3 mei 2025, 07:37:50

twee jonge valkjes

Gestart door wieske, 13 september 2006, 17:05:06

« vorige - volgende »

wieske

hoi .allen

we hebben al 1.5maand (oud) bij ons thuis 2valkjes
en de vraag is of ze samen mogen zitten in een kooi ???en blijven ze tam??????
weet iemand daar een oplossing op
want 1daar en daar is niet fijn heeeeeeeeeeelp.

wieske (martijn) :) :) :) :) dank u

valkje-jacco

hoi,

als je 2 tamme valkjes in de kooi bij elkaar doet blijven ze tam,

gr.Mitchell
hoi!
ik heb 7 valkparkieten, 
Jacco, wildkleur man van juni 2004
Gipsy, lutino pop, leeftijd onbekend
Christy, cinnamon geparelde witmasker pop, 8 juli 2006
Pearl: geparelde pop, van 2006
Appie: Albino man, van 2006
Chaiba: Wildkleur man, van 2005 (blauw ringetje?2005??)
J.J. De kleine van Jacco, nu net een week oud
Als je vragen hebt kun je ze altijd stellen via IM, Mail of voeg me toe op je msn :)

mickeledoki

hee hallo,
jawel ze blijven tam hoor als je ze maar genoeg aandacht blijft geven..is ook leuker voor de valkjes bij elkaar.
je hebt ze dus ongeveer 6 weken,begrijp ik?
dan kun je ze ivm ziektes wel bij elkaar zetten(die tijd staat ervoor)let wel op dat de valken in 1 kooi ook elkaar leuk blijven vinden

OmaLisa

Hoi,

deze valkjes komen uit het zelfde nest, dus dat gaat wel goed hoor, ze zaten ook bijelkaar toen ik er een ging halen.
Er zit bijna 2 dagen ertussen dat ze elkaar niet hebben gezien, lijkt mij geen probleem, toch?

Lisa

mickeledoki

hee hooi,
nee lijkt mij ook geen probleem......

OmaLisa

Hoi, nee ik heb het ene valkje dinsdag gekocht en het andere vandaag, morgen zijn ze precies 6 weken oud.
Ze zitten allebei op mijn schouders, liften al mee door het hele huis.
Ik kan ze op allerlei manieren vast pakken, ze vinden alles goed.
Ook zijn ze voor onze hondjes en kleinkind niet angstig, we hebben geen angstig geflader gezien.
Even een uurtje de kat uit de boom kijken, toen gingen ze gelijk eten (alleen nog trosgierst).
Ik heb ze wel laten kortwieken, we hebben geen deur meer in onze huiskamer, ik ben bang dat als ze niet gewent zijn, ze zo naar buiten vliegen als de buitendeur open gaat.
Later als ze goed gewent zijn in huis laat ik de vleugels weer groeien.
We wonen in een appartement, mochten ze de buitengang in vliegen, dan ben ik ze nog niet kwijt, maar toch uitkijken he!

Als ik de nieuwe vogel alleen op mijn schouders neem dan gaat die andere die ik eerst dinsdag had gekocht toch te keer tegen de tralies, en hij roept die nieuwe natuurlijk.
Als ze samen op mijn schouders zitten dan is het goed, leuk he! ;D
Andersom niet hoor, van die nieuwe valk mag die andere gerust alleen op mijn schouders zitten.
Maar hij is nieuw he, weet hij veel!!!! ;D

Groetjes Lisa