker moet zijn. Maar ik kan er niks met zekerheid over zeggen.

jazzel

Ja ik las dat het tussen de 40 en 60 procent moest zijn, maarja ik weet niet waar ik dan aan moet denken. Krijg daar geen beeld bij zeg maar :D

Maar heb toch al besloten om 't niet te doen. (toch wel interessant om er meer van te weten, je wordt er nooit dommer van).

Caroline

Citaat van: Rianne op  1 oktober 2006, 19:22:33
Volgens mij mag bont wel maar bontgepareld weer niet. Voor bont geld dat zoveel procent van de kleur geel (of wit) en zoveel procent donker moet zijn. Maar ik kan er niks met zekerheid over zeggen.

Is volgens mij veranderd sinds dit jaar.

Mandy heeft het geparelde bonte (primrose getekende) zusje van Amor gehouden voor de TT. (daarom kon Amor naar mij toe komen.  :D ) Dit heeft zij uitgezocht.  ;)

Groetjes!!

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.