valkje van 10 weken wilt nog steeds niet zelfstandig eten..

Gestart door Saar, 18 september 2006, 10:58:37

« vorige - volgende »

Saar

hoi
Ik heb 2 jonge valkjes in de volière van 10 weekjes oud. Ze willen alleen niet zelfstandig eten :-\ :-\ Zodra ze hun vader zien, gaan ze om eten vragen... En t stomme is dat ze t alleen bij hem doen... De vader uit de volière halen heeft geen zin.. Er liggen 3 bevruchte eitjes die een deze dagen uit gaan komen.
Het lutinotje heb ik al een paar keer binnengehad, maar dan eet ze helemaal niks! Misschien nog tips?? Dan kan ik haar toekomstige eigenaar ook blij maken dat ze naar huis mag :-\

groetjes een bezorgde Saar :-*

Rianne

Hoi Saar,

ik denk toch dat je ze naar binnen moet halen. De ouders kunnen nog lang door blijven voeren. Ik denk zelfs, dat de kleintjes al wel zelf kunnen eten.
Hoe lang heb je het lutinootje binnen gehad? Dat ze dan de eerste dag niet eet is wel logisch, door de verandering van omgeving.
Geef ze grasparkietenzaad en leg trosgierst op de bodem. Zet ook een bakje zaad op de bodem.
Het zal je uiteindelijk wel lukken om ze zelfstandig te maken hoor. :)

Saar

Citaat van: Rianne op 18 september 2006, 11:02:38
Hoi Saar,

ik denk toch dat je ze naar binnen moet halen. De ouders kunnen nog lang door blijven voeren. Ik denk zelfs, dat de kleintjes al wel zelf kunnen eten.
Hoe lang heb je het lutinootje binnen gehad? Dat ze dan de eerste dag niet eet is wel logisch, door de verandering van omgeving.
Geef ze grasparkietenzaad en leg trosgierst op de bodem. Zet ook een bakje zaad op de bodem.
Het zal je uiteindelijk wel lukken om ze zelfstandig te maken hoor. :)

ik heb haar ruim 2 dagen binnen gehad :-\
kropje was hartstikke leeg...
ze wilde alleen 3 hapjes eten als ik de trosgierst voor mevrouw hield :-\ en dan legde ik t op de grond neer, en zette haar dr bij.. ging ze er weer vandoor :P maar dan haal ik de muts zometeen wel weer naar binnen ;) Op de hoop dat ze wel gaat eten :) Bedankt voor t advies :)
groetjes Saar :-*

Saar

goed.. ik hang net weer 2 gevulde voerflessen op...
Gaat ze zelf zitten eten....
is dat bedelen dan gewoon aanstellen ??? ???
Als dat zo is dan heeft ze me aardig voor de gek gehouden ;D

Rianne

Dat bedelen is gewoon lekker handig, zolang paps erin trapt ;)

Saar

Citaat van: Rianne op 18 september 2006, 11:57:22
Dat bedelen is gewoon lekker handig, zolang paps erin trapt ;)

haha dat kan je wel zeggen dan ja ;D
vanavond haal ik haar naar binnen.. dan kan ik haar nog even kroelen enzo... en dan als ze binnen ook zelfstandig eet, dan mag ze van mij naar haar nieuwe bazinnetje :)

Saar

er mag van mij een slotje op ;)
mevrouw vond dat ik de voerbak op een andere plek moest hangen :-\ en ze zit nu te eten... wat un doos ook :P