19 april 2024, 06:50:00

Waarin zal ik het jonkie ophalen?

Gestart door ziralioness, 31 juli 2003, 00:47:24

« vorige - volgende »

ziralioness

Hallo Allemaal!

Het is bijna zover, over ongeveer een week ga ik mijn eerste valkje ophalen! :) We gaan met de auto.
Maar nu is mijn vraag, waarin?
Ik heb al een kooi, moet ik die meenemen?
Of kan ik beter een reisboxje kopen?

Hoe halen jullie valkjes op?

Liefs,
Diane

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Paul

Hoi Diane,
Wij gebruiken meestal een klein draagbaar aquariumpje van Ferplast.
Dit is een foto van zo'n bakje.

Ze zijn in veel dierenwinkels te koop en in het deksel zit een goeie ontluchting.
Een valkje kan er zeker een paar uur in zitten zonder problemen en ze kunnen zich niet bezeren als ze schrikken en gaan fladderen.
Voor langere tijd natuurlijk wel wat voer in het bakje leggen.
In een kooi zou ik niet doen, het gaat misschien wel maar als ze schrikken kunnen ze hun vleugels openhalen door het wilde fladderen wat ze dan kunnen doen.

Groetjes, Paul

Kolkkie

Hoi Diane,

Ik heb ook zo'n bakje. Het is ideaal om een valkje in te vervoeren. Ik wil je wel een tip geven om om de deksel van die postbode elastieken te doen, voor het geval het dekseltje eraf valt. Ook kan ik je adviseren om dat kleine luikje vast te maken of om er ook een elastiek omheen te doen, voor het geval dat.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

ziralioness

Geweldig, ik zal morgen of overmorgen even zo'n bakje gaan kopen, en meteen alles (behalve het voer, dat haal ik 1 dag van tevoren vers) inslaan. :)

Diane

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Karin

Ik gebruik altijd een gewoon vogelkooitje. Gaat prima en ze kijken lekker om zich heen. Op deze manier gaan ze ook altijd mee op vakantie. Maar jij ging op de fiets hè ? Dan is zo'n plastic bakje beteri.v.m. tochten.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mirjam-Moniek

Hoi Ziralioness

Ik moet zeggen dat ik mijn valkparkieten gewoon meekreeg in een kartonnen doosje van de kweker. Daar kun je ze prima in vervoeren. Nu heb ik van mijn zus een oud klein parkietenkooitje gekregen en daarmee hebben we Basje naar de dierenarts gebracht. Dat ging ook goed. Maar als je denkt dat je je vogeltje nog weleens zou moeten vervoeren en geen klein kooitje hebt, is het misschien handig zo'n bakje te kopen.

Marianne

Hoi,

De valkjes die ik gekocht had in een dierenwinkel kreeg ik in een kartonnen doosje mee.
Ik heb Jewel bij Mandy opgehaald in een klein kooitje. Dat ging ook erg goed.
Veel succes met het ophalen van je valkje.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Saskia

Ik heb ze in zo'n vervoersbox als hieronder opgehaald.

Lique

Hoi Saskia,

Ik heb nou net precies dezelfde. Ik vind hem heel handig, en makkelijk in gebruik.

Groetjes Lique

Falco

Hoi Saskia en Lique!

Ook ik heb precies hetzelfde reismandje! :)
Ik ben er ook erg blij mee!
Ik doe wat houtsnipers op de bodem, een klein bakje met voer erin en er hangt zelfs een belletjes in! ;)

Als ik een paar dagen weg ga en Falco kan niet mee, dan breng ik hem in deze bak naar mijn ouders en die hebben voor Falco een kooi thuis staan!
Als ik hem iedere keer mee moet nemen, dan moet ik zodanig de auto verbouwen dat het niet leuk meer is en dan kan de hond Max ook niet meer mee! :(
Nu is het Max op de achterbank en Falco gezellig op de bijrijdersstoel! Kunnen ze gezellig allebei mee! :)

Stijn dc

hello

ikzelf gebruik altijd een kartonnen doosje, ofwel een houten bakje!
maar het beste is iets waarin het donker is, zodat je valkje niet kan schrikken, geld trouwens voor alle vogels!!

sDC:D

Valerkiet

ik gebruik een klein kanariekooitje maar dat heet Tara zeker al gemerkt ;)

Stijn dc

waarom gebruikt iedereen kooitjes??
er is mij altijd gezegd, dat als vogeltjes donker zitten en niks kunnen zien of rondkijken, heeel rustig zijn, en niks kunnen beschadigen

SDC:D

Lique

Hoi Stijn,

Dat geldt niet voor alle vogels.
Bij mij vindt de een het fijner, om in een kooitje te zitten, en de ander om in het reis doosje te zitten.

Lique

Hoi Allemaal,

Omdat er een discussie hier heeft plaats gevonden, lijkt het mij beter om dit onderwerp te sluiten.
Ik hoop dat jullie het begrijpen.
De berichten zijn inmiddels verwijderd.

Groetjes Lique