13 mei 2025, 00:25:18

valk alleen in kooi

Gestart door erika, 17 september 2006, 23:59:18

« vorige - volgende »

erika

hoi ik heb meerdere keren dingen gevraagt op deze site en iedereen heeft me altijd waanzinnig goed geadviseerd.
nu kom ik weer met een vraagje,ik had twee valkjes 1 lutino en 1 wit masker. nu is vorige week mijn lutino overleden helaas, maar ik wil het eigelijk nu alleen bij mijn witmasker houden,het gaat heel goed met hem hij vliegt lekker door de kamer eet goed ,word wat meer aanhaliger op mij iets wat ik super vind nu was mijn vraag dus,misschien klinkt het stom maar mist binky die lutino nu of is hij dat al heel snel vergeten dat ze er met zijn tweeen in zaten...ik hoop op een antwoord ik ben daar wel heel erg nieuwsgierig naar heb er niks over kunnen vinden op het forum wel 1 erbij maar niet als  er 1 weg valt,misschien ook een goeie vraag voor andere valkgekken,want ik zal niet de enigste zijn die er dan geen 1 meer bij neemt.
bedankt voor het lezen en ik wacht graag jullie antwoord af.
groetjes erika en binky

Rianne

Het is maar net waar je voor kiest. Wil jij gelukkig zijn met een tam valkje of moet je valkje gelukkig zijn met een nieuw maatje? :)

Riny

18 september 2006, 19:16:03 #2 Last Edit: 19 september 2006, 00:10:41 by Riny
Hoy Erika
Ik zou heel erg goed opletten, en Binky observeren.
Als hij de Lutino echt mist, zou ik er toch een tweede valkje bij nemen.
Als je er dan een tam valkje bij zou nemen , blijft Binky ook zo aanhalig .
Jij bent de enigste persoon die Binky goed genoeg kent, om te merken of zijn gedrag is verandert, na de dood van de lutino.
Groetjes Riny :D

ovide

Hoi Erika,

Wat sneu dat je lutino is gestorven.
Ik heb vorig jaar een soortgelijk iets gehad. Ik had een valk en een grasje. Dit waren wel vriendjes van elkaar4. Mijn grasje was ineens dood gegaan (in mijn handen), en het enige wat mijn valk vanaf dat moment deed was naar het grasje pikken. Dit vond ik heel vreemd. Later was aan het gedrag van mijn valk ook niet te merken dat hij zijn vriendje mistte. Ik denk dat je het wel zou kunnen zien aan het gedrag wanneer hij hem zal missen. Ik heb later toch besloten om een nieuw vriendje voor mijn valk te halen. Deze accepteerde hij niet. De nieuwe mocht niet in de buurt komen en hij viel hem elke keer aan.
Ik zou dus erg naar het gedrag van je witmaskertje kijken voordat je besluit er een vriendje bij te nemen. En 1 heel tam valkje is ook erug leuk, Wel heel veel aandacht geven dan.

Hoop je een beetje te hebben geholpen,
groetjes Nancy en Yana
Yana - 22-04-2006 - wildkleur, man
Smoey - 08-08-2006 - lutino, pop
Yunah - 29-01-2007 - cinnamon gepareld, pop
Zazu - 07-07-2008 - Gepareld, pop?

erika

hoi allemaal bedankt voor jullie reacties. binky reageert goed, fluit praat is er vaak uit .zit op me schouder, heb er wat speeltjes bij gekocht vandaag maar daar kijkt tie nog niet echt naar maar ze waren toch niet zo spelerig.als ik weg ben heb ik de radio aan dus altijd geluid aan.ze waren niet echt vrienden die lutino en binky dus hij zat altijd al op zich zelf. wat het eerste persoon hier zegt vind ik niet echt een goed antwoord wat wil je een valk erbij voor binky of voor jezelf een tamme vogel want er zullen zat valken zijn die alleen zitten. hij doet het tot nu toe goed ,maar nu is mijn vraag, zal hij na 1 week nog weten dat ze met zijn tweeen waren of is tie die lutino al vergeten graag wil ik dat nog weten. bedankt voor jullie reactie, groetjes erika en binky

erika

sorry rianne begreep je eerst niet erg goed wat je zei drong niet echt tot me door mijn exuses hiervoor maar zal binky nu nog weten dat die lutino erbij zat of is die die al vergeten. groetjes erika en binky nogmaals exuses

disney

Dieren leven in het nu, dus jou valk is de lutino al lang en breedt vergeten. Hoewel parkieten zeker kunnen vereenzamen als ze alleen over blijven vind ik termen als missen niet echt toepaslijk. Dat is menselijk omdat wij terug kunnen denken aan wat we hadden en dat kunnen vergelijken met het nu. Dieren doen dat niet, die leven met wat het moment ze brengt. Slechts bij bepaalde prikkels kan hun herrinering geprikkeld worden, bijvoorbeeld als er een vorig baasje op bezoek komt ofzo.
Als jou valkje gewoon blijft zoals ie was, dan is het prima. Ga je aan hem merken dat hij stiller wordt of slechter eet, dan moet je nadenken over een vriendje.

Groetjes Karin

erika

hoiiii karin jou berichtje deed me goed dat meen ik uit de  grond van mijn hart.nee het gaat prima met hem is heel vaak uit de kooi zit op me schouder,me hoofd eet uit me mond zit op me bord en kletsen en krijzen doet tie ook nog heel de dag door . dus neem ik aan dat het gewoon allemaal heel erg goed gaat met binky. dank je wel voor je antwoord.
groetjes erika en binky