5 mei 2025, 20:57:27

antibiotica en ontworming?

Gestart door Hannah, 31 augustus 2006, 21:59:19

« vorige - volgende »

Hannah

hoihoi
ik heb net vandaag een valkje (Tip-Lin')
ik hou r nu in quarantaine en ik heb gelezen dat het goed is om te ontwormen en antibiotica te geven
ik weet nog niet of ik dit ook ga doen, maar waar kun je het halen en kost het veel
en is DA trouwens dierenarts?
gr Hansje Pansje

Rianne

Hoi,

ikzelf gefn preventief geen antibiotica. Mocht er in de quarantainetijd een ziekte de kop op doen, kun je beter naar een dierenarts ipv zelf wat te geven.
Je kunt bij de dierenwinkel informeren naar een wormenkuur, kies er wel 1 die je door het drinkwater moet doen. Er zijn er die moet je direct in de snavel druppelen, en als je net een nieuw valkje hebt, is dat niet echt goed voor de vertrouwensband. :)
DA is inderdaad DierenArts.

chris94

je kan inderdaad voor de ontwormingkuur in het water doen maar ook een tipetje leegspuiten in het nekje daarna woorden de veertjes vet en dat gaat weer over

paco fluit naar een mooi meisje zo: fwiet fwieeeuw

aakab

WEet iemand een webshop waar je zo een ontwormingskuur kunt kopen die je door het water heen kunt halen? Ik ben hier bij alle DAs en dierenwinkels geweest maar heb niks kunnen vinden...

Anja

Hoi hoi ,

Ik heb mijn ontwormingskuur gewoon bij de DA gekocht. Deze kun je idd oplossen in het water maar ik kies ervoor om de druppels rechtstreeks te geven zodat ik weet dat ze ook genoeg binnenkrijgen.
Verder weet ik wel dat ze bij de Jumper en bij Pet's Place dit ook verkopen.

Een webshop weet ik zo niet.

Groetjes Anja

carco

Volgens mij kan je dit overal halen hoor: het is van bogena., en zit in een blauwe verpakking(doosje).
Op internet kan ik ook zo snel niets vinden.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Ineke

Ik zou t niet bij n webshop kopen, dan heb je t misschien pas binnen 5-10 werkdagen in huis - als je geluk hebt.

nick01

ikzelf gebruik alleen een kuur tegen wormen die je direct in de snavel moet geven.
voordeel je kunt de juiste dosering geven , en bij oplosmiddelen die je in t water moet geven weet je nooit wie wat binnen krijgt.
maar die van mij hoeven ook niet tam te blijven die zitten in een voliere en zijn kweekvogels.
ik gebruik ovotopet dit is een roze papperig goedje wat ik bestel bij een da in zelhem , die sturen dit gewoon op.

ab geef ik puur alleen als t noodzaak is nooit preventief.
zelf neem je ook niet 1 x in de zoveel een abkuurtje toch?

*Esther*

ik doe het door het water.

het lukt me niet de valkjes op een fatsoenlijke manier vast te houden en dan ook nog te druppelen op een goede manier.

het landt vaak in het verkeerde keelgat.

Hoe doen jullie dat dan?
Esther

Anja

Hoi Esther,

Als ik mijn vogels ontworm dan vraag ik ook de hulp van Ton (mijn man).
Ik hou de valk vast over het lichaam en Ton pkt meestal het koppie zacht vast en praat dan ook tegen de valkjes.
Met mijn andere hand druppel ik met een pipetje de aantal druppels naar binnen.

Groetjes Anja