20 mei 2025, 23:07:23

Grootste Bangerik!

Gestart door gokhan, 22 september 2006, 16:32:16

« vorige - volgende »

gokhan

Mijn valkparkiet van 1 jaar is van bijna alle speelgoed bang.
Ik had een plastic vogel speelgoed daarvan was ze bang van
en ik heb een speelgoed met allerlei kleuren met touwen d'r aan waar ze bang van is en van spiegeltje is ze ook bang voor.

Nu heb ik een nieuwe speelgoed gekocht maar helaas is weer bang het is een ronde speelgoed met belletje ik heb die op de kooi gelegd maar ze vliegt weg en ze blijft wel heel lang vliegen en uit eindelijk durf ze niet naar de kooi te gaan. Nu heb ik de speelgoed weggedaan.

Ze heeft 2 speelgoed speelt met mijn oude bril en met mijn headset haha:P.

Vroeger had ik een grasparkiet die veel kleiner is maar waar zij heel erg bang van is.

s avonds is ze  ook heel erg bang. raar?????

Nu wil ik graag dat ze niet meer bang is. Kunnen jullie me daarbij helpen aub!!

Lin

Is je valkje al wel tam? je kan beter geen spiegeltje gebruiken want die zien ze dan als partner. Als die ooit eens weggaat is er paniek. je kan ook zelf speelgoed maken zonder felle kleuren bijvoorbeeld of fruitboementakjes neerleggen of een wcrol.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

gokhan

Ze is heel tam zelfs maar wat ik niet snap is waarom ze bang is?

Lin

felle kleuren kunnen afschrikken en ook het telkens verplaatsen van objecten in en buiten de kooi. ik zou zelf speelgoed gaan maken. en niet ieder valkje vind spelen leuk. Meer knagen doen ze eigenlijk. hang eerst een speeltje een tijdje buiten de kooi waar hij als hij los is bij kan en dan pas met een tijdje erin.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Wendy..

Hai,

Mijn vogels zijn zelf niet zo heel bang voor nieuwe dingen maar een van mijn beste vriendinnen heeft ook 4 tamme valkjes en 2 van hen zijn ook altijd bang voor nieuwe dingen.Zo had ze een tijdje geleden zo,n witte ring gekocht van dat touw(wit gekleurd)en de eerste week zaten ze heel angstig boven in de kooi zo ver mogelijk van die ring vandaan omdat ze het hardstikke end vonden.
Na die week waren ze er uiteindelijk aan gewend en nu zitten ze er graag op!

Groetjes van Wendy
Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

ovide

Hoi Gokhan,

Welke mutatie is je valkje? Er zijn namelijk valkjes die bij schemer en s' avonds weinig zien. weet zo niet welke, maar volgens mij de lutino's en de valkjes met rode ogen. Dit kan een oorzaak zijn waarom hij bang is s' avonds.
De mijne is ook bang van vliegjes. Gaat dan als een helikopter door de kamer vliegen en angstig fluiten.

Een valk is erg nieuwsgierig maar vaak ook bang voor nieuwe dingen. De mijn ook, maar hij vertrouwt mij zo, dat wanneer ik laat zien dat het veilig is, door het vast te pakken of in mijn 'snavel' te doen en vaak overwint de nieuwsgierigheid het dan van de angst.
Ik denk dat het verstandig is niet telkens iets anders te proberen, maar een speeltje een lange tijd in de kooi op dezelfde plaats laten hangen. beetje aan de zijkant. Hopeleijk werkt dat.

Succes ermee, groet Nancy en yana
Yana - 22-04-2006 - wildkleur, man
Smoey - 08-08-2006 - lutino, pop
Yunah - 29-01-2007 - cinnamon gepareld, pop
Zazu - 07-07-2008 - Gepareld, pop?

Riny

23 september 2006, 16:30:33 #6 Last Edit: 23 september 2006, 16:37:48 by Riny
Hoy Gokhan
Wat Nancy zegt klopt.
Albino's en Lutino's zien slecht in het donker.
Daardoor schrikken ze ook eerder en kunnen zich slecht orienteren.
Ik gebruik voor hun altijd een klein nachtlampje ,dan is het probleem opgelost.
Groetjes Riny :D