28 maart 2024, 12:06:21

Standerd

Gestart door JERONIMO, 31 juli 2003, 01:17:20

« vorige - volgende »

JERONIMO

Hallo ik heb nu een kjlimboom voor mijn valkje maar vind dat eigenlijk maar niets zo een boom in huis.
Nu had ik de vraag of jullie weten hoe je héél goedkoop een standerd maakt.
Ik ben eigenlijk geen knutselaar dus ook zo makelijk mogelijk of als iemand die heel goedkoop kan maken?
Ik heb totaalgeen idee hoe je zoiets moet maken.
Alvast bedankt.

Mvg
Jeroen en Lockie

JERONIMO

Weten jullize echt niet hoe je datmoet doen pleashelp me

Dank bij voorbaat

Natalie

Nee, ik weet niet hoe het moet want anders had ik echt wel gereageerd  ;) Sorry!

JERONIMO

Geeft niet maar hoop dat er toch 1 iemand is

Speedy

Hoi Lockie,

knutsel gewoon wat met 2 verschillende maten trappetjes een mobiel in ekaar met touw en ze hebben al plezier.
Hang er een paar theezakjes labels aan, (zorg wel dat er geen nietje aan zit) en ze hebben plezier voor 10.

http://www.valkparkiet.org/forumupload/HetisAngel.jpg

Groetjes,
Trudie

Marcel

6 augustus 2003, 02:35:54 #5 Last Edit: 6 augustus 2003, 02:37:52 by Marcel
Kijk eens naar mijn oplossing, geen standaard maar aan de muur en heeeeel simpel:



Zie "Eenvoudige klimboom aan de muur"

Succes!

JERONIMO

Thnx voor de hint marcel maar gahet toch niet doen heb al eerder gezegd een boom in huis vind ik maar niets en mijnouders vinden het ook maar niets maar toch bedankt

Marcel

6 augustus 2003, 15:51:01 #7 Last Edit: 6 augustus 2003, 15:52:09 by Marcel
Maar wat wil je dan wel? Valkjes zitten toch het liefst op een natuurlijk stuk hout in plaats van een kunstmatig stuk hout. Dus een stukje boom is toch wel fijn voor de vogels!

Ik heb voor mijn kaketoe vroeger een stuk hout op een bekkenstandaard geschroefd. Een bekkenstandaard (van een drumstel) is van metaal en uitschuifbaar omhoog, dus je kunt de hoogte instellen.

Aan de bovenkant heeft het een schroefdraad dus je bevestigt er eenvoudig een houten balk op (horizontaal) en je bent klaar. Maar dan valt er niets te klimmen enzo...

:(

JERONIMO

Het mag van natuurlijkhout zijn en staanderd met natuurlijke takken die makelijk kan vervesen dus maar gee hele boom of grote tak
en ook speeltjes van natuurlijk materiaal(goedkoop)

yentl

7 augustus 2003, 20:39:47 #9 Last Edit: 7 augustus 2003, 20:40:12 by yentl
Hoi Jeroen,

Ik heb zo'n rond boomstammetje van natuurlijk hout(10 cm breed), met houten zitstokken erin, mijn nonkel heeft dat gemaakt. De valkjes vinden dat erg leuk. Is er misschien niemand in je familie of kennis die zoiets kan maken voor je?

groetjes Yent'l

JERONIMO

Euh ik ken niemand dat dat kan maken hoor.
Maar als ik tijd heb en zin en het wat frisser is zal ik achter een dikke tak zoeken en het proberen te maken(dikke takken vind ik hiert niet)

JERONIMO

Tips van speelplaatsen zijn nog altijd welkom weet NIETS.
Bouwers natuurlijk ook.