18 april 2024, 05:53:18

Wil niet zelfstandig worden

Gestart door trienke, 18 september 2006, 15:00:04

« vorige - volgende »

trienke

hallo allemaal

Ik heb valkparkieten rond de 5e weken uit het de voliere gehaald om tam te maken.

1 was al met 6 weken zelfstandig
de middelste jong is ook al 2 weken zelfstandig
De 1e jong is nu inmiddels bijna 11 weken oud.
en niet zelfstandig.

Ik krijg haar ook maar niet zelfstandig wat ik haar ook geef, en doe. Ze krijgt geen pap meer maar eet alleen maar gerulde eivoer, en als dat niet in de kooi aan wezig is, eet ze niks. Heb geprobeert om haar het niet te geven 3 dagen lang, maar ze eet echt niks, en haar gewicht is ook gedaald.
Ze bededeld ook als ik in de buurt ben.

Er staat zaad op de grond, trosgierst. Verder speelt ze al een hele tijd met de zaadjes, maar eet er niks van. Ook niet als ik haar alleen eruit neem met zaadjes.

Wat kan ik doen om haar zelfstandig te maken? Of moet ik gewoon geduld hebben en afwachten.

Groetjes Trienke

Lin

Kan je haar niet bij andere zetten die het voor kunnen doen? misschien helpt dat wel.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Riny

Hoy Trienke
Het zelfde heb ik afgelopen broedseizoen gehad, met een valkje wat Marilyn gereserveerd had.
Ik kreeg die maar niet zelfstandig ,terwijl de rest waar hij bij zat allemaal alleen at.
Ik schaamde mij de ogen uit mijn hoofd tegenover Marilyn.
Zij zei toen ''Ik kom hem halen en desnoods geef ik maar pap''
Ik kan je zeggen vanaf het moment dat Charley mij niet meer zag heeft die niet meer gebedelt ,en keurig zelfstandig gegeten.
Hopelijk is dit met jou valkje ook zo.
Hoe zwaar is die op dit moment?
Groetjes Riny :D

trienke

Hoi lin

Ik heb haar juist bij andere valkparkieten in de kooi.

Hoi riny
Ze weegde gister 73 gram, terwijl ze met gerulde eivoer over de 80 gram kwam.
Ik zou dit valkparkiet gaan houden.
Ik geef haar ook niet veel aandacht, en ben uitzicht.
Maar niks helpt :-\

Riny

Hoy Trienke
Bij die van Marilyn heb ik ooit een doek voor de kooi gehangen ,dat die mij maar niet zag.
Hij schreeuwde als een brulkikker, ook had die hetzelfde gewicht als die van jou.
We zijn zelfs over gegaan op een papvoeding, omdat die zo licht was.
Vanaf het moment dat Charley bij Marilyn kwam en mij niet meer zag at die helemaal zelfstandig.
Kun je niet proberen wat die doet als die een paar daagjes bij iemand anders is?
Groetjes Riny :D

trienke

hoi

helaas weet ik niemand waar hij even zou kunnen staan een paar dagen.
Ik zal denk dat maar geduld moeten hebben, en het haar steeds aanbieden.


Mara

Het is verdorie dat je zo ver wegwoont, maar dan had je hem/ haar wel bij mij kunnen plaatsen bij wijze van proef..

trienke

Hij/zij is al zelfstandig geworden. Dus moest wat meer geduld hebben.

Groetjes Trienke