11 mei 2024, 12:18:52

Biltse valkjes

Gestart door Sanna, 8 september 2006, 21:05:41

« vorige - volgende »

Sanna

Hoi Lynette,

Ja hoor, kuifje groeit prima. Kale plekje op z'n achterhoofd is ook al weer bijna dicht ;).

Speciaal voor jou ;D eerst wat foto's van de eerste dag thuis. Tenminste, de eerste dag dat Joepie erbij zat, dus dat was eigenlijk al de tweede dag ::):









En uit de kooi:























Bij 'opa' ;D:





Brillen zijn leuk! :D









En deze zijn van gisteren. Je zíet hem bijna groeien ;):









Helaas.... nét te laat ;D



Zoooo.... de volgend keer komen de andere vogies ook weer wat meer aan bod ;).

Groetjes, Sanna

Kimm

mooie foto's sanna :D en mika is erg erg mooi hoor!  :D

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Ivy

Hoi Sanna.
Nog even ook hier  :)
Mooie foto's heb je geplaatst van je kleine Mika. Wat een scheetje, al zo tam - heerlijk. Als de parels straks weg zijn, zal je het nog moeilijk krijgen om hem en Joep uit elkaar te houden :D

Ben benieuwd hoe de rest gaat - hij lijkt wel al op zijn gemak bij Joep, zal vast goed lopen...
Groetjes,
Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

bobbie

Oooooohhhhhhhhhh, wat een schatje.

Heerlijke foto's. Had opa geen poepje in zijn mooie grijze haar? ;)

groetjes, Nel :)

lynette

Hoi Hoi Sanna


Wat een heerlijke foto's en het kuifje groeit ook behoorlijk hard :D. En brillengek hoe kom je daar nou bij :P  ;D En wat doet tie gek bij ´OPA´ was ie daar aan het Haar douchen?  ;D :P Gekken kip. Echt een heerlijk ventje  ;D
En een eigenwijze koppie heeft ie zeker  ;D

Groetjes Lynette

Ps Beau en krummel hebben al weer een ei (vandaag gelecht) andere eitje zit veel beweging in  ;D


Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Sanna

Hoi Kim,

Bedankt ;).


Citaat van: Ivy op 18 januari 2009, 19:23:35
Als de parels straks weg zijn, zal je het nog moeilijk krijgen om hem en Joep uit elkaar te houden :D


Hoi Ivana,

Nou, valt wel mee hoor. Je ziet het verschil op de foto's niet zo goed, maar in het echt wel. Joepie is cinnamon en Mika wildkleur. Bovendien heeft Mika meer geel.


Citaat van: bobbie op 18 januari 2009, 19:37:28
Heerlijke foto's. Had opa geen poepje in zijn mooie grijze haar? ;)


Hoi Nel,

Merkt opa toch nooit..... ;D ;D


Citaat van: lynette op 18 januari 2009, 23:25:30
En wat doet tie gek bij ´OPA´ was ie daar aan het Haar douchen?  ;D :P


Hoi Lynette,


Tja.... ik weet het ook niet, dat doet hij steeds bij m'n vader. Misschien is het over als m'n moeder z'n haar weer eens geknipt heeft ;D. M'n vader is trouwens nog de enige die Mika op z'n hoofd kan verdragen, m'n moeder en ik hebben er volgens mij allemaal wonden zitten van die 'lieve' nageltjes :P.

Wat leuk zeg, dat het eerste eitje van Beau & Krummel bijna uitkomt. Spannend!!! En jij dacht nog wel dat Krummel geen bevruchte eitjes kon leggen ;).


Groetjes, Sanna

lynette

Hoi Hoi

Het eitje van Beau en Krummel is aan het tikken en zitten kleine barstjes in. Spannend  ;D
Ook waren Beau en Krummel bezig met nieuwe eitjes. er liggen er nu  3 en ik verwacht dat er nog 2 komen. Helaas zie ik nog geen rode adertjes. Het zou wel super zijn dat het een Lutino gepareld popje uit zou komen uit het tikei. Ik vind die mutaties erg mooi.

Ik hou je op de hoogte  :-*

Groetjes Lynette


Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Kimm

hoi sanna,

hoe gaat het hier?
en hoe gaat het met mika? ook een valkje met lef?

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Sanna

Hoi Kim,

Ja, gaat hardstikke goed hoor! En Mika is inderdaad voor de duvel nog niet bang ;). Wanneer Mika in de weg zit en Joepie wil er langs, kan ze in zijn staart en vleugels pikken wat ze wil, Mika gaat geen cm opzij. Net alsof hij het niet eens voelt ;D. Moet je Joepie horen als hij het terugdoet... aanstelster :P.

Maar het gaat geweldig samen. Ze eten gewoon lekker samen uit 1 voerbakje. Waar Joepie vliegt, volgt Mika (wat nou eigenlijk weer niet hoeft voor Joepie ;D). Helaas heb ik nog geen kroelacties ofzo gezien, dat vind ik wel jammer. Maar morgen ga ik ze ophalen en dan mag Mika kennismaken met Pino en Belle. Spannend hoor, ik ben benieuwd hoe hij op hun gaat reageren. Eén ding: als hij maar niet meteen Belle gaat stalken, want dan gaat hij in een aparte kooi (samen met Joepie) ::) :P.

Groetjes, Sanna

Kimm

haha fijn dat het zo goed gaat zeg :D  :D
leuk is dat he!
ik ben benieuwd hoe het morgen zal gaan :)
succes morgen hoor ;)

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Sanna

Nou, gisteren heb ik de kinders opgehaald hoor. Na m'n werk eerst maar lekker gegeten bij m'n ouders, het was inmiddels toch al donker. Joepie en Mika hebben nog even wat afscheidsrondjes gemaakt daar. Ze gaan ze toch wel missen hoor ;)

Aan de ene kan vinden ze het een beetje een belasting. M'n moeder durft de vogels er overdag niet uit te halen, omdat ze bang is dat ze ze dan niet meer in de kooi krijgt (wat dan ook prompt gebeurd ::)) wanneer ze even weg willen. M'n vader roept dan: "Ik ga boven zitten!", dus daar heeft ze dan ook niet veel aan. Wat dat betreft had m'n vader een vogel kunnen zijn.... net zo snel in paniek! ;D ;D.

Maar aan de andere kant vinden ze het hardstikke gezellig. Ik kwam dan iedere avond eten en na het eten mochten Joepie en Mika eruit. Komen ze lekker bij je zitten, lopen overal doorheen te keutelen. En als ik dan naar huis ging zette ik ze even in de kooi en klaar is kees. O ja, m'n moeder zal wel blij zijn dat haar rieten lamp boven de eettafel nu rust krijgt en niet in zoverre is toegetakeld dat het er niet meer uitziet.... ::) :P. Maar ze zullen ze toch wel missen hoor!

Maar goed, gisteren was het dus al donker toen ik naar huis ging. Belle en Pino zaten al te pitten. Dus ik heb de kooi van Joepie en Mika maar ernaast gezet. Ik wilde Mika niet meteen in een vreemde kooi zetten, dus Joepie heeft verplicht bij hem geslapen vannacht ;D. Vanmorgen heb ik ze er allemaal uitgehaald en het gaat hardstikke goed. Pino meteen weer bloednieuwsgierig naar de nieuwe kooi natuurlijk, gekke meid. Belle houdt 'die nieuwe' liever een beetje op afstand.

Waarschijnlijk is mijn plan wel gelukt. Ik heb Mika en Joepie bij m'n ouders samengebracht in de hoop dat Mika zo aan Joepie zou wennen dat hij haar overal zou volgen. Mika en Joepie kunnen prima met elkaar overweg, eten uit hetzelfde bakje is geen probleem. En nu hier thuis volgt Mika Joepie nog steeds :D. Nu zitten ze samen uit het voerbakje in de speelboom te eten, terwijl ik met Pino op m'n linker- en Belle op m'n rechterschouder zit te typen. Ik hoop echt dat Joepie en Mika een leuk koppeltje gaan worden!

Ik ga vandaag wel foto's maken, het is zo lekker met de zon nu! Dus die zien jullie binnenkort wel verschijnen.

Groetjes, Sanna

aad

Jij bent het zonnetje in huis ?  ;D ;) :P

Sanna

Uiteraard Aad! Maar met het schijnen wil het niet zo lukken... :P ;)

Maar ik heb effe m'n best gedaan. Gezellig bij elkaar:





Pino meteen kooi verkennen....





Met z'n 'dikke' kont op een ander voerbakje :P











Dát krijg je als je eerst drinkt en dán pas zaadjes eet....



Hij leert de plekjes al kennen van de expert.







Er vloog wat langs het raam ;D





Pino in de zon.





Als Joepie daar kan zitten, kan ik het ook!



Toch wel hoog.....













Mika is zo'n leuk beest! Hij stort zich overal in, net een jonge hond. Kun je er niet naartoe klimmen, dan laat je je er gewoon naartoe vallen ;D. Met de dames gaat het vooralsnog prima. Mika zit meestal bij Joepie in de buurt en die is er al aan gewend. Alleen schikken ze soms nog ervan als Mika ineens gaat fluiten. Hij fluit zo hard als hij schrikt ofzo en het is een fluitje dat ze niet kennen. Dus dan is de hele boel weer in de lucht ;). Mika zit trouwens al aardig te brabbelen, echt een kereltje.

Groetjes, Sanna

Kimm

gave foto';s :D  :D
mooi ventje hoor mika!!!

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Sally

Hoi Sanna.

Mooie foto's hoor. Mika is idd een prachtig ventje! Leuk dat ie al lekker brabbelt.
De 3damens zijn trouwens ook prachtig!

Groetjes Sally