26 juni 2025, 11:47:55

Solo, mijn maatje, dus niet alleen

Gestart door Natanella, 30 juli 2003, 16:20:18

« vorige - volgende »

Natanella

Tja, en tot slot wil ik jullie mijn suppoters laten zien, die mij steunen en controleren terwijl ik achter de pc zit!
Zodat ik maar geen onzin over hen kan vertellen.... ;D

Natanella

Nog 1tje, omdat ik zo trots op ze ben!

Kolkkie

Hoi Anita,

Was ik je iets te snel af :D :D.

Wat zitten die 2 er lekker inteligent bij zeg. Echt 2 kleine spionnen :D ;D.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Natanella

Dank je wel, Mariska! Ja, leuk hoor, dat je zo snel reageert!
Ja, natuurlijk zijn ze niets slimmer of knapper als alle andere valkjes hier op het forum, maar ik ben net zo`n trotse mama als ze iets doen! :o ::)
Echt zo van: ooo,aaahhh! Kijk nou wat ie doet! En dat vol aanbidding!
Nou ja, je herkent het vast wel ::) ;)
Af en toe krijg ik hier thuis dus weleens wat meewarige blikken toegeworpen!
Maar ik trek me er mooi niets van aan!

Karin

Wat een leuke foto's Anita !! En Ruby is duidelijk een volle zus van Dazzle hoor  ;D Die duikt ook steeds in het water... en in mijn kop thee als ik niet uit kijk  :o En als ze op mijn hoofd zit en ik zet de kraan aan gaat ze alvast met haar vleugels gespreid zitten en op haar kop hangen  :D :D :D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Nes

Hoi Anita,

het lukte me gisteren niet op internet te komen  >:( ;
vandaar dat ik zo laat reageer want ik zat eigenlijk wel een beetje op je foto's te wachten  ;).
Ze zijn echt heel leuk! Vooral die foto van Ruby met haar gespreide vleugels is mooi. En inderdaad, wat een dweiltje is die Ruby toch!!! Lief hoor! Ze duikt er zeker met volle overtuiging in  :D hahaha! Maar solo is ook heel lief en mooi hoor want die lijkt op Rocky  ;D ;) haha, grapje hoor!!
Fijn he, twee van die nieuwsgierige aagjes die overal hun "neus" in moeten steken; die moet je altijd in de gaten houden  ;)

Groetjes Nes.

Natanella

Hoi allemaal,

Nou onverwachts was het vandaag een grote dag voor mij, maar ook voor Solo en Ruby en eigenlijk in willekeurige volgorde!
Vandaag moest mijn jongste hond Djowie naar de trimster en zij is een "oud"collega van mij en is een aantal jaren geleden een trimsalon begonnen. Toendertijd had zij 2 Bonte Boertjes, (dwergpapegaaien) en voor hen had ze een mooie kamervoliere aangeschaft.
Maar omdat haar vogels erg eenkennig waren en niet te vertrouwen bij de kinderen en haar man, moest ze er op een gegeven moment toch een ander adres voor zoeken, want eigenlijk konden ze nooit meer los en dan is toch iedere kooi te klein!
Nou ja, jullie begrijpen het al ::) ik zag haar voliere renteloos staan en ze vertelde dat ze hem wou verkopen!
Tja, nieuw zou ik hem nooit gekocht hebben, was me toch iets te prijzig, maar nu kreeg ik hem voor een vriendenprijs aangeboden!!! :-*

Dus toen we Djowie weer op gingen halen, hebben we de voliere uit elkaar gehaald en gelukkig paste hij net in onze auto, mét gelukkig Djowie er nog bij!
Thuis gekomen hebben we hem direkt schoongemaakt (hij stond al een poosje renteloos en had al behoorlijk stof e.d. vergaard) en toen kwam het in elkaar zetten en inrichten... :o

Nu ben ik maar gelijk even langs de dierenwinkel gegaan om wat extra dingen voor in de kooi te kopen ::)
Ze hadden n.l. ook een hele leuke "vlotbrug" en tja, in eerste instantie dacht ik: nee, eigenlijk best duur! :-/
Maar Johan zei: nou leuk toch voor ze, kunnen ze weer jaren mee voort!
Nou ja, dat was niet tegen dovemansoren gezegd natuurlijk, dus toch nog maar even snel opgehaald :D

En eerlijk is eerlijk: het staat hardstikke gaaf! Al past deze voliere nog maar net op z`n ouwe plekkie! :o

Maar toen kwam vers 2: Solo en Ruby naar hun nieuwe villa! Nou ik weet niet hoe het jullie vergaan is ooit; maar in eerste instantie lukte me het mooi niet om ze erin te krijgen! Dood en doodeng vonden ze het!!!
En ik dood en dood zielig :-/ Op een gegeven moment heb ik ze allebei toch maar met de volle hand gepakt, want op mijn vinger of stokje bleven ze absoluut niet zitten zodra ik richting de nieuwe kooi ging!!

Tja en eerst toch wel wat paniek :-/ Echt heel rot voelde ik me toen :-[ Ze zochten ook duidelijk steun bij elkaar en Solo wilde de hele tijd maar gekroelt worden door Ruby :(

Maar gelukkig moest ik vanavond werken en toen ik thuis kwam vertelde Johan dat ze al weer gegeten hadden.
En toen ik gezellig bij ze kwam zitten, gingen ze lekker kletsen tegen me en ook hun kooi verkennen!
Inmiddels vindt Solo de vlotbrug fantastisch en kan zelfs al stap voor stap naar boven en beneden!
Ruby doet hem uiteraard na, maar ze is wel wat onhandiger, dus gebruikt zij haar vleugels nog wat meer, maar ook zij gaat al de hele kooi door!
Echt een pak van mijn hart hoor!!
Momenteel zitten ze helemaal bovenin, naast elkaar, bij te komen van alle belevenissen!
En ik heb toch goeie hoop, dat het een leuk onderkomen voor ze is. Tenslotte hebben ze nu toch een stuk meer ruimte. En als ze er een keer niet zo lang uit kunnen, dan hebben ze toch lekker genoeg te doen!
Nou, ik zal kijken of ik nog een foto kan plaatsen op het forum.

Natanella

Hier zijn we nog druk aan het soppen en boenen..

Natanella

Nog even de kooi helemaal inrichten, en dan krijgen Solo en Ruby de sleutel van hun nieuwe onderkomen...

Natanella

Tja, verhuizen gaat mens en dier niet in de kouwe kleren zitten hoor!! Het is zo gezegd: wel nog even wennen!!

Natanella

CitaatWat een leuke foto's Anita !! En Ruby is duidelijk een volle zus van Dazzle hoor  ;D Die duikt ook steeds in het water... en in mijn kop thee als ik niet uit kijk  :o En als ze op mijn hoofd zit en ik zet de kraan aan gaat ze alvast met haar vleugels gespreid zitten en op haar kop hangen  :D :D :D

Groetjes, Karin.

Hoi Karin, nou lees maar na in het dagboek van Mandy: volgens mij kweekt zij watervogels hoor!! :D
Maar ook superkroelkonten :D :D
Wat grappig dat Dazzle ook zo`n waterfanaat is he?
Gelukkig laat Ruby mijn kopje nog met rust :o ;)

groetjes, Anita

Paul

Hoi Anita,
Ik heb ongeveer dezelfde volliere gehad en dat is een hele mooie volliere vind ik ook wat maten betreft  :-)
Wat ik namelijk met deze ook heel mooi vind is de deurtjes, die gaan echt heel makkelijk open door ze alleen op te tillen en bij andere kooien is dat soms veel lastiger.
In elk geval een echte hotelletje voor Ruby en Solo :-)

Groetjes, Paul

Natanella

CitaatHoi Anita,

het lukte me gisteren niet op internet te komen  >:( ;
vandaar dat ik zo laat reageer want ik zat eigenlijk wel een beetje op je foto's te wachten  ;).
Ze zijn echt heel leuk! Vooral die foto van Ruby met haar gespreide vleugels is mooi. En inderdaad, wat een dweiltje is die Ruby toch!!! Lief hoor! Ze duikt er zeker met volle overtuiging in  :D hahaha! Maar solo is ook heel lief en mooi hoor want die lijkt op Rocky  ;D ;) haha, grapje hoor!!
Fijn he, twee van die nieuwsgierige aagjes die overal hun "neus" in moeten steken; die moet je altijd in de gaten houden  ;)

Groetjes Nes.

Hoi Nes, leuk dat je de foto`s ook mooi vindt. Ja die van Ruby met gespreide vleugels is echt een toevalstreffer hoor!
Tja, en die lutino`s zijn toch ook wel apartelingen hoor! Solo is altijd haantje de voorste als er weer iets nieuws te bekijken is! Ook nu weer, nu die nieuwe speeltjes in hun nieuwe voliere hangen! Hij is er als eerste bij en Ruby doet hem dan uiteraard(!) na :D
groetjes, Anita

Natanella

CitaatHoi Anita,

Was ik je iets te snel af :D :D.

Wat zitten die 2 er lekker inteligent bij zeg. Echt 2 kleine spionnen :D ;D.

Groetjes,

Mariska

Hoi Mariska,
Ja, dat wordt eerdaags een detective schrijven hoor! Of een spannende thriller! Met uiteraard mijn spionnen in de hoofdrol ;D

groetjes, Anita

Natanella

Hoi Paul,
Ja dat klopt inderdaad, er zitten 2 grote deuren in aan de voorkant die je met 1 beweging op kunt tillen en dan gaat het open. En er zitten ook nog aan de zijkant en voorkant kleinere deurtjes.
Het nadeel is wel dat ze niet echt op de kooi kunnen zitten vanwege het puntdak (denk ik tenminste)
En dat ze door die grote deur ook weer langs mijn arm naar buiten konden ontsnappen toen ik ze er de eerste keer in wilde zetten  :-/ :(
Ik denk dat ik ze morgen nog maar misschien een extra dagje huisarrest geef, om ze goed aan de kooi te laten wennen, want om ze nog een keer zo vast te moeten pakken om in de kooi te zetten, dat lijkt me toch ook niet fijn!
groetjes, Anita