16 juni 2024, 11:55:26

uitstekende botten???

Gestart door Lee-aa, 8 december 2006, 20:07:24

« vorige - volgende »

Lee-aa

Dag,

Ik weet niet zo 1,2,3 waar ik dit bericht kan plaatsen,

Maar bij mijn lutino (ik vermoed pop) van ongeveer een half jaar kan ik wat huid zien bij de overgang van borst naar vleugeltje. Dit geldt voor beide vleugels. Als je over haar ruggetje aait, dan voel je die kleine 'botjes?' ietwat uitsteken.

Mocht dit met ondervoeding te maken hebben, dan kan dat niet, want mijn parkiet is een goede eter.

Waar kan dat wel aan liggen? of is dit gewoon kenmerkend voor een lutino?
Heeft het een iel postuur? (Want ze is niet heel erg groot) in iedergeval kleiner dan mijn 4- jarige wildkleur (man)

Ik hoop dat jullie er iets meer van weten, want ik maak me ongerust.

vickie

Hey,

Het zou kunnen dat het aan haar postuur ligt. Waar komt ze vandaan? Is ze echt zoveel kleiner dan je valkparkiet man?
Valkparkieten verschillen soms wel in grootte, maar soms zijn ze echt wel iets te klein. Bij lutino's, albino's, maar evengoed bij andere mutaties, kan het gebeuren dat ze met verwante vogels kweken en hierdoor te kleine jongen krijgen. Ook door 2 roodogige vogels aan elkaar te paren kan dit gebeuren.
Ik ben benieuwd naar antwoorden van anderen hier op het forum.   :) Zelf kan ik hier niets meer over vertellen  :-\

Groetjes, vickie
Ik heb 8 valkjes nu, waarvan al 2 koppeltjes.

Lee-aa

Nou, ze heeft waarschijnlijk ouders met rode ogen, want ze had een kaal plekje op haar hoofd dat al bijna helemaal weer weg is nu.
Verder scheelt het niet heel veel, maar een klein beetje.

Verder heb ik het nagevraagd aan een college van mij op het werk. Die herkende dit wel.
Ze zij dat het dan aan het postuur ligt...De houding van het beestje.

Ze komt van een particulier die ontzettend veel voilieres had.
Ze is natuurlijk grootgebracht.

Rianne

Volgens mij hoef je je geen zorgen te maken. Bij het ene valkje is het bij/onder de vleugel wel helemaal dicht, bij het andere valkje niet. :)

ziralioness

Mijn Lutinovrouwtje heeft dat ook, en die is ook kerngezond. Ik denk niet dat het kwaad kan.  ;)

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...