29 maart 2024, 02:48:53

Valkje slechtziend?

Gestart door johanlinda, 16 september 2006, 19:33:48

« vorige - volgende »

johanlinda

Mijn ouders hebben een valkje van 8 jaar oud. Hij is ontzettend lief en logeert regelmatig bij ons. Twee jaar geleden hebben mijn ouders brand gehad in huis. De valk heeft de hele tijd in de rook gezeten, omdat er niemand thuis was. De brandweer moest met perslucht naar binnen, zoveel rook was er. En toch heeft hij het wonder boven wonder overleefd.

Maar wat ons opvalt. Sinds de brand lijkt het of hij je niet goed ziet. Als het niet ontzettend licht is in de kamer gaat hij blazen. Ook komt hij niet meer naar je toe vliegen als je roept, wat hij anders wel deed. En de laatste tijd is hij steeds gekker op zijn hok. Als je hem er uit laat zit hij binnen no time weer op zijn hok.

Zou het kunnen zijn dat zijn oogjes beschadigd zijn, of zou dit een gedragsprobleem kunnen zijn?

bobbie

Hoi,

Jeetje, dat is niet mis wat dit valkje heeft meegemaakt.

Als jullie aan zijn zicht twijfelen zou ik hem eens na laten kijken door een vogelarts.

Arme valk. Succes ermee.

Nel

*Esther*

kan hij door de rook ook andere beschadiging hebben opgelopen?
dus niet alleen iets aan de ogen?

Rianne

Ik denk dat hij door de rook een zuurstof tekort heeft gehad. Dit kan schade aangebracht hebben in de hersenen.

Ik ken een man die heeft even zonder zuurstof gezeten, zijn ogen produceren nu veel te kort vocht.