5 mei 2025, 18:54:03

ruzie

Gestart door Karin, 16 september 2006, 23:01:11

« vorige - volgende »

Karin

Ik heb 2 volwassen mannetjes valken al een tijd bij elkaar zitten in een gedeelte van de volière. Ze waren altijd dikke maatjes, samen eten, elkaar versieren enz. Ik heb net een jonge pop ( nog niet geslachtsrijp, ze is pas een maand of 4 - 5 ) erbij gezet nadat ze een tijdje in quarantaine had gezeten. Een paar minuten nadat ze erbij zat vliegen de mannen elkaar aan  :o  Dat had ik niet verwacht. Misschien wel na een paar dagen, maar zeker niet meteen, omdat het zulke dikke maatjes zijn én de pop nog heel jong is. Ik kijk het nog even aan, maar als er bloed gaat vloeien moet ik toch wat anders verzinnen ( help ! Geen plek meer  ;D  ). Heeft iemand dit wel eens meegemaakt en is dit toen bijgetrokken ? Pop nr 2 komt er binnenkort aan, maar die moet ook eerst in quarantaine.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Riny

Hoy Karin
Zoiets heb ik ook wel eens meegemaakt toen ik geen even aantal valken in de voliere had zitten.
Bij mij vloeide er wel bloed.
Ik heb toen zo snel mogelijk gezorgd dat ik een even aantal kreeg.
Groetjes Riny :D

Karin

Bedankt voor je antwoord. Over een maand komt er een tweede popje bij. Ik kijk het vandaag nog even aan en als het oorlog blijft gaat er 1 man uit. Zielig, hij moet dan in een kooi zitten, maar ja, liever dat dan bloedspetters  ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

ManjaV

Hoi Karin,

Mikki en Sunny vertonen wel eens dominant gedrag ten opzichte van elkaar, soms mondt dit uit in geblaas en 'geduw'. Het is nooit heel erg, wsl omdat er twee popjes bij zitten en niet een.
Want verder zijn ze de beste maatjes, net als jouw valkjes dat ooit waren. Het zou goed kunnen dat, als er nog een popje bij komt, dit gedrag weer verandert. Tenminste, dat hoop ik voor je! ;)

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki