19 april 2024, 00:48:09

nog een vraag

Gestart door Angel, 19 september 2002, 07:37:02

« vorige - volgende »

Angel

Als chico bij ons aan de7 tafel eet zetten we hem in een doosje,maar hij gaat aan het doosje knagen is dit erg??en als we hem aaien dan doet hij soms heel gek, dan gaat hij met zijn snavel heel hard heen en weer op je hand,net of die bijt,maar hij doet het heel zachtjes,is dit nu spelen of wil die met rust gelaten worden,en als je met hem praat dan maakt die een brommend geluid,betekend dat hij dan praten wil??nou als iemand mij daar antwoord op kan geven ben ik alweer blij,alvast bedankt groetjes Angelique

Angel

eh in de bovenste regel staat er een 7 voor tafel maar die hoort er niet hoor!haha chico liep bij mij op het toetsenbord.

Simon!

In een doosje?? waarom in een doosje? ene als ie het kapot knaagt is het niet erg en als ie met zijn snavel hee en weer gaat blaast ie dan ook?
brommend geluid??? mijnes doet dat niet hoor maar hoe bedoel je? Ik hoop dat je nu weer wat meer weet

groetjes

Simon

Roderick_

Ja dat doen mijn valk ook met zijn snavel heen en weer gaan op mijn hand. Ik zal ook wel eens willen weten waarom die dat doet. Ik denk dat het wel normaal is want me nieuwe valk doet het ook.

Tom

Ongeveer 10 dagen geleden kochten wij onze eerste valkparkiet. Het beestje is nu al veel rustiger geworden en eet ook goed. Toch is het zo dat wij vrij veel uit huis zijn en niet echt veel aandacht kunnen besteden aan Zuma. Ik heb gehoord dat het in dat geval raadzaam is een tweede vogel erbij te nemen. Ik vraag me nu af of ik er goed aan doe om een reeds handtamme valkparkiet bij Zuma te zetten? Bevordert dit ook enigszins het tam maken van Zuma?

Angel

nou niet echt in een doosje,maar een deksel van een doosje,dan poept hij niet op de tafel,en hij blaast niet als hij zo met zijn snavel heen en weer gaat.Dus ik ben benieuwd of iemand het weet wat dat betekend.En Tom ik weet geen antwoord op jou vraag,omdat ik sinds kort dus ook niet een valkje heb,groetjess

Simon!

Ik denk dat dit een gewoonte is want mijn valk doet dat ook soms maar trek je er maar nioks vanaan hoor 't is niks ergs ofzo

groetjes

Simon

ezra

Aan Angel: valkparkieten knagen aan alles, dus ook aan dat karton van die doos. Niets aan de hand dus. Dat wrijven met zijn snavel is óf schoonmaken, óf gewoon spelen. En dat brommen... tja, wie zal het zeggen. Hou jezelf maar voor dat als je vogel met rust wil worden gelaten of als hij iets niet prettig vindt, hij dan wegwandelt of gewoon een endje van je vandaan vliegt. En zolang hij dat niet doet is er niets aan de hand.

Aan Tom: valkparkieten zijn gezelschapsdieren (welke dieren en mensen niet, trouwens), dus eenzaamheid kan vaak tot frustraties leiden (krijsen!), zeker wanneer het dier uren alleen is. Koop dus een tweede, als het kan. Hoeft niet perse van het andere geslacht te zijn. Zie verder Gerda's antwoord op een soortgelijke vraag onder 'Gedrag'.