12 mei 2025, 23:22:41

cinnamon en fallow?

Gestart door nick01, 22 augustus 2006, 16:26:16

« vorige - volgende »

nick01

ik ga t gewoon proberen we zien wel.

en dat ik aanbood te ruilen was eigenlijk niet voor jou bdoeld maar voor bonnie.
ik zou wel met haar willen ruilen om onverwant te maken snappie?!(zodat ze niet pappie op dochterlief hoeft te zetten dus bonnie hierbij ... )
niet ten nadele van jou maar mijn vogels gaan zelden naar de handel , puur alleen uit noodzaak en dat komt bijna nooit voor.
ik heb mijn gedachtes over hoe men omgaat met vogels in de handel , heb genoeg gezien.
ik wil kijk hebben op waar mijn vogels heengaan.

•=Bonnie=•

Citaat van: nick01 op  1 september 2006, 23:05:56
ik ga t gewoon proberen we zien wel.

en dat ik aanbood te ruilen was eigenlijk niet voor jou bdoeld maar voor bonnie.
ik zou wel met haar willen ruilen om onverwant te maken snappie?!(zodat ze niet pappie op dochterlief hoeft te zetten dus bonnie hierbij ... )
niet ten nadele van jou maar mijn vogels gaan zelden naar de handel , puur alleen uit noodzaak en dat komt bijna nooit voor.
ik heb mijn gedachtes over hoe men omgaat met vogels in de handel , heb genoeg gezien.
ik wil kijk hebben op waar mijn vogels heengaan.

Jouw vogel is helaas wel familie van de mijne Nick, Bianca heeft haar koppel van dezelfde kweker gehaald als waar het mijne vandaan komt. Ze zijn dus ook familie van die welke Kirsten heeft zitten en zelfs de ouders van haar opaline-geelwang fallow man. ;)

Citaat van: Ludo op 31 augustus 2006, 00:07:53
Hoi Bonnie wat bedoel je met je antwoord ?
Citaathet contrast op deze foto staan niet hoog.

Daarmee bedoel ik exact wat er staat, ik ben fotograaf ;)

nick01

maar bonnie ik kweek niet met 1 koppel  ;D.
ik heb de volgende koppels.
fallow split bont cinnamon gepareld geelwang x bont geelwang split fallow.
fallowbont split gepareld geelwang lutino x gepareld split fallow kans bont.
cinnamon split geelwang en fallow x een pop die ik nog moet zien te krijgen maar dat gaat wel lukken ik hoop op een fallow pop.
t lijkt me toch stug dat die allemaal verwant zijn.
t is maar een aanbod wat je er mee doet moet je helemaal zelf weten  ;D.

•=Bonnie=•

4 september 2006, 14:15:10 #18 Last Edit: 4 september 2006, 14:24:31 by Bonnie
Geen idee of ze allemaal verwant zijn, ik weet niet waar je de rest hebt gehaald maar de man die je bij Bianca hebt gehaald is familie van mijn koppel in elk geval. Maar ik heb geen interesse in een ruil, daar heb ik zo mijn redenen voor maar die zal ik niet op het forum gooien.

nick01

moet je ook helemaal zelf weten.
t was maar een aanbod.
als de reden op mij gericht is mag je die ook wel geven via im want ik ben benieuwd.

Bianca

ik ben de reden.............. :D denk ik........... :P

Ik kan daarover heel eerlijk en open zijn, omdat ik van mening ben dat ik daar niet "fout" in geweest ben.

Nick, jij en ik hebben betaald voor het DNA onderzoek en Bonnie was de andere gegadigde die daar geen interesse in had.
Had de derde ook een man geweest had zij zonder extra bijdrage de man mogen overnemen van mij.

Maar zij wilde liever dat ik de vogels een langere tijd in mijn voliere zou houden zodat ik aan het gedrag kon zien of het een man of pop was.

Als het dan drie poppen hadden gebleken, had ik nu met moeilijk verkoopbare valkjes gezeten die niet meer tam te maken zijn, en mijn voliere zit al zo goed als vol.

Het was daarom voor mij ook een zeer moeilijke keuze om te maken aangezien Bonnie het eerst had gereserveerd, maar jij wilde betalen voor de dna test.

Sowiezo ben ik er duidelijk in geweest dat ik zelf ook een man wilde houden, en helaas kan ik moedertje natuur niet manipuleren zodat er gemerkte jongen uit komen waarop staat gestempeld wat een mannetje of wat een popje is.

Ik vind het jamer dat het zo gelopen is met Bonnie, maar denk wel dat ik vanaf het eerste moment heel fair in geweest ben.

Had de vader split geelwang gehad dan had het een heel ander verhaal geweest aangezien ik dan geslachtsgebonden vererving had gehad en dan wel had geweten wat de jongen voor geslacht hadden.

Keuzes zijn altijd moeilijk om te nemen in zo'n dergelijke situatie.

Voor veel mensen die dit lezen, snappen er waarschijnlijk weinig van, maar ik wilde toch graag uitleg geven.

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Riny

hoy Bianca
Het is toch ook ondoenlijk om vogels waar je het geslacht niet van weet , zoveel langer bij je te huisvesten?.
Je moet de plek er toch maar voor hebben ,en de tijd om ze te observeren.
Soms zijn dergelijke situatie's heel moeilijk, je moet ook een beetje zakelijk zijn.
Groetjes Riny :D

nick01

oke dan snap ik de reden wel een beetje.
maar goed ik denk dat jij daar niet fout in bent geweest.
we hebben t nu op deze manier opgelost t heeft ons beide wel iets meer geld gekost maar goed bonnie jij en ik hebben alledrie zo onze eigen keus gemaakt.
waarom dan niet ruilen snap ik niet echt want voor de rest is er toch niks aan de hand?
maar t hoeft niet t was maar een aanbod , graag of helemaal niet.

•=Bonnie=•

15 september 2006, 13:25:41 #23 Last Edit: 14 augustus 2007, 13:03:09 by Bonnie
Citaat van: Bianca op 14 september 2006, 12:31:16
ik ben de reden.............. :D denk ik........... :P

Haha  ;D Dat heeft er helemaal niets mee te maken, hoe verzin je het.  ??? Dat zou toch te belachelijk voor woorden zijn, Nick aan te rekenen dat hij wel wou testen, en dus het valkje heeft. Lijkt me zijn goed recht. Het idee alleen al.  ::) ;D

En wat betreft een DNA test, ik wil best testen, als ik weet dat de vogel waarvoor ik de test betaal ook daadwerkelijk van mij wordt als het geslacht is wat ik wou. Maar niet als de eigenaar hetzelfde geslacht wil, en dus blind wil laten testen zodat hij/zij als er maar 1 van het gewenste geslacht geboren wordt in ek geval prijs heeft...  :P Maar dat had ik je toen al uitgelegd dat ik dat een vreemde gang van zaken vond. Maar het heeft dus helemaal 0,0 met Nick te maken, erg vreemd dat je dat uberhaubt denkt  ::).

Nick heb ik al privé uitgelegd waarom ik niets in een ruil zie.

Rianne

Beste mensen,

we dwalen heel erg van het onderwerp af met deze discussie. Als dit nog niet uitgesproken is, willen jullie dit dan doen via de prive berichten? :)

nick01

mee eens we dwalen af maar over t uitgesproken , ik weet helemaal niet waar t om gaat :-[.
dus bonnie je mag me best de reden geven via email dan weet ik ook waarom je t niet wil want ik zou t echt niet weten eigenlijk.
misschien is t wel iets heel onschuldig en ook als je er verder niks over kwijt wil is t goed voor mij maar dan zal ik t nooit weten en ik ben nu best nieuwsgierig ;D.
dus verder met t onderwerp en als bonnie mij t uit wil leggen hoor ik t vanzelf wel.

Bianca

oke verkeerd gedacht ;D mijn fout dan.

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

nick01

einde discussie , bonnie heeft t me uitgelegd en t is een goede reden hoe zij er over denkt.
ieder heeft zijn eigen manier van denken en doen.
t was dus iets onschuldigs.