16 mei 2025, 23:37:22

mee heen en weer sjouwen

Gestart door Nes, 7 augustus 2003, 15:36:33

« vorige - volgende »

Nes

Hallo allemaal,

ik heb Rocky nu bijna anderhalve maand en hij kent mij al helemaal. Maar ik wordt binnenkort geopereerd en dan ga ik weer even thuis wonen omdat ik dan bijna niets zelf kan doen.
Als ik zelf weer alles kan ga ik weer terug naar mijn eigen woning. Natuurlijk wil ik Rocky dan ook meenemen, of is dat een nare ervaring voor hem?

Groetjes Nes.

Natalie

7 augustus 2003, 15:46:02 #1 Last Edit: 7 augustus 2003, 15:46:45 by Natalie
Hoi Nes,

Toen ik nog op kamers woonde en ik geregeld in de weekenden naar huis ging, nam ik de valkjes ook altijd mee. En dat vonden ze geen probleem. Op zondagavond gingen ze dan weer mee met met mij terug, en ik heb er nooit iets van gemerkt. Ik had op mijn kamer een binnenvoliere en bij mijn ouders thuis had ik ook zoiets staan dat ik ongeveer op dezelfde manier had ingericht. Voer op dezelfde plaats en dezelfde speeltjes. Dus......ik weet niet hoe dat bij anderen is gegaan, maar.......bij mij ging het goed :)

Nes

Bedankt voor de reactie.
kan ik hem dan ook gewoon in zijn eigen kooi vervoeren?

Groetjes Nes

Natalie

Tuurlijk kan dat, dat is voor het beestje misschien ook wel fijner! Ik heb mijn valkjes (toen ze nog in een gewone vogelkooi zaten) ook wel eens meegenomen toen we een paar dagen naar familie gingen. Omdat mijn hele familie aan de andere kant van Nederland woont hebben we ze in hun eigen kooi meegenomen. Normaal deed ik ze nl. in een vervoersbakje als ik naar mijn ouders ging, maar dat was maar 20 minuten rijden. Ik heb de kooi wel wat afgedekt in de auto omdat ik merkte dat mijn valkjes erg onrustig werden van al die voorbijrazende auto's, maar toen we de deken (1 kant van de kooi open en 3 kanten afgedekt) erover heen gegooid hadden zatten ze lekker rustig op hun stokje en gingen ze zelfs slapen, dus toen voelden ze zich wel op hun gemak

Kolkkie

Hoi Nes,

Ik neem Coco geregeld mee naar andere mensen. Hij lijkt er totaal geen problemen mee te hebben.
Ik heb Coco gewoon los op de schouder zitten in de auto.
Ik denk niet dat er problemen zullen ontstaan hoor.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Natalie

Oei Maris,

Heb je je valkje los op je schouder zitten terwijl je rijdt? Lijkt me toch best gevaarlijk. Als ie plotseling ergens van schrikt en begint te fladderen...........dan kunnen we jou daarna ook 'opsmurfen' in de berm of van de vangrail, dus of dat wel verstandig is.....? Bovendien is het dan ook te hopen dat de politie het niet ziet, want ik heb al eens gezien (bij 'Blik op de Weg') dat iemand een boete kreeg omdat ie zijn hondje op schoot had terwijl ie aan het autorijden was, en dit is natuurlijk wel een vergelijkbaar geval.

Groetjes Natalie

Kolkkie

Hoi Natalie,

Ik heb Coco alleen los op de schouder als mijn vader rijdt. Als ik zelf rijd, heb ik hem of niet bij me, of hij zit in een vervoersbakje. Hij gaat nu al 8 jaar mee in de auto en er is nog nooit iets gebeurd.
Coco gaat trouwens ook mee in de trein. Wel eerste klas in een werkcoupe, die kan je afsluiten. Dat ivm tocht en andere mensen.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Natalie

7 augustus 2003, 18:26:11 #7 Last Edit: 7 augustus 2003, 18:27:44 by Natalie
Oké, dan ben ik weer een beetje gerustgesteld. Maar ik zou er persoonlijk toch voor kiezen om m'n valkje in een kooitje of vervoersbox mee te nemen, dan kan er in ieder geval niets gebeuren  ;)

Kolkkie

Hoi Natalie,

Ik heb altijd het vervoersbakje bij mij. Dus al er nood aan de man is, kan ik hem altijd in dat bakje zetten. Ik vind het ook een prettiger idee, dat als er iets gebeurd dat je iets hebt waar ik hem in kan stoppen.

Groetjes,

Mariska