19 april 2024, 21:35:25

Wie weet????

Gestart door Mara, 15 september 2006, 20:56:34

« vorige - volgende »

Mara



Ik heb even een vraagje....Op de foto zie je rechts een nogal bleke valkparkiet zitten, mijn Pierreke. Nu vraag ik me af, of iemand weet wat voor een mutatie het is....Ik denk zelf een wildkleur maar ik vind zijn masker erg bleek en over het algemeen is hij erg bleek...

Wie o wie...

Mara

•=Bonnie=•

Ik denk ook een wildkleur. :)

Raymond

Wildkleur inderdaad. hij is wat lichter omdat die ook in de zon zit. Zijn wangen zijn gewoon goedgekleurd voor een wildkleur


Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

Mara

Hij is echt vaal, niet zoals lichter omdat ie in de zon zit. Pierre is echt vaal. ZIjn koppie is ook niet echt geel maar echt vaalgeel...kan het niet goed beschrijven.

valkje-jacco

is het geen verdwaalde cinnamon?? wie weet
hoi!
ik heb 7 valkparkieten, 
Jacco, wildkleur man van juni 2004
Gipsy, lutino pop, leeftijd onbekend
Christy, cinnamon geparelde witmasker pop, 8 juli 2006
Pearl: geparelde pop, van 2006
Appie: Albino man, van 2006
Chaiba: Wildkleur man, van 2005 (blauw ringetje?2005??)
J.J. De kleine van Jacco, nu net een week oud
Als je vragen hebt kun je ze altijd stellen via IM, Mail of voeg me toe op je msn :)

Raymond

Heb je anders een duidelijkere foto van hem alleen (en dichterbij)


Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

*Esther*

Wildkleur popjes hebben bijna altijd een valer geel masker dan wildkleur mannetjes.
Zo op het eerste gezicht lijkt het mij een wildkleur popje.
kan ook een mannetjes zijn waarvan het masker nog moet doorkleuren

Sowieso zijn er vele grijs tinten. wat dan toch onder een noemer valt.

gr Esther

Mara

Pierre is 8 jaar, mannetje. Foto zal ik proberen morgen te krigjen. Maar hij is erg schuw.

*Esther*


Mara

Kan iemand een foto plaatsen van een bleekmasker? Pierre laat zich weer eens niet op de foto zetten.

Groetjes

Mara

Caroline

Ik heb geen foto van een bleekmasker maar wel diverse keren foto's gezien van een bleekmasker.

Dit is geen bleekmasker hoor, een bleekmasker heeft dezelfde lichte wangen als een geelwang, dus okergeelachtig.

Ik denk gewoon een valkje met weinig kleurpigmenten in zijn masker waardoor hij er flets kijkt.

Je schreef dat hij al 8 jaar is, is hij dan niet altijd zo geweest??

Groetjes!!

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Mara

Ik heb hem gekregen van kennissen en voor zover ik weet, is hij altijd zo geweest. Niet dat het me stoort, maar vroeg me af wat er de reden voor is. Pigment te kort, ja, dat zou kunnen.

Ludo

mensen toch, wat is dat met al die zogezegde bleekmaskers !
bij valkparkieten is er een groot verschil in kleurintensiteit, zowel bij het grijs als bij de kleur van de wangen.

In mijn handtekening zie je een bleekmasker, het lijkt wel een witmasker met zachtgele wangen.(middenste foto bovenaan)

wil je meer weten over bleekmaskers kijk dan op www.valkparkieten-benelux.tk en het forum ervan.

Groeten

Ludo
Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk

Mara

Hoi Ludo

BEdankt voor de link. Ik heb daar inderdaad iets meer geleerd over bleekmaskers en er staat een foto bij die haast Pierreke is maar dan met iets lichtere wangen.

Nogmaals dank je wel.

Mara