18 juni 2025, 01:07:04

Biltse valkjes

Gestart door Sanna, 8 september 2006, 21:05:41

« vorige - volgende »

Sanna

Hoi Hermien,

Nou, dat 's avonds eruit geldt alleen op mijn werkdagen hoor. Vanmorgen hebben ze de hele morgen gevlogen. Toen ik ze erin wilde doen ben ik uiteindelijk toch nog wel een half uur met Sherry bezig geweest, maar nu had ik geen haast en was het niet zo heel erg. Blijf ik zelf ook wat rustiger ;D. Maar zowaar.... ze is er op m'n hand in gegaan, ik heb haar niet hoeven vangen. Dus wie weet gaat het weer de goeie kant op.

Tot nu toe toont nog niemand echt heel veel interesse in het blok. Ach, als Mika en Sherry willen kunnen ze er zo in. Als ze eieren kwijt moet gaat ze vast wel op zoek naar donkere hoekjes ;). Sherry heeft al wel een paar keer voor de ingang gezeten.

En waar dacht jij dan dat haar naam anders vandaan kwam Hermien?? :P ;D ;D

Groetjes, Sanna

Sanna

Nou, ik ben bang dat de aparte broedkooi het stomste was wat ik had kunnen doen :-\. Het leek me juist voor de vogeltjes rustiger, maar blijkbaar begrijp ik niet zo goed valks... Doordat ik Sherry een paar keer heb moeten pakken om in die kooi te kunnen doen, wil ze nu absoluut niet meer op m'n handen komen. En dat terwijl ik Mika en Joepie bijna dagelijks achter m'n beeldscherm vandaan pluk en die hebben nergens moeite mee. Pino vindt het verschrikkelijk als ik haar pak, maar als ik haar loslaat is alles weer koek en ei. En pakken is Belle's favoriete bezigheid ook niet, maar dat belet haar er niet van mijn koffie te jatten. Ik had nooit verwacht dat Sherry er zo sterk op zou reageren....

Het dagschema is tegenwoordig dan ook omgegooid. Ik kan het niet meer riskeren om de vogels er 's morgens uit te laten. Normaal liet ik ze zo'n 3 kwartier vliegen voor ik de deur uit ging, maar ik krijg Sherry gewoon niet meer te pakken! Voor mij een bijkomend voordeel dat ik wat later op kan staan, maar ik vind het sneu voor de andere 4 die wel gewoon gehoorzaam naar binnen gaan. Ik ben nou maar aan een slijm-offensief begonnen: als Sherry vanzelf op m'n schouder komt zitten krijgt ze wat lekkers van me dat ze uit m'n handen moet pakken. Ik hoop dat ik het vertrouwen tussen ons eens weer kan herstellen. Want als ze paniekerig gaat doen is de hele groep van slag. Ik vind het rot om te constateren, maar de eenheid is een beetje uit mijn groep sinds Sherry er is. Ik moet de laatste tijd steeds vaker de neiging onderdrukken Sherry in een postpakketje richting NOP te stoppen.... ::) :P

Mika snap ik ook geen ene fluit van! In de kooi kan hij zo heerlijk kroelen met Sherry en hij heeft een paar keer bovenop haar gezeten. Maar hij kan haar ook straal negeren en dan vol overgave voor Joepie zitten fluiten (of Pino, of Belle, net wie er in de buurt zit ;D). En wanneer ze los zijn taalt Mika al helemáál niet meer naar Sherry :o. Meestal betrap ik hem achter m'n beeldscherm met Joepie samen en kan ik ze daar zo wegpakken (das mooi, want dan zitten díe alvast in de kooi ;D). Dan ging het vroeger tussen Jamey en Kaily toch een stuk makkelijker: die heb ik nog nooit zien kroelen, maar wippen of hun lever ervan af hing en ze hadden alleen oog voor elkaar ;). Ik snap echt niks van die gekke vogels van mij....

Ik hoop dat de situatie hier opknapt, want ik krijg heimwee naar hoe het voor de vakantie was. Ik had zo'n fijne groep bij elkaar, lekker rustig en nooit paniek. Ik hoop dat er gauw verbetering in komt.

Groetjes, Sanna

lynette

Whahaha

Wat er nou is met jou vogels!!!
Mika kan gewoon niet kiezen tussen al die mooie dames. ;D

Groetjes Lynette

Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

*Manon*

Hoi Sanne,

Jeetje wat balen op dit moment dat Sherry zich zo moeilijk laat pakken... hopelijk kun je snel zijn vertrouwen weer winnen en dat de rust weer terug keert  ;)

Sanna

Dank je Manon (tussen haakjes, Sherry is een meisje ;)).

Niet kunnen kiezen.... ja vast Lynette, dat zal het zijn :P ;D ;D. Nou, het zijn met recht gekke vogels :o. Sherry heeft ineens besloten dat het toch allemaal niet zo erg is. Ik kan haar al weer twee dagen 'normaal' in de kooi stoppen, meestal als 1 van de eersten. Snap helemaal niks meer van de beesjes ???

De afgelopen week heb ik de vogeltjes er niet meer 's morgens uitgelaten, alleen nog maar 's middags/'s avonds (ligt eraan wanneer ik thuis ben, op m'n werkdagen wordt het 's avonds). Eigenlijk bevalt dat wel goed. Ik moet 's morgens gewoon het gekerm negeren ;D en lekker de deur uitgaan. En wanneer ze er dan 's middags of 's avonds uit mogen zijn ze ook een stuk rustiger. En dat betekent weer dat Sherry ook niet zo zenuwachtig is en gewoon op m'n schouder blijft zitten als ik haar naar de kooi breng. Madam stapt dan keurig af en keuvelt zo de kooi in ;D.

Vanmorgen heeft Mika voor het eerst in het blok gezeten!!! :D. Wie de gelukkige meid gaat worden die erbij mag is nog niet zeker. Sherry kwam eerst even kijken.... en ging daarna weer vrolijk op de bodem spelen. Maar Joepie was ook hevig geïnteresseerd. Zo zelfs dat ze op een gegeven moment Sherry van de bodem afjoeg! :o Dus wie weet ga ik tóch nog wel hele mooie bont geparelde witmasker jongen krijgen, split voor fallow ;D ;D. Tevens ook nog een hele riedel andere combi's. Maar goed, nou loop ik natuurlijk heel erg op de zaken vooruit, er is alleen nog maar in het blok gekéken ;). We zullen zien.

Ik ben in ieder geval blij dat het er weer een beetje rustiger aan toe gaat. Ik werd helemaal hopeloos van al die rondvliegende zenuwen :o. Hoef ik gelukkig toch geen postzegeltje voor naar het NOP te kopen.......... ;D ;D ;D

Groetjes, Sanna

Sanna

Nou, Sherry en ik zijn weer vriendjes hoor ;). Van de ene op de andere dag was het ineens over, dat gekke gedoe. Ze heeft nog wel eens kuren, dan wil ze in de buurt van de kooi absoluut niet op m'n vinger stappen. Maar wanneer ze eenmaal op m'n schouder zit is er niks meer aan de hand en heb ik haar vaak als eerste erin. Nou, vorige week zag ik er echt geen gat meer in hoor.

Maar goed, nou Sherry weer lief is, kan ik ook weer lieve foto's van haar maken ;D. En van alle anderen natuurlijk ;).

Iedereen voorbereid op héle lieve foto's..?? ;D

Lief hè? :-*

Het blok aan de kooi is eindelijk bewoond :P. Mika zat er als eerste in.

En gistermorgen is Sherry ook voor het eerst wezen kijken :D. Het is dus toch Mika & Sherry geworden.

Nu heeft Joepie ook ineens errug veel interesse in het broedblok, maar ja, zij doet niet dit met Mika ;D ;D...

Zo leuk, ze zitten nou steeds allebei in het broedblok wanneer ze in de kooi zitten. En buiten de kooi zitten ze steeds te kroelen als ze even uitgespeeld zijn ;).

Alleen heb ik misschien toch een klein probleempje met Joepie :-\. De hele tijd taalde ze nergens naar, maar sinds Mika en Sherry toch echt duidelijk in het hok aan het nestelen zijn, wil zij er óók ineens in. En dat pikken zowel Mika als Sherry niet! Joep wordt door allebei hardhandig weggejaagd :o, maar ze blijft het proberen. Misschien dat ik aan de andere kant van de kooi ook een blok moet hangen voor Joepie. Ik hoop niet dat zij nou ook ineens eieren wil gaan leggen, want Mika en Sherry laten vast nooit toe dat ze op de bodem broedt. Hmmm... ik heb nog een looprooster, misschien dat ik de kooi anders daarmee kan scheiden. De ingang is groot genoeg. Denken we nog even over na.

Groetjes, Sanna

*Manon*

oeps... sherry een meisje!!
Sorry  :-[

Mooie foto's heb je geplaatst  :D :D

Dafrinja

Hoi Sanna!

Ohhh, wat een prachtige foto's..
En valkjes hebben soms van die rariteiten..soms heb ik ook wel s zin om een doosje naar t NOP te sturen  >:( ;) ::) :o ;D ;D    hahahaaha
Vraagje nog, waar heb je dat blok nu eigenlijk gehangen? Want aan de zijkant zitten geen deurtjes of openingen waar die voor kunt hangen.. ??? ???

Groetjes!!

Dafrinja

Gerdaaaa

Hoi,

Ben even in je boekje komen bladeren en zag op de laatste pagina prachtige foto's!!
En wat een leuke 'speeltuin' heb je voor ze!

Mijn complimenten hoor  :D

Sanna

Hoi Dafrinja,

O ja, jij had dezelfde kooi hè? Nou, aan de onderkant heb je vier voerbakjes zitten. Die heb ik er meteen uitgehaald, want die vond ik veel te groot en onhandig voor de valkjes. Zie je het voor je? Iedere morgen volgescheten :P. Ik kèn mijn vogels... Dus ik had gewoon die deurtjes die achter de bakjes zaten dichtgedaan. En daar heb ik het blok opgehangen (deurtje eraf gesloopt). Op deze foto kun je een stukje van de deurtjes zien. Het blok zie je nog op de achtergrond zitten.

Want als ik zo'n blok erin moet hangen ben je zoveel ruimte kwijt...

Dankjewel Gerdaaaa (;D). Heb ik zelf in elkaar geknutseld. Mooie lijsterbes takken uit het bos gezaagd, in een plastic pot met cement erin, geen vogel die dat gesloopt krijgt ;).

Groetjes, Sanna

-Joke-

Sanna, wat een schitterende foto's, ik heb er zo van genoten! En wat een speelpaleis hebben ze daar, prachtig gedaan hoor! Waauw!

Groetjes.

Sanna

bobbie

Hai Sanna,

Wat een schattige foto's. :D :D :D

En dat wordt breien de komende weken. ;D Er komen vast kleintjes. ;D

groetjes, nel :)

Sanna

Hehehehe, breien.... das lang geleden ;D. Maar inderdaad, ik verwacht zeer zeker binnenkort eieren. Maar waarschijnlijk meer dan ik eerst dacht.....

Lees: http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,32908.0.html
;)

Groetjes, Sanna

Dafrinja

Hooooii!

Zooo, dus jij hebt binnenkort misschien eitjes? Coooool!
En daaaar heb je dus t blok neergehangen. Ik zal dat toch wel nooit hoeven te gebruiken, bij mevrouw en meneer haat/liefde.....Ik gebruik die etensbakjes wel, maar moet inderdaad wel iedere keer als ik t voer vervang, de bakjes ook even schoonmaken. Meestal is er niet meer vies dan alleen de rand hoor, maar toch.
Ik gebruik nu trouwens ook die Corbo korrels. Ideaal spul zeg! Alleen gingen ze er bij mij doorheen banjeren en niet zo'n klein beetje ook en dus lag na 2 minuten er al een hele hoop korrels buiten de kooi.  >:(  Nu heb ik dus het looprooster maar in gebruik genomen. Ik heb niet het idee dat ze er veel last van hebben.
Oja, nog over die etensbakjes, die 'deurtjes' waar ze in hangen zijn wel een beetje slap. Ze gingen bij mij vanaf het begin af aan niet goed dicht. Op zich niet erg, daarom heb ik er ook nog niks aan gedaan,  :-[  want als het open klikt, blijft het bakje gewoon in de kooi hangen. Zelfs met een valkje van 120 gram!  ;D ;D

Succes met het 'uitvogelen' van de liefdessituatie bij je. Ik ben benieuwd over een tijdje.....zooo leuk, eitjes..  :-* 8) ;D

Groetjes!!!

Dafrinja