4 mei 2025, 12:42:20

Sosa

Gestart door dyfaine, 28 september 2006, 12:04:34

« vorige - volgende »

dyfaine

Hallo

Ik heb even een vraagje , wij geven onze Sosa 2 x per dag nog pap ..
Nu gaat ze ook geregeld op de stok zitten maar het valt me op dat nu ik thuis ben dat ze onder in de kooi zit en de veren wat bol heeft na mijn idee slaapt ze dan , is dit normaal?
Verder is ze levendig en loopt ze de hele dag achter Jordan aan ....
Nu ook dan loopt ze onder in de kooi en gaat ze stil zitten en dan meteen bolt ze de veren zodra ze weer beweegt is het over !

Groeten loes

Riny

Hoy Loes
Hoe oud is Sosa
Die kleintjes gaan wel vaker slapen op de bodem van de kooi, dat zie ik hier ook vaak.
Misschien heeft het ook wel mee te maken ,dat ze hun evenwicht nog niet zo goed kunnen bewaren.
Groetjes Riny :D

dyfaine

hai riny,

sosa is ong 8 weken ze is wel gereld op de\stok en heeft ook het vliegen uitgevonden misschien idd wat veel voor haar..
Dit is ons 3 kleintje en toch elke keer vind ik t eng  ;)

Riny

Hoy Loes
Wat weegt Sosa?
Gezien haar leeftijd mag ze wel op 1 voeding.
Groetjes Riny :D

dyfaine

Hey riny ,

Ik wilde eerst even kwijt dta ik het leuk vind dat je elke keer reageerd!
Sosa is net op 2 voedingen en we zien haar idd wel van het trosgierst eten en ook na onze mening van de zaden maar de 2 voedingen eet ze echt als een gek alsof ze nooit wat krijgt...Jordan onze andere die heeft echt tot 11 weken gehad en die speelde idd een spel met ons.. we willen volgende week proberen op 1 voeding te gaan , wat raad je dan aan smorens of savonds?

Sosa weegt 81 gram, ze was 90 en sinds dat ze klimt en vliegt dus wel wat er af .. we wegen haar elke dag en ze is nu echt sabiel op 81 gr

Ik heb vandaag de kooi aangepast en de bakjes met voer van de grond weg gehaald en alleen nu nog boven voer! Net zat ze er wel bij maar mw is niet gek en wil graag alle aandacht en als ze ziet dat je kijkt dan gaat ze je roepen!
Groeten loes

Riny

28 september 2006, 15:24:54 #5 Last Edit: 28 september 2006, 15:26:31 by Riny
Hoy Loes
Toch raadt ik je aan om ook een bakje met voer, op de bodem van de kooi te plaatsen.
Die kleintjes scharrelen graag op de bodem.
Als ik valkjes tam aan het maken ben, strooi ik altijd schelpenzand op de bodem , dan zien ze het ook beter liggen.
Op welk tijdstip je de voeding moet geven weet je eigenlijk zelf het beste.
Kijk naar Sosa wanneer zij het meeste honger heeft.
Ze zal toch een beetje een knorrend maagje moeten hebben anders gaat ze niet zelf eten.
Ook geef ik mijn kleintjes altijd zaadjes voor grasjes, die zijn zachter en kleiner.
Groetjes en veel succes Riny :D