24 april 2024, 10:19:27

Biltse valkjes

Gestart door Sanna, 8 september 2006, 21:05:41

« vorige - volgende »

Sanna

26 juli 2011, 22:34:42 #1545 Last Edit: 8 oktober 2011, 19:42:27 by Sanna
Zo, het eerste deel van de vakantie staat inmiddels in het buurthuis:

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,38839.0.html

Morgen weer verder ;).

Groetjes, Sanna

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Sanna

Hallo allemaal,

Lang geleden. Maar na lang wikken en wegen heb ik toch maar besloten een ander huisje voor Mika en Sherry te gaan zoeken. Het komt voor jullie waarschijnlijk een beetje uit de lucht vallen, dus ik zal het even uitleggen.

Mika en Sherry kan ik echt niet uit elkaar halen. Ze zijn zo aan elkaar gehecht, dat zou té zielig zijn. Ik kan ze ook niet het losvliegen ontzeggen. Vooral Mika is zo gek op stuntvliegen. Hij kan echt keihard vliegen, vooral als hij er een dag niet uit is geweest. Waar ik mee zit is dat Mika en Sherry zo ontzettend de boel lopen te slopen. Echt waar, ik jaag Sherry weg en ze zit per direct ergens anders aan te knagen. En waar Sherry knaagt, knaagt Mika. Voordat Sherry kwam deed hij nooit zulke dingen, maar hij neemt alles van Sherry over.. En het is de laatste paar maanden echt veel erger geworden! Het is nu al zover dat ik permanent kleedjes over mijn meubels moet leggen omdat ze er niet meer uitzien. Ik moet eigenlijk de muren stucen en sausen, omdat ze vol gaten zitten; gaten ter grootte van een zeker snaveltje.... M'n stoelzittingen zijn vernield. Ik ben nu veel aan het studeren thuis en soms loop ik alleen maar heen en weer om die rotvogels weg te jagen. Ik betrap mezelf er nu op dat ik, zodra Mika of Sherry even wat gaat eten in de kooi, ik de deur meteen achter ze sluit en de rest er dan ook maar meteen in doe. Dan heb ik tenminste even rust. En dat is niet eerlijk tegenover Pino en Joepie, die helemaal niets gedaan hebben. En Mika en Sherry vinden het ook gemeen dat ze niet meer zo vaak los mogen.

Mika en Sherry zijn lichtelijk gefrustreerd. Volgens mij willen ze eigenlijk een nestje beginnen, vandaar dat ze overal op en in zitten en dat meteen 'in model' gaan knagen. Soms raakt Mika zo opgefokt dat hij Pino of Joepie aanvalt/wegjaagt omdat die te dicht bij komt. Maar ik wil ze niet meer hier in huis laten broeden. De vorige keer zat Sherry alleen maar in het blok en at nauwelijks.  Bovendien heeft ze nog nooit bevruchte eieren gelegd. Wellicht dat ze in een voliere beter voor zichzelf zou zorgen tijdens het broeden.

Sherry is echt een schatje. Ze zal me haar niet laten kroelen, maar ze zit ontzettend graag op m'n schouder te soesebollen. En als ik iets aan het eten ben is ze ineens helemaal niet meer verlegen; ze zou zo m'n mond in stappen. Mika begroet me iedere morgen met z'n kuifje plat in z'n nek terwijl hij het bouwvakkersfluitje naar me fluit. Hij zit graag aan m'n oorbel te knabbelen en heel af en toe mag ik hem nog eens in z'n nekkie kroelen. Maar hoewel ze tam zijn en aan menselijk gezelschap gewend zijn (ze zijn ook echt niet bang ofzo) is hun prioriteit toch elkaars gezelschap, dus ik denk niet dat ik ze tekort doe wanneer ze in een buitenvoliere terecht zouden komen. Zodra Sherry piept is Mika weg bij mij.

Natuurlijk, nu ik eindelijk de knoop heb doorgehakt is het inmiddels te koud geworden om ze nog naar buiten te doen nu (toch?), dus als iemand ze graag in een buitenvoliere zou willen hebben, zou hij ze tot het voorjaar binnen moeten houden. Of als ze ergens binnen mochten wonen waar ze de hele dag konden vliegen zonder dat ze belangrijke dingen konden slopen (een vogelkamer ofzo) zou dat ook helemaal geweldig zijn. Ik weet niet of er iemand is die ze een dergelijk huisje wil bieden? Dit zijn Mika (opaline bont) en Sherry (lutino):









Ze zijn ontzettend mooi, zeker nu ze allebei weer lekker door de rui heen zijn (op de foto's zijn ze nog wat rommelig) en het is heerlijk om naar ze te kijken terwijl ze elkaar uitgebreid lopen te kroelen. Ze zijn echt gehecht aan elkaar.

Is er iemand bij wie ze zouden mogen komen wonen? Het zou mij, Pino en Joepie heel veel rust geven.

Groetjes, Sanna

Sanna

Goh! Dat had ik nooit zo snel verwacht... Donderdag ga ik kijken naar een nieuw tehuis voor Mika & Sherry. Als het ons allemaal bevalt blijven ze.... Het klinkt in ieder geval super daar, precies wat die 2 bengels nodig hebben! Jullie horen het verder wel.

Groetjes, Sanna

Sanna

Mika & Sherry hebben inderdaad een nieuw huisje gevonden. Het was wel even wennen voor ze, ze hebben nog nooit zoveel vogeltjes bij elkaar gezien, maar na een tijdje begonnen ze zich op hun gemak te voelen en de boel te ontdekken. Het duurde niet lang voordat ze sloopbare dingen gevonden hadden...  ;D Maar het mooiste is: het is niet erg!! Het is 1 grote speeltuin voor ze, echt geweldig. Dus ik heb ze met een gerust hart achter gelaten.

Morgen Pino & Joepie eens lekker verwennen. Ik denk dat ze de rust wel kunnen waarderen. Mika had het de afgelopen dagen weer lekker op z'n heupen, maar nou kunnen m'n 2 meisjes weer overal rustig op hun gemakje zitten.

Groetjes, Sanna

Sanna

Hallo allemaal!

Hier weer een update van de Biltse valkjes. Het gaat heel goed met ons drietjes. En ik heb gehoord dat het met Mika & Sherry ook heel goed gaat. Ze hebben het geweldig naar hun zin. Mika heeft vriendjes met een agaatje gemaakt.





Ik had nog wat afscheidsfoto's van Mika & Sherry gemaakt voor ik ze wegbracht.





























Zo kan ik nog eens met plezier aan ze terugdenken. Sherry kan altijd zo mooi voor de camera poseren. Mika is een stuk lastiger, die is zo beweeglijk!

Hier thuis is het een wereld van verschil! Er worden geen meubels meer gesloopt!! ;D En mensen, wat een verschil in stof en rotzooi in huis... Ik had altijd al het idee dat Sherry bijzonder stoffig was, maar nu heb ik het bewijs :o. En omdat Pino en Joepie veel relaxter in de kooi zitten blijft die ook veel schoner. Ze zitten gewoon de hele nacht op dezelfde plaatst te poepen ;D. Dus de kooi blijft ook veel schoner. En geen zaadjes meer door m'n hele kamer. Volgens mij schoten Mika & Sherry ze gewoon expres door de kamer ;).

Maar bovenstaande is allemaal leuk. Wat echt belangrijk is, is het verschil dat ik bij Pino en Joepie merk. Ik had voor m'n meisjes geen betere keuze kunnen maken. Ze zijn allebei zoveel relaxter. Joepie zit weer hele dagen te zingen. Ik was gewoon vergeten dat ze dat vroeger altijd deed, zó lang heeft ze het niet meer gedaan... :-\ Pino en Joepie willen de hele dag door wel gekroeld worden. Toen Sherry & Mika hier nog woonden wilden ze dat alleen maar 's morgens vroeg, als ik ze er voor m'n werk even uit haalde. Dan was iedereen nog rustig en doezelig.

Ik laat de vogeltjes er nu weer met plezier uit overdag. Ik kan rustig even naar boven gaan om de was te doen ofzo. En het is ook geen probleem om voor mezelf te gaan zitten studeren. Ze komen gewoon gezellig bij me zitten en niemand haalt rottigheid uit. En wanneer ze erin moeten gaan ze gewoon. Ik hoef niet meer uit te dokteren wie ik er als eerste in moet zetten om te hopen iedereen er dan gladjes in te krijgen. Dat betekent dat ik ze er ook even uit kan halen als ik maar een half uurtje tijd heb.



















Ik hoop dat jullie genoten hebben van de foto's!

Groetjes, Sanna

samantha21

ik heb hier zeker zitten genieten achter me computer! heerlijk om te zien  ;D

Sanna

19 januari 2012, 16:44:35 #1552 Last Edit: 19 januari 2012, 23:03:32 by Sanna
Hallo allemaal! Het is weer foto-tijd!! ;D

De birdies en ik zijn aan het genieten van een logeerpartij bij mij ouders (ik moet even herstellen van een operatie, niets ernstigs ;)), de beestjes blij want die zijn er bijna de hele dag uit. En ja, dan komen de kodak-momentjes vanzelf he? ;)

Ik wil van tevoren wel even heel duidelijk maken dat de vogeltjes prima te eten krijgen. Maar ze zijn, hoe zullen we het noemen...? nogal ongeduldig.... ;D ;D





Lekker poedelen onder de kraan.



Op video:

  <-- klik hier

En daarna moet je natuurlijk lekker drogen in het zonnetje ;).









Tja, en hier heb ik dus absoluut geen excuus voor.... :-X ;D ;D Waarschijnlijk zou ze zelfs nog op een struisvogel-ei proberen te kruipen :P.







Geniet van de video ;):

  <-- klik hier

Groetjes, Sanna

carco

Geweldig, dat ei ;D
Klik op het plaatje voor onze site!




Ivy

Kwam even buurten :)
Wat een schattig ei-filmpje... heb eventjes bijgelezen... ben blij voor je dat je nu volop kan genieten van je valkjes...
Heerlijk is dat.

Liefs,
Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Sanna

Citaat van: carco op 19 januari 2012, 22:01:42
Geweldig, dat ei ;D


Ja, geweldig hè? ;D ;D Ik heb eerst in een deuk gelegen en toen dacht ik: "O, dit moet ik opnemen!!"  :D



Citaat van: Ivy op 19 januari 2012, 22:03:25
Kwam even buurten :)
Wat een schattig ei-filmpje... heb eventjes bijgelezen... ben blij voor je dat je nu volop kan genieten van je valkjes...
Heerlijk is dat.

Liefs,
Ivana


Hai Ivana!

Wat gezellig dat je even langskomt ;). Ja, wat een kip is Joepie hè? :P Maar het is nu heerlijk zo. Ik geniet echt met volle teugen van m'n meisjes, het is echt prima zo.


Groetjes, Sanna

samantha21

geweldig leuke foto;s zeg!  :D

Sanna


Sanna

Aaaaahhh... zo'n leuk nieuws gehoord van de week :-*. Vorig jaar hoorde ik dat mijn kindje Pippie (van Jamey & Kaily) zelf voor het eerst papa was geworden van een schitterende lutino opaline dochter:





Nu hoorde ik van de week dat hij wéér papa geworden is!! :D. Dit keer geen rode oogjes bij het donsje, dus volgens mij berekeningen moet het een wildkleur opaline valkje zijn, pop of man onbekend:



Lieve Pippie is al net zo zorgzaam als zijn papa Jamey was. Hij begint nu een beetje zijn parels te verliezen. Inmiddels is hij 7 jaar oud, dus dat duurt best wel lang bij bont opaline!

Heel, heel, hééééél misschien komt dat nieuwe moppie hier wonen.... ik moet nog even heel goed nadenken. Maar het zou geweldig zijn, tóch een kindje van Jamey & Kaily uiteindelijk....

Groetjes, Sanna

Jaimy

och, wat zijn die lutino opaline's toch moooooi  :-*