18 mei 2025, 05:45:20

verlatingsangst????

Gestart door kaatje, 20 september 2006, 08:10:38

« vorige - volgende »

kaatje

Onze valk Rocko begint als hij ons hoort aankomen gigantisch te schreeuwen en houd daar pas mee op tot hij mij ziet.

Verder als we sochtends weggaan dan rent hij op zijn stok en piept en schreeuwt.

Waarom doet hij dat? Wij worden er een beetje gek van sochtends vooral omdat ik nogal een ochtendhumeur heb en daar dus niet echt goed tegen kan

groetjes Karianne

Riny

Hoy Karianne
Je moet bedenken dat je valkje best wel slim is.
Als jij gaat werken heeft die heel erg goed in de gaten , dat hij een aantal uurtjes alleen is.
En 's morgens is hij blij dat je weer bij hem bent.
Zou het geen oplossing zijn om een tweede valkje erbij te nemen?
Je valkje heeft dan altijd gezelschap, want of het verlatingsangst is weet ik niet, maar het is duidelijk dat het met alleen zijn te maken heeft.
Groetjes Riny :D

ovide

Hoi Karianne,

Ik herken het gedrag wat je beschrijft heel goed. Mijn valkje doet het s' ochtends ook, en ook als ik wegga. Ik denk dat Rinie gelijk heeft, en dat hij blij is je te zien.

Een tip misschien, wat bij mij werkt, want ik heb een gigantisch ochtendhumeur. Ik doe s'nachts een doek over de kooi, en die haal ik er s'ochtends pas af wanneer ik wakker ben en mij humeur wat bijgetrokken is. Mijn valk begint pas te fluiten wanneer ik de doek eraf heb gehaald.
Hoop dat je er wat aan hebt, succes.
Groetjes Nancy en Yana
Yana - 22-04-2006 - wildkleur, man
Smoey - 08-08-2006 - lutino, pop
Yunah - 29-01-2007 - cinnamon gepareld, pop
Zazu - 07-07-2008 - Gepareld, pop?

Bello

Als Bello ons hoort, roept hij ons ook, maar als we in de kamer komen gaan we niet gelijk naar hem toe, even wat kleine dingetjes doen en dan heel blij naar de kooi gaan  en dan halen we hem eruit, hij is het nu gewend en vind dat veel leuker dan als hij blijft roepen.

enneh binnenkirt krijgen wij een 2e valkje dan is hij overdag ook niet meer alleen.

Bazinnetje van Bello.

p.s. Valkparkieten kunnen herrie maken dussssss
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

heidi

ook quickje roept gelijk als we in de kamer inkomen,ik praat dan tegen hem,zet de radio aan,en als hij rustig is haal ik hem eruit.

groetjes heidi en quickje

Riny

21 september 2006, 08:22:37 #5 Last Edit: 21 september 2006, 09:02:50 by Riny
Hoy Heidi
Dat is heel erg goed dat je er pas naar toe gaat, als Quickje rustig is.
Als je er naar toe zou gaan als hij nog heel erg druk is, beloon je in feite slecht gedrag.

kaatje

Nou ik moet zeggen dat wij dat ook geprobeerd hebben om niet naar de kooi toe te gaan tot Rocko wat rustiger is maar dan blijft hij bezig.

Gisteren was het zo erg dat hij bijna 45 minuten heeft zitten schreeuwen. En waarom ?? Mijn vriend (daar was rocko van) die zat op de bank en Rocko ziet hem dan ook maar neemt geen genoegen met mijn vriend maar moet mij ook zien??!!

Ik weet af en toe niet meer wat er met Rocko is en waarom dat hij die dingen doet

Karianne

Riny

Hallo Karianne
Valkparkieten hebben een ongelooflijke lange adem, als ze graag hun zin willen hebben.
Je zult wel denken ''jij hebt makkelijk praten''maar probeer het vol te houden, anders is Rocko dadelijk de baas.