20 april 2024, 08:14:02

Verdrietig = Het is opgelost!!!!

Gestart door ziralioness, 31 juli 2003, 22:52:47

« vorige - volgende »

ziralioness

31 juli 2003, 22:52:47 Last Edit: 1 augustus 2003, 01:48:36 by ziralioness
Hoi Allemaal...

Ik had op marktplaats een advertentie van mensen in Drenthe gezien over hun jonge valkjes. Ze hadden jonge zelfs al handtamme valkjes, een paar Lutino's en 1 wildkleur.
Hun prijzen waren MEER dan redelijk: 17,50 voor een Lutino, en 15 voor de wildkleur, stond er.

Dus ik mailen... Want ik wilde graag de wildkleur hebben...
De wildkleur was er nog!
Ik dolgelukkig en meteen gevraagd te reserveren.

Ik kreeg een mailtje terug.

Ik kon hem reserveren, maar hij kostte nu wel 17,50.

Dat begrijp ik dus niet... Begrijp me niet verkeerd, het is geen geld voor een handtam jong valkje... en ik wil niets liever dan hem van haar kopen... Maar dit is voor mij wel heel erg principe. Waarom ineens je prijs veranderen als iemand geintresseerd is?  ???

Het probleem is nu, ik wil er nog steeds voor gaan, maar... eigenlijk voel ik me ook wel een beetje bedonderd... Het is nog steeds enorm goedkoop... maar ik vind het gewoon erg raar. Ik heb haar gevraagd waarom maar ze antwoord maar 1x per dag... dus ik moet wachten... weer een dag voorbij...

En nog een probleem is mijn moeder. Zij vind 15 euro al zoveel voor een vogel (tja... typisch mam) en ik had haar al gezegd dat het valkje 15 euro moest kosten... (dit vond ze ook al te duur maar ze ging accoord en zij rijd me erheen)
Hoe moet ik het haar uitleggen??

Ik heb de eigenaresse dus het volgende mailtje gestuurd:

Hallo,
 
Ik heb er nog eens goed over nagedacht.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind jullie prijzen heus heel redelijk.
Maar wat ik niet zo goed begrijp is waarom het valkje op marktplaats voor 15 Euro stond, en nu 17,50 geworden is.
Dat komt natuurlijk niet erg leuk over...
 
Ik hoop gauw reactie te ontvangen, en te horen hoe de prijsverhoging zo komt.
Ik ben, in principe, nog wel geintresseerd, maar voel me er toch niet lekker over.
 
Alvast enorm bedankt.
 
Diane

Wat vinden jullie...?  ??? Stel ik me aan?? Of heb ik gewoon gelijk en is dat gewoon niet netjes??

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Tara

Hoi Diane,

wat dom nou dat ze die prijs veranderen, echt niet eerlijk ... Zo kunnen ze dat steeds doen, en nog erger, 1 keer antwoord per dag? Jee wat dom heb ik nog nooit van gehoord ... Ik zou gewoon de waarheid tegen je moeder zeggen en nog steeds het wildkleurtje halen, ben je zeker dat het een mannetje is? Je ziet nog geen vlekje geel wat je bij de mijne op die leeftijd wel al zag. Nouja weet het niet zeker. Misschien krijg je nog reacties van anderen.

Groetjes, Tara

Lique

Ik zou marktplaats op de hoogte stellen.
Ik neem aan, dat dit soort praktijken niet voor mogen komen.
Zo kan je ook iets voor 199 euro erop zetten, en vervolgens dat je er meer als 200 euro voor vraagt.
De gen waar het om gaat, heeft zich niet aan de regels gehouden, dus ik zou het toch even aan marktplaats doorgeven.

Groetjes Lique

ziralioness

Het geslacht weet ik niet... maar dat is voor mij ook niet van belang. ;)

Tja Lique, ik zal haar eerst maar de kans geven zelf te reageren voor ik dat doe, maar dat is zeker een idee als ze onredelijk blijft... het is volgens mij inderdaad niet toegestaan...

Probleem is dat ik me ook een beetje gierig voel, maar zo is het niet. Als de prijs meteen 17,50 was geweest had ik het graag betaald, nog steeds wel... maar de manier waarop verontrust me... :(

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Mirjam-Moniek

Hoi Ziralioness

Wat vervelend zeg! Ik vind het een rotstreek en erg immoreel. Je hebt groot gelijk om een mailtje te sturen en ik vind de tekst in je mailtje echt heel erg goed! Ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden. Wat dat betreft kan je trots op jezelf zijn! Heel veel mensen hadden het er gewoon bij laten zitten, maar jij komt op voor jezelf. Heel goed!
Verder lijkt het me inderdaad goed om marktplaats hiervan op de hoogte te stellen.
Je moeder heeft ook gelijk dat 15 euro veel geld is. Als je kijkt hoeveel geld je kwijt bent voor huur, vaste lasten en eten... Vooral als je een gezin met (schoolgaande / studerende) kinderen hebt, is dat veel geld. Qua onderhoud kosten valkparkieten niet zoveel. Alleen dierenartskosten wel. Misschien kan je daarvoor een potje maken waarin je steeds wat geldt doet zodat je altijd geld hebt om naar de dierenarts te gaan. Misschien is dat helemaal niet nodig en slaat deze tips nergens op. Maar goed, dat is van latere zorg.
Ik hoop dat je je valkje kan komen ophalen voor 15 euro.
Veel succes!  :)

ziralioness

Hoi...

Dank je Mirjam-Moniek. :) Ik hoop dat inderdaad ook iedereen begrijpt dat het echt geen beknibbelen is, ik had nooit durven dromen een leuk én al tam jong valkje ONDER 20 EURO te vinden!  :o
Maar dit... :'(
Ik zit er enorm mee...

Eerst al dat verdrietige bericht van die ingeslapen kat en honden (zie divers) en nu dit weer...  :'(

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

ziralioness

Het is opgelost hoor!!!!

Ik kreeg 2 mails achter elkaar... eerst deze:

Hoi, Diane !
 
Ik weet niet hoe jij bij 15,- euro komt.
Ik heb er toen 2 advertentie's geplaatst.
De eerste......toen heb ik de valken zelfs voor 20,- euro aangeboden. Toen had ik geen reactie's.
Dus, dacht ik, laat me de prijs op 17,50 euro verlagen.
Ik heb ze NOOIT voor 15,- euro aangeboden, hoor.
Kijk maar nog eens goed!
 
groetjes Roos

(Dit verhaal klopte wel... maar dat waren de LUTINO's!)

Er direct achteraan kreeg ik vervolgens deze mail:

Hoi, Diane !
 
De fout ligt bij mij.
Ik had niet goed opgelet.
Jij hebt ook gezegd, dat jij geinteresseert was in de wildkleur valk.
Sorry, ik meende dat het om de lutino's ging.
Ja, de wildkleur kost 15,- euro !
Nogmaals, sorry!!!!
 
groetjes Roos

GELUKKIG!!!!!!!!!  :)

DUS TOCH EEN VALKJE!!!! YIPPEEEEE!!!!!!!!

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Mirjam-Moniek

Hallo Ziralioness

Gelukkig maar! Het is gewoon een misverstand. Dat is wel het beste antwoord dat je kon krijgen.

Veel plezier met je nieuwe valkje!

Fiona

Hoi Diana! Geweldig dat je nu toch snel je valkje krijgt, weet je ook al wanneer?
En heb je al een leuke naam bedacht?

Wij hebben met de keuze van Pico gekeken wat onze dochter (die as. maandag 2 jaar wordt) kon zeggen. Tegen onze dwergpapegaai zegt ze ipv sammy, pammy. Dus een naam met een P was zo gekozen. :-)
Pico is een echte pico bello :-)

groetjes, Fiona

Violet

Hi Ziralioness,

Gelukkig is het nog goedgekomen dan! Miscommunicatie is zo gebeurd :)

Veel plezier met je nieuwe valkje :)

En ik ben gek op foto's dus zodra je'm hebt wel even voorstellen he? :)

Natanella

 :)Hoi Ziralioness,

Wat heerlijk dat het probleem is opgelost! :D
Ik hoop voor je dat je nu snel je valkje krijgt!!!
Tenslotte kijk je er ook al een hele tijd naar uit.

Laat ons gauw weten hoe hij komt te heten! En veel succes en plezier! de komende tijd!
(Trouwens, toch goed van je dat je erachteraaan gegaan bent hoor!) Anders had je misschien daar niet eens een valkje gekocht en nu blijkt het toch gewoon een misverstand te zijn!

groetjes, Anita