16 mei 2025, 19:15:43

Kweken met bepaalde mutatie.

Gestart door Sander, 17 augustus 2003, 22:19:14

« vorige - volgende »

Sander

hallo iedereen

ik zal volgend jaar waarschijnlijk een tweede koppel valkjes aanschaffen om te kweken maar ik vroeg me af of sommige mutaties beter kweken dan andere?? Is hier een verschil tussen??

Groetjes

sander

Stijn dc

hello

daar is absoluut geen verschil tussen!
de partners moeten het gewoon goed met elkaar vinden, en de rest komt vanzelf!!

SDC:D

Sander

hallo stijn

dat dacht ik ook. Maar Paul heeft me gezegd dat roodogen minder goed kweken. Dus dacht ik dat andere mutaties misschien ook slechter of beter kweken.toch bedankt

groetjes
sander

Karin

18 augustus 2003, 01:13:55 #3 Last Edit: 18 augustus 2003, 01:14:33 by kazoo
Wat Paul bedoelt is dat als je een koppel hebt die beide rode ogen hebben ( lutino, albino enz ) je slechte jongen krijgt. Wat je het beste kunt doen ( zo doen "de echte" kwekers het ook om zo gezond mogelijke jongen te krijgen ) is een mutatie te nemen, bijvoorbeeld een lutino pop en er dan een gewone wildkleur man bij te zetten die split is ( dus de mutatie erfelijk bij zich draagt ) voor lutino. Je krijgt dan voor de helft wildkleurtjes en voor de helft lutino's. Ook met andere mutaties is het beter om met 2 verschillende vogels te kweken. Ik heb bijvoorbeeld een bonte witmasker man en die heb ik een cinnamon pop gegeven die split is voor bont en witmasker. En als het goed is krijg ik nu van alles wat  ;D Mooie gewone bonte, bonte witmaskers, witmaskers en wildkleur. We zullen zien volgend jaar  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

Hoi,
Helemaal niks meer aan toe te voegen, Karin heeft het allemaal al precies zo verteld als ik het zou doen :-)
Je zal best jongen krijgen met 2 valkjes met rode ogen maar ze zijn toch zwakker dan het hoort te zijn.

Groetjes, Paul

Sander

hallo

zeer erg bedankt hoor voor jullie reacties.

groetjes
sander

Barbara

Hoi Karin,

ik lees hier nu net dat Luna split is voor bont en witmasker, dus je hebt mijn vraag in je dagboek al beantwoordt! Kom me ook niet voorstellen dat je niet wist wat ik daar schreef. Ik zou het wel ook ff op je website erbij zetten dat ze split is voor bont en witmasker (bij verwachte jongen in elk geval), of staat het er al en ben ik gewoon een btje valkig, eehh.. kippig?

Groetjes,

Barbara

Karin

Je bent kippig  :D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves