GEREED: foto's uploaden

Gestart door eefje nieuwenburg, 28 september 2006, 07:43:57

« vorige - volgende »

eefje nieuwenburg

Hoi Peter,
we gaan het wel zien.
we wilden de PC toch al eens een keer helemaal leeg gaan halen ivm met andere problemen dus dan moet het er nu maar van komen. :-\ ;D

groetjes eefje

eefje nieuwenburg

3 oktober 2006, 12:18:14 #16 Last Edit: 3 oktober 2006, 17:32:19 by eefje nieuwenburg
na wat research van Saar ;D blijkt dat het aan de manier van opslaan op de pc hier ligt.
de pc of de camera slaat de foto´s niet op als JPG bestand en dan gaat het mis.
ik ga dus vanmiddag maar eens op onderzoek uit waar dit euvel vandaan komt.

groetjes eefje
edit:de pc slaat ze wel goed op en probleem is dus nog nie opgelost,tips zijn dus nog welkom ;)

Monky

Hi Eefje,

Weet je zeker dat het als jpg en niet als jepg wordt opgeslagen?
Ik heb daar een keer problemen mee gehad.

Verder zou je het via een andere route kunnen doen, bijvoorbeeld met Photobucket.com zolang het niet werkt.

Succes in elk geval.

Groetjes,
Monky

eefje nieuwenburg

ik zal het eens nakijken nog een keer maar als ik met de muis op de foto ga staan geeft ie aanJPG dus ik snap er ook niks van.
we gaan hem binnenkort helemaal leeghalen en dan opnieuw installeren maar totdan gaat het niet lukken vrees ik.

groetjes eefje

Peter

Hoi Eefje,

Wil mij eens een foto toe sturen die je geprobeerd hebt te uploaden?
De mail kun je richten aan: info@valkparkiet.com

Dan weet ik zo of het aan de foto ligt en / of computer.

Groeten,
Peter

eefje nieuwenburg

Hoi Peter,
ik had dit via hotmail naar Saar gedaan en toen zei zij dat de bestandnaam niet klopte.
Maar ik zal je vanmiddag even een foto sturen.

groetjes eefje

Saar

hoi
Zodra ik de foto wilt uploaden( voor eefje), dan staat er dit: Verkeerd soort bestand: bmp. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Want als ik mijn eigen foto's upload, dan is er niks aan de hand :)
groetjes saar :-*

Peter

Hoi Saar/Eefje,

Foto's kun je op veel manieren opslaan. JPG is op dit moment de meeste gebruikte manier. De kwaliteit is echter minder goed als dat men kiest voor BMP (kwaliteit vs bestandsgrootte).

BMP formaat is dus veel groter als JPG. Daarom wordt BMP niet ondersteund.

De foto's moeten dus opgeslagen worden JPG, scheelt trouwens ook veel ruimte op de harddisk :)

Groetjes,
Peter

eefje nieuwenburg

Hoi Peter,
ze staan bij mijn weten als jpg opgeslagen,dit staat onder de foto's en ook als ik ze verstuur staan ze als jpg bestand weergegeven.
ik weet dus echt niet waar dit vandaan komt.

groetjes eefje

Peter

Hoi Eefje,

De foto die je mij toegestuurd kan ik helaas ook niet uploaden en er gaat iets helemaal fout mee. Er verschijnt niet eens een normale foutmelding.

Als ik de foto open en weer op sla als .jpg (het was ook al een jpg)gaat het wel goed...

Zie hier:


Ik ga verder zoeken...

Groeten,
Peter

Saar

wat raar dan joh :s
Bij mij gaf ie t toch echt aan als een bmp :S
Succes met zoeken :-\
groetjes Saar :-*

Peter

De oorzaak gevonden!

Bij het uploaden geef ik zelf al aan:
Helaas lijken veel fotonamen op elkaar en daarom willen we je vragen om je foto een speciale naam te geven.

Je foto:


Er staan zoveel foto's in de upload map die beginnen met: IMGxx
dat het uploaden daarom misgaat.

De toegestuurde foto heeft de naam IMG0052, maar er staan een paar duizend foto's in de uploadmap die met IMG begint. Daarom duurt het te lang met uploaden. Als je upload en IMG0052 bestaat al dan maakt de server er IMG0053 van en als die al bestaat wordt IMG0054 en ga zo maar door...En er staan nu zo veel foto's op met IMG00 dat het daarop mis gaat.

Geef je foto's een andere naam en het komt weer goed :)

Groetjes,
Peter

eefje nieuwenburg

ik ga ze een naampje geven :D
bedankt he!

groetjes eefje

Saar

Hoi voordat ik de foto's van eefje wilde uploaden, had ik de naam ook al verandert ::) ::) raar dat ie die dan niet pakte.. dat zal wel weer met diebmp te maken hebben... maargoed t probleem is gevonden :)
groetjes Saar :-*

Peter

Hoi Saar,

Wat ik boven omschreven had was wat ik gevonden, misschien kans dat er nog meer problemen zijn.

Kun je eens een test doen Eefje?

Groeten,
Peter