14 mei 2025, 12:46:20

Niet vliegen, veren weg

Gestart door debbie, 22 september 2006, 11:25:41

« vorige - volgende »

debbie

Hoi ik ben debbie en heb 2 witte valkparkieten, de ene wat volgens mij het vrouwtje is, kon vanaf vorige week ineens niet meer vliegen ze probeerde het wel, maar kwam niet hoger dan 1meter, in eerste instantie dacht ik dat ze haar vleugel gekneusd had of zo iets, want aan de andere kant ging het wel, nu sinds vanmorgen zie ik dat er veel  veren uit de *gekneusde* vleugel weg zijn eigenlijk alle lange veren, en ook aan de andere kant zijn veel  veren weg. Er zit ook bloed  op de pennen, op het gekneusde vleugeltje, niet veel maar toch. Zou het kunnen dat uit frustratie dat ze niet meer kan vliegen, haar veren heeft uitgetrokken?, ik heb niks gezien, of heeft haar man dit gedaan. kan dit vanzelf over gaan, of moet ze mee naar de dokter? moet ze eigenlijk oefenen of  haar in der kooi houden?
Groetjes debbie

Riny

22 september 2006, 12:02:06 #1 Last Edit: 22 september 2006, 12:10:21 by Riny
Hoy Debbie
Als ik jou was zou ik er even mee langs een vogearts gaan.
Zeker omdat er bloed op de pennen zit
Van rui of schrikrui zijn de veren meestal intact, en zijn over het algemeen dan ook niet gevuld met bloed.
Ook heb je grote kans als de DA het een beetje bijknipt dat je valkje zijn evenwicht wel kan houden met vliegen.
Groetjes Riny :D