15 mei 2025, 06:50:28

jonkie

Gestart door moon_midushi, 9 september 2006, 22:29:28

« vorige - volgende »

moon_midushi

vanavond   is er   een  jonkie  geboren  is  veel  groter  als  die   hier  voor   was , want  ik   denk   dat  die  te  klein  was  ..  en  het  daarom   niet  heeft  gered    ik  hoop  dat  alles  nu   goed  gaat..
en  er    liggen  nog   3  eitjes....

moet    ik  nu  wat    extra  doen   of  niet  ??

Rianne

Je kunt verder weinig extra doen. Geef de oudervogels iedere dag vers eivoer en groente en fruit en zij zullen de jongen wel voeren. :)

moon_midushi

ja  dat  doe  ik  al  ze  kregen  al  elke  dag   of  fruit  of  groenten  en  eivoer  heb  ik    nu  ook  elke dag  in  de kooi  staan  kregen  ze  normaal  ook   maar  nu elke   dag..

moon_midushi

het   tweede  jonkie  is ook   geboren  nu    wachten  dat  3  en   4 ook  uit komen..

maar ik  heb  een   vraagje  paulie  het mannentje    heeft een   geel  koppie  en  donker  oranje  wangentjes   maar    door  dat  geel  op  ze koppie    zie je veel  oranje  vlekjes    weet  iemand  hoe  dat komt  heeft  dat  met   broed rijp  te  maken  ???

Ann

The sincerest form of flattery is to be pooped on by a Cockatiel

Centje bijverdienen?
http://gpt-ptc.goedbegin.nl

moon_midushi

ja  die  vlekken . die  valk  lijkt  ook  veel  op  mijn  paulie...

blijven  die vlekken  had  het  wel  vaker  gezien  maar  wordt  steeds  meer...

wortel ik   geef   hem  niet apart  wortel  ..
of  zit   het ergen  in  verwerkt  ??

Ann

Daar kan ik u jammer genoeg geen antwoord op geven, want ik weet het niet. Ik hoop dat er andere mensen u kunnen helpen en ik ben even benieuwd naar het antwoord.

Groetjes
Ann

The sincerest form of flattery is to be pooped on by a Cockatiel

Centje bijverdienen?
http://gpt-ptc.goedbegin.nl

Rianne

Hoi,

na de broedperiode zullen deze vlekken weer weggaan. Het is niets waar je je zorgen om hoeft te maken. :)

moon_midushi

wat  me ook  op   viel   het eerste  jonkie   heeft   zwarte   ronde  plekken    waar de  ogen zitten  en  de  tweede   huidskleur  en   de  derde  is    vanavond   geboren   en  volgens mijn   zijn die ook   licht  weet  iemand   wat  dat  betekent  ??

Gerda

Hoi,
Geel met zwarte ogen is wildkleur
Geel met rode ogen is lutino.

Zo te lezen heb je twee lutinootjes  ;)

Groetjes, Gerda

moon_midushi

maar  de  ogen  zijn  nog   dicht..

maar  de enen   zie  je  zwarte  rondtjes  en   de anderen  huidskleur...

want    de eerste  is  zaterdag  geboren  en de  tweede   maandag  en  de  derde  dinsdag..

Rianne

Hoi,

dit is normaal hoor, zoals Gerda al zei heb je 2 lutinootjes. Dit kun je zien door die kleur bij de oogjes.