15 mei 2025, 03:45:07

lutino man of pop?

Gestart door john-1, 27 september 2006, 22:51:34

« vorige - volgende »

john-1

Hallo allemaal ik heb nog een vraag;Ik heb een lutino gekocht toen ie 7 weken was,Mij werd gezegd dat het voor 90% een man is.Dat zocht ik ook.Nu is hij 3en een halve maand.Fluit of zingt niet of nog niet,laat staan praten.Nu mijn vraag;Zou het dan toch een popje kunnen zijn.Hij of zij vertoond wel dat zogenaamde macho gedrag.Chiko komt wel bij een erkende fokker vandaan.Voelde bij de koop aan de bekken wat het geslacht was.Dus zei 90% lutino man.Ik woon in Almere,zou iemand een adres weten in Almere die mij nu echt kan zeggen wat het geslacht is van mijn chiko.Alvast bedankt voor de reacties.   Groet van John. ;)

Karin

Hoi John,

Met 3 1/2 maand is er nog niks van te zeggen. Ik heb nu een man van 4 1/2 maand die fluit, maar ik vind dat zelfs al lekker vlot  ;D Nog even gedult dus, en als je het toch snel wilt weten, ga dan eens naar www.gendika.nl Je kunt dan veertjes opsturen en na een dna test weet je wat voor geslacht hij is.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

angelina

Hoi,

Voor 100 procent zekerheid zou je dna test kunnen laten doen.
Maar na 3 maanden nog geen melodietje of riedeltje zegt best veel hoor.
Mijn eerste werd me ook als een man verkocht en ik wist niet beter dan dat het waar was. Wist toen nog niks van geslachtsbepaling. Bij een bonte wildkleur valk moet je echt uitgaan van het gedrag. Ik ben er weken van overtuigd geweest dat Zazou een mannetje was. Maar net als bij jou bleef ze angstvallig stil en floot ze voor geen meter.

Bij een lutino valt het wel aan de veren te zien maar dat kan pas na de eerste rui.
Op dit forum onder mutaties kan je lezen hoe je kan herkennen of het een man of een pop is.

Greetz Angelique

Love birdies

john-1

Hallo karin en angelina bedankt voor reactie.Chiko doet wel een riedeltje maar daar blijft het bij.Het meer tjoetjoe  :Dzoiets verder is ie nog niet.Was na tegenslagen op zoek na een lutinoman.1 ste lutino ging na 10 maanden plots dood in mijn handen.de 2 lutino vloog plots door de tuindeur nooit meer gevonden.Kocht jonge lutino die ineens zwaar ziek bleef.Kon gelukkig terug brengen en geld terug en de 4de dat is nu chiko. Maar ik kijk het ff aan.Hij is zo tam en lief alleen mist ie nog iets.  Groetjes van john.

angelina

Hoi John,

Hij mist vast een soortgenootje.
Als ik jou was zou ik er een vriendje/vriendinnetje bij nemen voor je valkje.
Of ze van hetzelfde geslacht zijn maakt dan niet uit want het gaat uiteindelijk om het gezelschap van een soortgenootje waar ie lekker mee kan knuffelen/communiceren en daardoor zal jouw valkje zich ook happier gaan voelen.

Greetz angelique

Love birdies