25 april 2024, 09:46:12

zelf een kooi maken

Gestart door Roderick_, 19 september 2002, 07:17:35

« vorige - volgende »

Roderick_

hallo, ik ben van plan om zelf een koi voor mijn valkje te gaan maken omdat ik denk dat die koi die ik nu heb een beetje te klijn is. Hoe moet ik zo'n kooi maken, wat voor materialen heb ik er voor nodig welk hout moet ik gebruiken als dat nodig is. En hoe groot zal ik heb maken omdat mijn kamer niet al te groot is, maar mijn vogel moet toch een beetje het gevoel hebben dat die in een villa zit. Als de koi klaar is en die groot genoeg is om 2 valkjes te houden kan ik er dan nog een bij nemen mijn valk is al tam kan ik ze dan allebei tam houden en zullen ze elkaar wel accepteeren. Nog een vraagje over die wilgentakken, ik zie op veel foto's koi'en met hele mooie dikke wilgentakken. Ik heb al langs het water gelopen of ik er een zag maar ik weet niet hoe zon wilg er uit ziet. Als ik de verkeerde boom neem heb ik een probleem. Ze zijn wel in de winkel te koop maar die zijn maar 6 centimter, daar kan die niet op zitten. Hoe komen jullie aan geschikte zittakken?? o en de koi mag wel hoog worden hoor maak niet heel erg breed. Wie heeft er ervaring met zelf een koi maken en word het wel een beetje mooi

Annemiek

Hoi Roderick

Ik was ook van plan om een kooi door een timmerman te laten maken omdat de kooien in de winkel nogal duur waren. Maar de timmerman zei dat dit heel erg moeilijk was en eigenlijk niet te doen. Je moet erg hard hout hebben anders knagen de vogels het stuk en tralies wil haast niet. Daarom moest er gaas worden gespannen, en door het spannen heb je kans dat de kooi scheef trekt. Ik heb op 2e hands sites gekeken en advertenties geplaatst en toen een erg mooie bijna nieuwe binnenvoilere gevonden voor maar 75 euro en bij mij in de buurt. Je moet dus wel wat geluk hebben.
Toen ik de grote kooi had heb ik er een vogel bij gekocht. Ik had al een tam mannetje en wou een vrouwtje. De eerste vogel die ik kocht vond mijn elvis niet leuk. Hij beet erg op hem. Toen heb ik hem geruild en met deze nieuwe gaat het erg goed. Deze was 5 maanden en is moeilijker tam te maken, en ze zijn ook nog niet erg dikke vriendjes, maar het gaat steeds beter.
Als je niet weet hoe een wilg of fruitboom eruit ziet kun je ook familie of vrienden vragen of ze zo'n boom hebben. Heb ik ook gedaan en heb mooie takken gekregen.

succes ermee.

groetjes annemiek

Peter

Hoi,

Een kooi laten maken is erg duur, misschien dat je bij een sociale werkplaats goedkoper terecht kunt. Maar dat weten we niet. Heb je ook voorkeuren of wordt de kooi vierkant? Dan kun je gewoon gaas gebruiken. Anders zouden we je aanraden om een tweedehands aan te schaffen. Ze maken of laten is wel het mooist maar ook erg duur.

Groetjes,
Peter

Marco

hoi roderick,

heb zelf ook een houten kooi gemaakt van beukenhout,gewoon diverse diameters gehaald bij de gamma.wil je misschien een foto van de kooi om er over na te denken? is wel een beetje werk hoor.
in ieder geval na 2 jaar is ie wel aan vervanging toe.
groetjes marco

Roderick_

Ja ik zou graag een foto willen zien. Kan je hem via e-mail sturen mijn adres is roodje_14@msn.com

Marco

hoi roderick,

ik kreeg een e-mailtje binnen dat je gereageerd hebt maar ik kan hem niet lezen op de forum.ik zie dat je 4 opvolgingen(antwoorden) hebt maar ik zie er maar twee,raar toch?

groetjes marco.

Marco

al goed,kan ze lezen.
ik stuur de foto wel op.

groetjes marco

Roderick_

ja inderdaat ik dacht dat ik ze gepost had maar ik denk dat ze werden verzonden via E-mail gek he

Marco


Roderick_

ja, een was ook wel genoeg geweest

Marco

sorry had problemen met outlook