25 april 2024, 14:22:56

Valkje eet alleen trosgierst

Gestart door ManjaV, 25 september 2006, 19:15:31

« vorige - volgende »

ManjaV

Hoihoi,

Sinds kort heb ik een nieuw valkje erbij. Ik heb over hem al bij 'ziek' geschreven dat hij vedermijt heeft en daar nu voor behandeld wordt.
Ik heb hem nu ruim vier dagen en heb hem alleen nog maar trosgierst zien eten. Aan de ene kant ok natuurlijk, omdat hij iig eet, maar aan de andere kant: is dit wel goed? Ik heb hem hooguit een of twee keer een zaadje zien pellen  ::)
Is het een idee om de trosgierst weg te halen zodat hij wel zaadjes moet eten of loop ik dan het risico dat hij helemaal niets meer eet?
Wie heeft tips?
Hij zit momenteel alleen (in quarantaine) dus kan ook het voorbeeld van andere valkjes niet volgen, die wel zaadjes eten...

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Riny

Hoy Manja
Je zou je valkje ook de helft van de trosgierst kunnen geven.
dan krijgt die wat meer last van een  hongergevoel.
Er zijn valkjes die echt een trosgierstverslaving hebben.
Je zou ook door het voer, extra zaadjes voor grasjes kunnen mengen.
Die zijn makkelijker te eten voor die kleintjes.
Groetjes Riny :D

ManjaV

Hoi Riny,

Bedankt voor de goede tips! Ik ga morgen gelijk de oude trosgierst weghalen en een halve er voor in de plaats hangen. Of misschien wel een kwart. Het zaad heb ik al gemengd met grasjesvoer :D Ik zag hem net twee zaadjes pellen  ::) ;D
Maar volgens mij vinden ze het dan wel net zo makkelijk trosgierst te eten en wsl vinden ze het lekkerder ook. Dus daarom is 't wel een goeie om maar een klein stukje op te hangen. Ik moet dan wel goed in de gaten houden of die eet.

Het raadsel met de trosgierst is nog niet opgelost  ::) vreemd he.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

ManjaV

Hoi Riny,

Je tip werkt, want nu ik het trosgierst heb gehalveerd, zit hij als uitgehongerd in zijn voerbakje zaadjes te pellen ;D
Hij heeft zelfs al andijvie gegeten :D
Dus nog bedankt voor je goede tip...

Ik heb nu een zak trosgierst van het merk Best gekocht, maar ook hier zaten zwarte streepjes in, zij het in iets mindere mate. Volgens mij zijn dat gewoon de zaadjes die er in zitten.  ::)

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki