16 april 2024, 17:21:57

2 weken

Gestart door ronald, 22 september 2006, 21:36:50

« vorige - volgende »

ronald

ik heb nu ogevee 2weken een valkje maar hij blijft bang hoe lang duurd dat hij komt ook uit de dierenwinkel ik weet niet of dat het moeilijker maakt

Robbe

Beetje meer info want je kan een valkparkiet een jaar hebben en die kan nog bang zijn hoe oud is ie denk je , probeer je hem tam te krijgen ??
groetjes Robbe

ovide

Hoi Ronald,

Allereerst, Proficiat met je nieuwe vogeltje. 1ste keer? of heb je meer parkietjes gehad. Ze zijn echt geweldig!!!

Kun je zeggen hoe oud je valkje is? Soms kan het best lang duren voordat een valkje zich vertrouwt voelt. Met heeeeeeeel veeeeeel geduld lukt het uiteindelijk meestal wel.
Het advies over een vogeltje aanschaffen bij de dierenwinkel; niet meer doen. Bij een kweker is beter, mbt ziekte en zovoorts.

Groet Nancy
Yana - 22-04-2006 - wildkleur, man
Smoey - 08-08-2006 - lutino, pop
Yunah - 29-01-2007 - cinnamon gepareld, pop
Zazu - 07-07-2008 - Gepareld, pop?

Riny

Hoy Ronald
Meestal maakt het wel verschil uit ,of een valkje rechtstreeks van de kweker of uit een dierenwinkel komt.
Je moet bedenken dat en valkje uit een dierenwinkel ook al vaker gevangen is.
Als je een valkje bij een hobbykweker koopt weet je meestal ook hoe oud je valkje is.
Weet jij hoe oud je valkje is?
En twee weken is ook nog maar kort, voor valkjes tam maken moet je echt geduld hebben.
Valkjes worden bij hobbykwekers meestal al handtam gemaakt.
Groetjes Riny :D

Anja

Hoi Ronald,

Ook ik adviseer je om de volgende keer een valkje bij een kweker te koper ipv in de dierenwinkel. Ikzelf heb slechte ervaringen met het kopen van valkjes in de dierenwinkel.
Kijk eens op deze link dat helpt je misschien met het tam maken en het minder bang worden van valkje.

http://www.valkparkiet.com/nl/files/tammaken.htm

Veel succes.

Groetjes Anja

ronald

ik weet niet hoe oud die is maar in de winkel zeiden ze nog jong en ja ik probeer hem/haar tam te maken hij eet wel uit van de hand maar van af stand

Ineke

Dan begint ie je te vertrouwen! Lees maar ns de link van Anja.
Succes met t tam maken van je vogel :) Hoe heet hij of zij eigenlijk?

sankim

Hoi als hij al uit je hand eet ben je al op de goede weg Wij hebben nu ook sinds 3 weken een valkje uit de DIERENWINKEL volgens de verkoper 3mnd oud en al tam omdat de verkoper hem via een mevr had die thuis een nestje had Deze verkoper is echt wel te vertrouwen want wij kopen alle dieren daar het is een echte dorpswinkel Dus wil maar zeggen dat er ook goede dierenwinkels zijn Veel met hem praten en met hem bezig zijn en elke dag merk je wel een nieuw piepje of een ander soort gedrag dat je de dagen ervoor nog niet had gezien of gehoord Wij hebben het ook zo ondervonden Nu na 3 weken bij ons thuis heeft hij al rond gevlogen Hij kijkt wel de kat uit de boom en het duurt soms lang voordat hij echt uit de kooi komt maar geduld is een schone zaak Toen wij gingen slapen moest ROCCO natuurlijk ook terug in zijn kooi ??? En omdat hij nog niet op mijn hand wil zitten heb ik hem het houten trapje uit zijn kooi voor gehouden en daar sprong hij zo op en heb ik hem naar zijn kooi gebracht! Misschien een tip voor jou om ook eens te proberen?

Groetjes aan iedereen dit is een leuk en leerzame site ;D ::)

SirG

Beste,

het kan zoals iedereen hier al zei lang duren eer je een valkje tam krijgt !! Onze Beau komt ook uit een dierenwinkel en ik weet ook niet hoe oud hij precies is !! Hij komt al uit onze handen eten, maar dat is het dan ook !! Hoe lang het duurt om hem tam te krijgen, geen idee, hangt er vanaf denk ik zo !! Onze Beau hebben we nu bijna 2 maanden enne hij ging redelijk vlug op de vinger zitten (wel intensief mee bezig en dit wil zeggen elke dag) !!

Maar moet je wel mee opletten, het gaat op en neer. Soms wil hij wel en soms wil hij niet !! Respecteer dit dan ook en "push" hem niet !! Hierdoor verliest hij anders het vertrouwen enne ja dan ben je verder van huis !! Ik ken er zelf ook niet veel van, dus ik denk wel dat je eerst zelf de tips leest en dan stilletjes probeert (niet te veel ineens willen). Ik heb de ervaring dat je soms te veel verlangt, maar soms moet je wel heel lang wachten op de volgende stap (Beau ging pas na 1 maand met 1 poot op de vinger zitten en op de volgende voet zitten we nog steeds te wachten) !!

In iede geval veel succes en je laat maar iets weten hoe het bij jouw lukt hé !! ik zal wel iets komen melden wanneer er vorderingen zijn bij ons lol !! kan nog lang duren vrees ik, nu zit hij in een dip (kan met rui te maken hebben ma kom, das een andere zaak) !!

grtz Catharina
Catootje is er nu - en Beau'tje is veeele stiller.
Niet lang meer, of ze mogen bij elkaar.....