8 mei 2025, 22:16:52

spiegel

Gestart door ronald, 23 september 2006, 16:02:52

« vorige - volgende »

ronald

mijn valkje begind vanaf vandaag boos te doen tegen het spiegeltje in zijn kooi moet ik dat eruit halen zit te bijten naar het spiegeltje    afz ronald

Anja

Hoi Ronald,

ik persoonlijk zou het spiegeltje uit de kooi halen.
Wil je je valk tam maken? Zo ja dan zou ik het spiegeltje verwijderen.
Anders heeft je valk alleen maar oog voor het spiegeltje.
Hoe oud is je valk?
Misschien is het een idee om tzt een tam valkje erbij te nemen.

Groetjes Anja

ovide

Hoi Ronald,

Dat je valk boos gaat doen tegen het spiegeltje is omdat hij in de gaten heeft dat er een soortgenoot is. (zijn eigen spiegelbeeld). Hij kan dat ervaren als een indringer in zijn kooi, en het is ook aftasten wat het is. Mijn valk heeft geen spiegel in zijn kooi, dit kan het tammaken bemoeilijken. Ik heb wel een grote spiegel die ik op de grond zet als hij uit zijn kooi is. De mijne doet dan heel lief tegen zijn spiegelbeeld, gaat deuntjes fluiten en kroelen.
Maar het kan ook het tam maken bemoeilijken. (wat bij mij niet zo is).
Groet Nancy en yana
Yana - 22-04-2006 - wildkleur, man
Smoey - 08-08-2006 - lutino, pop
Yunah - 29-01-2007 - cinnamon gepareld, pop
Zazu - 07-07-2008 - Gepareld, pop?

ronald

ik wil er ook 1 bei maar dan 1die al een beetje tam is en ga het spiegeltje er uit halen weet ook niet waar ik een goed valkje kan kopen

ovide

Hoi Ronald,

Kijk maar eens op www.parkietendroom.nl
Dit is een kweker in Geldrop, ik weet niet waar je woont. Daar gaan ze geweldig met valken om en krijg je ze supertam mee naar huis.

Groet nancy en yana
Yana - 22-04-2006 - wildkleur, man
Smoey - 08-08-2006 - lutino, pop
Yunah - 29-01-2007 - cinnamon gepareld, pop
Zazu - 07-07-2008 - Gepareld, pop?

Ineke

Hoi Ronald, ik weet niet waar je woont, maar links in de menubalk staat deze link naar kwekers. Misschien is er iemand bij jou in de buurt bij:
http://www.valkparkiet.com/nl/files/kwekers.htm