19 april 2024, 12:12:14

hoeveel kost een ...

Gestart door govert, 24 september 2006, 20:04:07

« vorige - volgende »

govert

Hej
Hoeveel kost en geparelde man split  geelwangx2 lutinox2 aub??

Groeten govert

Mariska

Daar is natuurlijk geen vaste prijs voor ;)

Persoonlijk zou ik er denk ik zo'n 45 euro voor vragen.
Maar dat is ieder zijn eigen mening.


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

govert

ow oké
Omdat ik iemand had en die vroeg er 75 voor is dat te duur ofzo dan???

Groeten govert

Ludo

75€ is absoluut een normale prijs, met deze vogel ALLEEN kan je immers als je er om het even welke pop ertegen zet geelwanglutino's kweken.

Het is éénvoudig om te zeggen ik zou er "zoveel" voor vragen als je zelf zo geen vogels hebt. Dan is dat volledig uit de lucht gegrepen.

Je bent immers meer met zo'n split man dan dat je met een lutinogeelwang pop bent, want om uit een pop lutinogeelwangen te kweken heb je minstens ook een split man nodig.

Je moet alleen opletten dat de man wel ECHT split lutinogeelwang  en niet lutino op x1 en geelwang op x2

Dat kan ALLEEN als één van de ouders een lutinogeelwang was of een split voor lutinogeelwang



Groeten

Ludo
Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk

Rianne

75 euro is een koopje! Ik heb er 50 euro meer voor betaald. Net wat Ludo zegt, je kunt er direct lutino geelwang mee kweken, ongeacht de partner.

Mariska

Citaat van: Ludo op 24 september 2006, 20:43:14

Het is éénvoudig om te zeggen ik zou er "zoveel" voor vragen als je zelf zo geen vogels hebt. Dan is dat volledig uit de lucht gegrepen.

Groeten

Ludo


Volgens mij is dit nog altijd ieder zijn eigen keus ::)
Prijzen lopen overal erg uiteen.

Waarom kan ik het wel bepalen als ik er zelf èèn heb en niet als ik dat niet heb.
Dat slaat echt nergens op!

Jij bent dan dus samen met Riny de enige op het forum die daar een prijs voor mag noemen?!
Zal even lekker worden zeg ;D

EN EVEN VOOR DE DUIDELIJKHEID; IK HEB DE SPLIT LUTINO OVER HET HOOFD GEZIEN ;)

Zelf vraag ik 45 euro voor een geparelde man split geelwang, vandaar de verwarring.

Sorry Govert, ik had iets beter op moeten letten.
75 euro is zeker een redelijke prijs en ik had ook niet lang getwijfeld of ik hem daarvoor zou kopen ;)

Groetjes
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Rianne

25 september 2006, 12:56:56 #6 Last Edit: 25 september 2006, 12:59:22 by Rianne
Zullen we even wat minder elkaars woorden zo letterlijk nemen? Dit is al het tweede topic waarin ik zie dat er zo op Ludo gereageerd wordt. Maris, jij had niet gezien dat er ook lutino bij stond, vandaar zijn reactie. :) Niet zo boos mensen!

Mariska

Nou volgens mij draai je het om Rianne ;)

Ludo is degene die zo op mij reageert.
Kennelijk mag ik daar dan niet op reageren ::)

Sommige mensen schijnen te denken dat ze heer en meester over de mutaties en prijzen zijn.
Sorry hoor, daar kan ik eigenlijk alleen maar om lachen ;D



Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Riny

25 september 2006, 13:10:58 #8 Last Edit: 25 september 2006, 13:58:06 by Riny
Hoy Mariska
Je kunt alles van twee kanten bekijken.
Ludo legt alleen zijn standpunt uit.
Als we allemaal eens zouden proberen, om het van de positieve kant te bezien, zou er heel wat minder ruzie zijn.
Groetjes Riny :D

Rianne

Ik ga er verder niet over discusseren. Ik zeg alleen maar dat het idd erg makkelijk is om te zeggen hoeveel je voor iets zou vragen terwijl je het niet hebt. Ik ben het ook met jou eens hoor, het zou een beetje raar zijn als alleen Riny en Ludo een prijs zouden kunnen bepalen van een lutino geelwang. Maar dat is iedere kweker voor zich. :)

Mariska



Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

govert

Hej
Ok bedankt voor alle informatie  :D

Groeten govert

Ludo

Ik zal even uitleggen waarom ik zelf zo reageer, er is immers een groepje mensen bezig met nogal bedenkelijke praktijken.

Ze verkopen zogezegd zeldzame mutaties aan een heel goedkope prijs.
ze zetten er zelfs advertenties voor.
Laten we zeggen meneer xx
Als je dan contact neemt met xx , hebben ze er net geen meer zitten, maar ze zullen je contacteren als ze er opnieuw hebben.(doen ze natuurlijk nooit)

Diegenen die deze zeldzame mutaties WEL hebben worden dan gecontacteerd door meneer yy met de boodschap, je bent veel te duur want bij xx kosten ze maar half zoveel.
Uiteindelijk blijkt dan dat meneer xx en meneer yy één en dezelfde persoon zijn die proberen om de prijs te laten zakken.
Een andere goed truuk is, ze bestellen er 6 bij je en smeken om die te reserveren en dan zeg jij een aantal mensen af intussen. Later gaat de dan plots niet door want bij xx zijn ze zoveel goedkoper en of jij ook iets aan je prijs kan doen.

Heb ik al allemaal meegemaakt.

Dus iedere keer dat ik iemand zie die verteld hoeveel een vogel zogezegd moet kosten en die ze zelf niet heeft, word ik een beetje zenuwachtig.

vandaar.....


Sorry voor de mensen die dat verkeerd opnemen.

Je betaalt en vraagt er immers voor wat je zelf wil.

Ludo
Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk

Riny

Hoy Ludo
Je hoeft je niet te verontschuldigen voor je berichtje eerder op de dag ,want daar stond niets verkeerd in.
Van je geplaatste berichtje van daarnet, kunnen we alleen maar leren.
Groetjes Riny :D

Mariska

Hoi Ludo,

Dank je wel voor je uitgebreide uitleg ;)
Ik kan goed begrijpen dat dat voor jou hele vervelende situaties zijn.

Om dat soort dingen te voorkomen heb ik dus met het samenstellen van mijn prijslijst overal goed rondgekeken.
Dat is ook te lezen in mijn andere topic hier bij mutaties.
Ik wil niet te hoog zitten, maar ook zeker niet te laag om de redenen die jij zojuist genoemd heb.

Dat jij goed baalt van dat soort praktijken kan ik echt helemaal in komen.
Je bent erg proffesioneel bezig met het kweken van dit soort mutaties en zulke mensen halen dat helemaal onderuit.

Sorry, dat ik het verkeerd opgevat heb ;)
Ik snap nu waar jou reactie vandaan komt.
Maar je hoeft niet bang te zijn dat ik er dat soort praktijken op na wil gaan houden.
Deze situatie berustte echt op een misverstand doordat ik niet goed gelezen heb.

Groetjes
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)