16 april 2024, 07:52:00

poepkontje

Gestart door jazzel, 8 september 2006, 14:08:08

« vorige - volgende »

jazzel

Heey!

Mijn valkje heeft heel vaak last van een poepkontje. Zo kom ik thuis uit school en zit ze onder weer helemaal onder de poepjes. Echt een flinke bal.
In de vakantie kon ik het gewoon tussendoor schoonmaken, maar nu ik weer naar school ga lukt dat niet.
Hoe het beste verwijderen?
Ik probeerde met een papiertje en louw water. Maar daar is het al 'te aangekoekt' voor.
Onlangs (toen ik op vakantie was) had mijn vader hetzelfde probleem, toen had hij haar met 'r (uhh hoe noem je zoiets) gat onder de kraan gehouden en net zo lang geweekt en erop laten druppelen tot het eraf viel.  Maar dat duurde echt eindeloos lang en ik vraag me wel af of het goed is voor 't valkje om zo zeik nat te zijn. Maar 't ging er wel mee af!!
Scheelt trouwens dat ze er goed tegen kan om vastgepakt te worden :)

Nou dus oplossingen.. kom maar op ik vind het er maar sneu uitzien zo :P
www.kleurigekuifjes.nl >> met super leuke filmpjes van de valkjes!!!


Rianne

Hoi,

ik zou er toch maar even mee naar de dierenarts gaan. Misschien heeft het wel een medische oorzaak.

jazzel

Hey,

Ze heeft nu een antibioticakuur. Maar de dierenarts zei 'dat valt er vanzelf wel af, of je moet het iedere keer schoon willen maken'. Hij maakte zich er verder geen zorgen over. Er is ontlastingonderzoek bij d'r gedaan enzo.
(Dierenarts cornelissen nijmegen).
www.kleurigekuifjes.nl >> met super leuke filmpjes van de valkjes!!!


Rianne

Er kwam niks uit het onderzoek of heb je de uitslag nog niet?
Je kunt het ook proberen weg te knippen met een schaar. Dan krijgt je valkje wel een kale kont maar kan er niks meer aan blijven hangen. Knip niet te kort.

jazzel

Ja, ze had een multibacterie. Die had ook een naam, maar die weet ik niet meer. Ik zal het straks eens aan mijn zusje vragen, die weet dat meestal wel.

Oeh haha dan krijg ik een baviaantje ;) Hoe kort is niet te kort? Waar moet ik aan denken?
Thanks voor de tip
www.kleurigekuifjes.nl >> met super leuke filmpjes van de valkjes!!!


Rianne

Laat in ieder geval nog een klein stukje veer zitten. Als je te dicht op de huid knipt, kan je mis knippen, en de huid raken. Ook als je te kort knipt, kan het zijn dat bij de rui dat stukje er niet uit valt.
Ik zou het zelf alleen in nood doen, maar ik lees dat je overdag geen tijd hebt om het bij te houden.

jazzel

Dat klopt ja, ik ben ongeveer twee keer in de week vrij. Maar dan blijven er nog 3 dagen over waarop ik laat thuis ben.

Oké, ik wacht nog even af of iemand anders misschien een tip heeft. En anders ga ik voorzichtig aan de slag met de schaar.
www.kleurigekuifjes.nl >> met super leuke filmpjes van de valkjes!!!


Raymond

Is de poep wel normaal?
Ik wil je geen angsten aanbrengen ofzo, maar onze Rocky had dat ook eerst. Dat de poep bleef hangen en daarna verkleurde de poep en veranderde het naar diaree. Helaas heeft die het niet gered, maar zoals ik het lees is dat niet het geval bij jou. Zorg er in ieder geval voor dat het niet verstopt raakt. Succes met schoonmaken


Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

jazzel

Gisteravond laat ging ik nog eens kijken en toen was het klontje er inderdaad afgevallen. Vanochtend poepte ze gewoon zonder dat het eraan bleef hangen. Dus misschien gebeurt dat nu niet (meer) dagelijks. Ze had ook gewone poep voor zover ik dat kan zien.
www.kleurigekuifjes.nl >> met super leuke filmpjes van de valkjes!!!


Rianne

Gelukkig maar. Hopelijk heeft de antibiotica aangeslagen. :)

jazzel

Ik hoop het wel ja!
Ze moet het vier weken lang toegedient krijgen. Twee verschillende flesjes (1 doorzichtige en 1 oranje).
www.kleurigekuifjes.nl >> met super leuke filmpjes van de valkjes!!!